41 tanda dalam badan anda ada jin

Ada ramai juga di kalangan kawan yang tak ambil peduli pasal jin. Kawan-kawan jenis itu biasanya memandang remeh jika ada orang yang mendakwa mereka terkena gangguan jin atau buatan sihir manusia. Mereka rasa orang yang seperti itu adalah lekeh kerana tidak kuat iman.

Itu kata kawan-kawan yang ‘kebal jin’. Setiap kali berbincang tentang buatan orang atau rasukan jin, mereka hanya ketawa sinis dan memandang rendah pada golongan yang hidup asyik salahkan jin.

Bagi mereka yang berpengalaman terkena rasukan jin atau buatan sihir orang sudah tentu akan marah dengan sikap seperti itu. Tak kena tak apalah, nanti bila kena baru tahu!. Namun begitu, yang peliknya mereka ini tidak pernah kena lansung hal-hal seperti itu.

Jika kawasan yang orang kata ‘keras’, mereka hanya selamba buat apa-apa saja tanpa rasa takut dan tidak mendatangkan kesan sedikit pun pada kehidupan dan juga kesihatan mereka. Memang mereka punya genetik tertentu yang sukar untuk jin masuk ke dalam darah.

Persamaan jin dengan orang gila

Saya pernah berbincang dengan mereka bahawa terkena rasukan atau gangguan jin bukan bermakna tidak kuat pegangan iman. Ia seumpama terkena pukulan kayu yang kuat dari belakang yang dilakukan oleh orang gila. Nak marah, orang yang memukul itu gila, dan dia buat apa yang dia suka.

Untuk megelak perkara sedemikian berlaku, maka kita berhati-hati apabila melihat adanya orang gila. Ini di sebabkan samada gila atau tidak gila, hentakan kayu yang dibuat mereka mengenai badan kita tetap sakit dan membuatkan kita merana.

Begitulah juga dengan jin. Nas-nas sahih ada tentang kewujudan mereka. Menolak wujudnya Jin sama dengan menolak kewujudan orang gila. Jika kita berhati-hati dengan orang gila, maka kita juga perlu berhati-hati dengan jin. Itu bukan bermakna iman tak kuat. Ia tidak ada kena mengena dengan tahap kepercayaan, ia sekadar usaha menjauhkan diri dari bahaya.

Simptom kena jin

Baguslah jika anda termasuk dalam golongan yang kebal jin. Tapi bagi mereka yang tidak kebal jin sila baca satu persatu simptom yang disenaraikan di bawah. Jika anda sering mengalami masalah-masalh yang tersebut, ada kemungkinan jin menumpang duduk di dalam badan anda.

1) Sakit kepala selepas waktu asar ke atas.
2) Badan terasa berat dan malas.
3) Sukar mendapat jodoh.
4) Badan terasa bisa-bisa.
5) Sakit ketika ziarah orang meninggal.
6) Sukar tidur malam.
7) Sakit pinggang tanpa sebab.
8 ) Sakit dada bila waktu asar keatas.
9) Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
10) Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
11) Bermimpi di tempat tinggi.
12) Bermimpi di tempat yang kotor.
13) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
14) Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
15) Bayi kerap menangis.
16) Bunyi guli jatuh diatas syiling.
17) Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
18) Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
19) Malas beribadat.
20) Nyanyuk ketika usia lanjut.
21) Panas baran.
22) Sikap berubah secara mendadak.
23) Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
24) Suka melakukan tabiat buruk.
25) Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
26) Kerap keguguran.
27) Gagal melakukan hubungan kelamin.
28) Mengantuk bila dengar al-quran.
29) Bermimpi seram yang menakutkan.
30) Darah haid turun lebih 15 hari.
31) Batuk yang berpanjangan.
32) Selalu ditindih ketika tidur.
33) Kuat berangan.
34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
35) Nafsu seksual yang melampau.
36) Selalu melihat kelibat dirumah.
37) Terasa diri selalu diperhatikan.
38) Mandul.
39) Kerap mendengar sesuatu bisikan.
40) Melihat jin secara terus.
41) Sakit mental atau gila.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

76 Responses to 41 tanda dalam badan anda ada jin

  1. zz says:

    Jin dgn malaikat, malaikat lagi ramai,,risau sikit risau banyak..

    Tuhan Satu jer

    • Mustafa bin Razali says:

      yg jd tuhan ramai, ALLAH hanya 1, malaikat dijadikan dari.apa..? Jin di jadikan.apa…? macamana IBLIS bolih kenal Nabi Adam & kenapa iblis tak sembah Nabi Adam? Iblis & Malaikat setempat d Syurga sebelum wujud Nabi Adam, jin wujud di dunia. pabila semua ada didunia semua mahluk Allah tak mahu jadi penghulu dunia hanya Manusia yg sanggup kenapa jin tak akur dan kenapa jin menyusahkan penghulu dunia? jin juga umat Nabi Adam!!!!!

      • Mujahidin Mohamad Amin says:

        assalaamua’laikum warahmatullah..jin BUKAN UMAT NABI ADAM ye saudara,ALLAH S.W.T berfirman “tidak aku jadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadat kepadaku”..dalam tafsiran disini,para ulamak menegaskan bahawa jin dan manusia berasal dari keturunan dan a’lam yg berbeza tetapi dicipta untuk beribadah kpd ALLAH..malaikat diciptakan oleh ALLAH daripada “an-nur (cahaya)”,dan malaikat adalah makhluk ALLAH yg paling ta’at..iblis boleh kenal nabi adam a.s semasa ALLAH hendak menciptakan nabi adam lagi,saudara bukak tafsiran surah albaqarah.disitu byk cerite tntang kejadian manusia..iblis xsembah nabi adam a.s kerana ALLAH S.W.T menyuruh “AZAZIL” menyembah nabi adam selepas diciptakan dgn sempurna,tetapi AZAZIL merasakan dirinya lebih mulia daripada nabi adam kerana kedudukan azazil adalah lebih tinggi daripada malaikat dan disebabkan azazil dan pengikutnya yg dinamakan syaitan atau iblis ingkar arahan ALLAH,maka ALLLAH telah melaknat azazil dan pengikutnya yg ingkar dan mengeluarkan azazil dan pengikutnya yg ingkar dari syurga lalu mengubah rupa wajah mereka..daripada peristiwa itulah,syaitan-syaitan mebuat perjanjian dgn ALLAH bahawa mereka akan menyesatkan anak-anak cucu nabi adam a.s sehingga hari kiamat..dan akhir sekali kenapa manusia sahaja yg sanggup menjadi khalifah dimuka bumi????…jawapannya ALLAH telah menjawab pertanyaan para malaikat yg mana ALLAH befirman “kamu tidak tahu apa yang aku ketahui”..apa yg dimaksudkan ALLAH telah terjawab pada ayat seterusnya yakni “apabila ditanyakan tentang sesuatu perkara didunia,malaikat menjawab ‘aku tidak tahu’,sedangkan apabila ditanyakan nabi adam a.s,maka nabi adam dapat menjawab kesemuanya dgn lancar kerana telah diajar oleh ALLAH tentang perkara-perkara tersebut”..,oleh sebab itu malaikat dan jin diperintah oleh ALLAH utk menyembah nabi adam sebagai tanda hormat kerana perintah ALLAH tetapi azazil dan pengikutnya sahaja ingkar…nak tahu lagi,saudara boleh add sy kt facebook “https://www.facebook.com/mujahidinmohamad.amin”…wallahua’lam..

      • su says:

        Apa patut kita lakukan utk
        melemahkan sihir itu.

  2. Nan Sakai says:

    Salam.. Tuan macam mana mahu menghubungi tuanbyerr

  3. Hamba Allah says:

    Klu rsa mcm ada sesuatu yg mnghampiri kta @ hati gelisah semcm…
    baca je Ayatul Kursi….

  4. lilixander says:

    assalamualaikum Datuk, cara mengatasinya bagaiman ? minta penerangan yg jelas terima aksis

  5. MohdRadzuan says:

    saya nak komen sikitn\,tentang malaikat dan iblis bukan diperintahkan oleh Allah untuk sembah Nabi Adam sebagaimana menyembah Allah,tetapi Allah memerintahkan supaya malaikan dan iblis sujud kepada Adam A.S sebagai tanda hormat diatas ciptaan Allah yang amat sempurna

  6. Mako says:

    senarai diatas adalah tanda2 sahaja. mcm hari gelap tanda nk hujan tapi tk wajib hujan
    senarai diatas boleh jadi juga sebab2 lain selain jin
    kita kena kenalpasti betul2 dulu bahawa ia sah punca jin.
    bukan apa, takut nnti kita menjadi taksub asyik ke bomoh/perubatan islam aje bila ada tanda2 itu tanpa menyelidiki sebab2 selain jin.
    takut nnti jin kata…”asyik aku saja yg kena tuduh walhal manusia sendiri ada nafsu yg lebih jahat dari jin”.

  7. aji says:

    peristiwa Allah memerintahkan iblis dan malaikat sujud kepada Nabi Adam tu bukan bermaksud sujud menyembah seperti solat atau seumpamanya kerana tuhan melarang menyembah sesuatu selain-Nya…..maksud sujud tu ialah ” HORMAT ” kepada Nabi Adam. kita jgn slh faham

  8. jasonking says:

    Sejahtera HendakNya..

    di dalam olahan pengirim itu semua adalah syariat sahaja…yang di ikuti berlandaskan hadis dan sunnah..sedangkan ilmu ilmu mantiq ini di luar kotak pemikiran yang berlandaskan hadis dan sunnah…

    pokok persoalannya mengapa Azzazil tidak sujud kepada nabi ADAM…
    yang ada nama pada Iblis bukan ker kerana SIFATNYA.

    malaikat di jadikan daripada NUR .. Nur yang mana satu…

    persoalannya kepada tuan aji –

    apa kefahamannya kamu bersolat …
    menyembah atau sujud hormat –
    sembah dan sujud adalah 2 perkara berlainan..

    cuba kita amati kisah nabi nabi terdahulu….
    3 kitab menerangkan hal KETUHANAN… seadaNya baginda timbul pula kisah ALLAH .
    turunNya syariat SOLAT –

    Kelakuan Muhammad Perbuatan Siapa pula ketika solat –
    di situkan pening nak olah kan kejadian demi kejadian…

    (Senyum)-

    semuga sejahtera hendakNya…

    jawapan dalam persoalan dan persoalan dalam jawapan….

    • Lians says:

      Salam…
      1) Kenapa AZAZIL x nak suj pd ADAM?
      2) Kenapa ADAM jadi penghulu dunia?
      3) Kenapa MALAIKAT je yg sujud pd ADAM?

      Jawapan hanya 1:

      Semua kerana ALLAH.

      !) DIA yg menjadikan AZAZIL x nak sujud pd ADAM dan buat perjanjian nk sesatkan MANUSIA sampai hari kiamat.
      2) DIA yg menjadikan ADAM penghulu dunia
      3) DIA yg menjadikan MALAIKAT akur n sujud pd ADAM

      Semua kerana ALLAH. Hanya ALLAH yg menggerakkan sesuatu yg dikehendakiNYA walau sebesar zarah sekalipun.

      Semua JALAN cerita DIA yg aturkan. BURUK dan BAIK sesuatu benda, DIA yg ciptakan. SKRIP DIA yg tentukan. Kita semua (manusia, jin, malaikat, syaitan, haiwan, tumbuhan dsb) hanyalah melakonkan watak yg diberi…

      Oh ya… syariat solat dari ADAM lg dah ada. Bkn wujud masa MUHAMMAD shj. Sila baca Bible (Taurat dan Injil). Cuma cara shj berbeza.

      ISA dan Nabi sblmnya solat hanya sujud dan berdoa. Tetap ada ambil wuduk…
      Wasalam

      P/S tiada persoalan yg harus dijawab dengan soalan

  9. shira says:

    Salam .. Jika gatal2 di 1tempat tapi xpernah2 baik .. Tu trkena buatan ke ????

  10. sirna says:

    wslm..
    kebiasaannya kalo gatal xbaik2 wpun pelbagai ubat digunakan memang ada gangguan makhluk halus. tp xsemestinyalah mungkin Allah belum rezekikan utk jumpa ubat yg sesuai. tp sy pernah ada kes waktu rawat member. apabila tapak tangan diletak atas tempat yg berkudis dan dibacakan zikir tiba2 member tu mengerang kesakitan dan rasa panas di tempat berkudis tu. Alhmdlh dengan izin Allah sembuh. sebaiknya carilah perawat yg pakar.

  11. pakcikli00 says:

    asalamualaikum

    Dengan izin, jika menurut firasat Dukun Asmara penyakit gatal ni terdiri dari jenis zahir dan batin. Biasanya jenis yang batin itu gatalnya hingga ke tua. Ubatnya yang paling mujarab adalah kawin, kerana kegatalan tersebut adalah kesan kehausan nafkah batin.

    Jenis yang zahir pula puncanya bermula dengan kekotoran yang membiakkan segala kuman yang akhirnya menjadi sarang hantu syaitan.

    Cara rawatannya memadailah bermula dengan menyebut nama tuhan dan membersih kekotorannya. Jika kekotoran telah dicuci, Insyaallah tiada lagi kuman dan sarang hantu syaitan. Pokoknya cara mencucinya mesti betul dan berkesan.

    Wasalam.

  12. ashraf farrel says:

    Kakak saya akan masuk university next year,, tapi sejak beberapa hari ni dia menjadi seorang yang pendiam, dan dia pernah beritahu saya dia sentiasa dengar bisikan mengatakan Allah tak wujud dan Ka’abah mempunyai salib di atasnya, dia asyik berkhayal dan kadang-kadang setiap kali dia melihat gambar mempunyai kalimah Allah dia akan senyap dan membaca sesuatu. Apakah sebabnya dia jadi begitu?

  13. dia kena buatan orang 2.carilah perawat y boleh mengubatinya.selebihnya beserah je dgn tuhan.

  14. siti yasmin says:

    Saya ada soalan saya rasa saya ada separuh symptoms di atas tapi itu pun maknanya ada jin ker tolong reply cepat ye please ye saya risau ni ok!!!!!

    • jalanakhirat says:

      Asalamualaikum

      Puan Siti yasmin,

      Jika ada salah satu symptoms diatas pun bermaksud dalam badan puan ada jin, apatah lagi separuh, maka bertambah hebat atau banyaklah jinnya.

      Risau tu pun membawa kepada sasau dam memudahkan lagi jin menguasai kita. Mengucaplah banyak banyak.

      Wasalam.

  15. siti yasmin says:

    Saya nak tanya kekadang ataupun selalu saya mimpi ngeri seperti hantu,jatuh dari tempat tinggi dan saya pernah termimpi leher saya digigit oleh binatang buas dan saya buat kerja sekolah pada waktu mlm di lantai saya akan terasa sakit di bagian kedua2 belah bahu saya dan pada mlm semlm sewaktu saya sedang menunaikan solat isyak pada pukul 12mlm leher,bahu dan belikat saya terasa sakit hinggalah skrang saya selalu terasa bagai ada org duduk dibahu saya dan saya selalu terasa ada org perhatikan saya walau dimana saya berada.

    • jalanakhirat says:

      siti yasmin ,

      Jin ni memang suka duduk atas bahu pangkal tengkok untuk memperkudakan manusia.

      Sebenarnya apa yang puan alami ketika ini otak puan terlalu banyak berfikir, cuba kurangkan fikir dan banyakkan zikir. Cuba tarik nafas pelahan lahan hingga terasa sampai ke bawah pusat dan lepaskan pelahan lahan, lakukan sebanyak 100 kali, kemudian rasakan perubahan kelapangan dada dan pemikiran.

      Wasalam.

  16. siti yasmin says:

    Saya ada satu soalan mcmana nak hilangkan rasa berkhayal

    • jalanakhirat says:

      Siti yasmin,

      Orang yang sering berkhayal ni mudah disampuk penyakit gila. Sifat mereka yang berkhayal ni badan mereka di sini ingatannya di sana. Mereka yang suka menggunakan talifon pun akan mengalaminya kerana mereka sering bercakap dengan makhluk yang bukan di tempat mereka berada, akhirnya mereka akan mengalami penyakit gila bayang. Kawin adalah salah satu ubat yang paling berkesan mengubati mereka yang suka berkhayal.

  17. rani hartanti says:

    Harus bisa melawan rasa malas,,dan mendekatkan diri pd Allah..

  18. Wawa says:

    Mak saudra saya ada jin yang tinggal dalam badan,jin tu nama iqbal,b’agama islam,dia juga sllu ajar mak saudra saya membaca dan menghafal ayat alquran..jin tu kekal dalam badan mak saudra saya sampai sekarang,saya sebagai anak saudranya perlu buat apa yang terbaik?

  19. shah says:

    saya nak tanya kalau ada lebam di angota badan adakah jin yang gigit,,,,,,kalau betul ape yang perlu saya lakukan

  20. JIWA HAMBA says:

    Reblogged this on jiwa hamba.

  21. nurul atiqah says:

    salam,, kalau mimpi kadang2 je mcmane?

  22. amanina says:

    assalamuailaikum…. saya slalu tidak blh tidoq, panas baran dan suka berangan adakah itu bermaksud saya diganggu mahklus halus

  23. Ku Lihat Hijau says:

    sy ade lebih dr satu simptom di atas…mcmne yer….

  24. Shue_hadah`z says:

    klau slalu berangan2 tntng kebaikan, tu sma ke?

  25. siti says:

    saya melalui semua ini…

  26. siti rabitah says:

    Sy nk mta tlg…. bdan sy seluruh badan terasa seperti dicucuk…. pd betis kdangkala berdenyut… dgn laju …lps 2 berhenti…

  27. ahmadtarmizi says:

    maaf , ap ini sebatas obrolan waktu memandang luasny laut y tak bertepi
    indah sekaaaaali atau aduh menyerammmmkan, lari,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

  28. jaga says:

    Salam.. sy nak tanya baru2 ni sy sesak nafas pastu g check kat hospital dorg x ray paru2 n ambik darah semuanya ok.. adakah iyanya d sebabkn oleh sihir, untuk pengetahuan sehinggah sekarang bdn sy masih lemah n rasa x sihat kdng2 sesak nafas..

  29. rohana mamat says:

    Salam, ayah saya meninggal 2 tahun lepas kerana buatan orang. Ke hospital mmg tisahkan tiada penyakit. Tingkah lakunya pelik, sehinggalah tak bole berjalan, tak bole bangun, terbaring, ,tak bole h makan. 3/12/1010 ayah saya mengadap ilahi pada lebih kurang jam 8 pagi jumaat. Sekarang , adik perempuan saya pula sakit, perilakunya macam arwah ayah saya semasa sakit..Tak mahu berzikir, sembahyang. Terbaring lesu kerana tidak makan. Mungkin terpaksa berhenti menjadi guru KAFA di SKJeli, Kelantan. Saya berharap ada pihak yang sudi membantu adik saya ini . Dia mempunyai 4 orang anak yg masih kecil..

    • farhan says:

      aku rasa kena bawak dia prgi berubat rawatan islam..aku ada terjumpa satu blog ni.baca2 dlm memang hebat org yg wat rawatan tu .hbat.. pengalaman dia byk selesaikan masalah gangguan jin.pusat rawatan ruhaniah..dkt n9..

  30. Izz says:

    Salam,saya ingin brtnya tntg masalah rakan lama saya. Dia pernah disihir 2 tahun yg lalu & alhamdulillah pulih setelah berubat hmpir 13 org. Masalah nya skrg dia mnyimpan rahsia iaitu selama ini dia tahu siapa yg menyihir dia,dan rupanya selama ni dia berkebolehan dlm melihat bnde halus yg ada di badan org yg sakit. Dia juga kdg2 boleh mmbaca gerak minda & hati seseorang secara spontan. Dia ada brjumpa rmai ustz untk menutup hijabnya yg kebanyakn org ckp trbuka. Tapi,hakikat nya hijab mata dia tdak trbuka. Dia dh melalui mcm2 sejak sakit. Tapi dia prnah bercerita sblum dia sakt dia prnh keluar roh dri bdan 3 mlm brturut2 semasa tidur. Mngkin akn ada yg mngangap dia imaginasi tapi itulah hakikatnya. Adkah ini nikmat dri sakit dia ? Mohon terangkan. Terima asih :)

    • js says:

      Menurut ulama, seseorang yang boleh melihat benda-benda halus ini adalah bukan nya KELEBIHAN tetapi ianya adalah satu KEKURANGAN.Hijab manusia sudah pun ditutup oleh Allah swt semenjak zaman Nabi Muhammad saw lagi. Manakala ROH pula, hanya Allah sahaja yang tau..Dlm AQ Allah swt,menerangkan dalam surah al-isra ayat 85. Rakan anda ini mempunyai gangguan SAKA (jin). Jin telalu banya helah untuk menyesatkan manusia.

  31. Putri says:

    salam, saya nk bertanya sya seringkali mengalami sakit dada disebelah kiri terutama apabila masuk waktu senja dan ke atas. sakit itu berdenyut-denyut dan sering kali hilang dan kembali menyerang. badan pula sering sakit-sakit dan betis sya sering kali terdapat lebam sana sini apabila sya bangun dari tidur. sekiranya sya mendengar orang mengaji terasa nak marah yang meluap luap dan minta dihentikan ngajiannya. adakah saya diganggu jin ustaz?

  32. novi says:

    saya mau bertanya, dua hari yang lalu saya bermimpi menyusukan bayi tapi saya hanya mimpi baru satu kali dan saya juga sering merasakan sakit di bagian dada secara berpindah-pindah (kanan dan kiri) terkadang terasa seperti tercekik dan juga saya sering merasa otot-otot pada bagian kaki saya berkedut seperti ada yang jalan dibawah permukaan kulit. sebelumnya saya sering merasa takut akan kematian, jantung selalu berdebar kencang dan divonis mengidap anxiety disorder. apakah gejala-gejala saya ini termasuk kedalam terkena saka atau gangguan jin? mohon bantuannya ustadz

  33. siti says:

    salam…
    sy nak brtanya sdikit..sy slalu trmmpikan benda2 plik, slalu mmpikan arwah datuk sy, bhagian tapak kaki sy rsa mcm ada bnda2 bergerak, sy slalu rsa berdebar2 n sy sering takut bila teringat kematian, sy jd mnyendiri dr kn2 housemate sy, kadang2 sy mnangis tnpa sbb bila sy tringatkn family sy, kadang2 prasaan sy rsa mcm sy dh x lma lg dh nk meninggal dunia.kdang2 ssah nk tdo mlm, bla tdo trjga tgh mlm ssah nk tdo blik.. Adakah ini tnda2 sy terkna gangguan jin??

  34. Yang Fakir says:

    Salam..
    Allah menjadikan jin jahat itu dtp keturunan iblis. Iblis dan jin akan sentiasa berada didalam rongga badan manusia. Dia akan menubuhkan kerajaan dalam hati kita bertujuan utk menyesatkan manusia. Lebih teruk lagi kalau kita bersahabat dgn mereka untuk mendapatkan ilmu seperti kuat, melihat yg ghaib2, kebal, boleh terbang, ilmu pengaseh dan banyak lagi ilmu2 yg mencapai derajat yg luarbiasa drp pandangan mata. Ramai org yg telah terpedaya dgn tipu helah mereka. Sgt licik muslihat mereka dan ada setengahnya mengamalkan mentera atau jampi serakah utk tujuan tertentu. Lebih parah lagi mentera2 itu menggunakan ayat2 suci Al quran. Manusia menyangka menggunakan ayat quran itu adalah ilmu haq kerana menyangka Al Quran itu bisa menakutkan jin2, syaitan dan iblis. Jin2 dan iblis tidak takut kpd quran tetapi takut kpd mereka yg beriman menggunakan ayat quran sebagai benteng kerana mereka yg beriman sgt suci hati mereka dan bercahaya2. Jin2 dan iblis akan hangus terbakar dan bertempiaran lari bila menghampiri org beriman.
    Oleh itu pada mereka yg tidak beriman kpd Allah akan sentiasa diganggu oleh jin dan iblis secara sedar atau pun tidak. Antara sebabnya adalah hati mereka kotor dan gelap (tidak ada cahaya mukmin). Ciri ciri mereka yg bakal berhadapan dgn serangan jin dan iblis apabila mereka:
    1. Meninggalkan perintah Allah yg tertakluk pada perihal zahir seperti solat, puasa dan sebaga.inya. Ini dinamakan ibadah Apa jua bentuk ibadah yg lain yg tertakluk pada zahir seperti jihad harta, dan tenaga ke jalan Allah.
    2. Meninggalkan perintah Allah yg tertakluk pada perihal batin seperti berkelakuan baik, jujur. ikhlas, amanah, syukur, tawakal redha pada qada dan qadar dan lain2 yg bersifat batiniah. Ini dinamakan ubudiah.
    Apabila ibadah dan ubudiah tidak dilaksanakan maka hasilnyanya kekufuran. Maka tanggallah islam dan iman seseorang itu. Mereka ini bila mati akan mati jahiliyah dan tidak ada tempat mereka disyurga dan balasannya adalah neraka yg lebih teruk dari neraka bagi org2 kafir.
    Kecuali mereka sempat bertaubat kpd Allah.
    Tanda org itu telah kufur adalah bila tidak ada lagi taufik dan hidayah untuk meninggalkan larangan Allah sebaliknya akan melakukan maksiat zahir dan batin berterusan. Mereka2 ini lah yg bersubahat dgn jin dan iblis dan tidak hairan lah kadangkala sifat zahir dan batin mereka terpancar atau terzahir ,seperti sifat jin, syaitan dan iblis tanpa mereka rasa ragu2 samada perbuatan mereka benar disisi Allah atau tidak. Apa saja yg mereka lalu, mereka akan langgar hukum2 Allah kerana hati telah digelapkan Allah. Seperti org buta yg teraba2 mencari sesuatu dalam kegelapan.

    Hati2 yg tercedera atau sakit ini lah tempat yg paling disukai oleh jin, syaitan dan iblis. Dan tidak harian lah mereka mudah dilalaikan, dirasuk, dikacau atau menyamar sebagai ahli ibadah yg alim (yg akhir jalannya beramal kerana berkehendakkan sesuatu selain Allah) kerana itu adalah kerjajin iblis utk menyesatkan anak2 adam.
    Oleh itu istilah kena buatan org adalah datangnya dari kelemahan kita sendiri kerana kita tidak ada pagar utk melindungi diri kita dari jin dan iblis. Org yg membuatnya (ahli sihir) lagi teruk kufurnya. Seharusnya kita berlndung kpd Allah tetapi bagaimana Allah hendak melindungi kita jika kita tidak membuat kerja2 Allah? Tidak masuk akal kalau kita berkehendakkan upah atau gaji tanpa kita membuat kerja yg disuruh oleh majikan kita! Jawapan nya kena tempelak lah kita. Begitu juga Allah menempelak org2 yg menuruti hawa nafsunya pada dunia dan meninggalkan akhirat. Org2 yg mengambil akhirat pasti Allah lindungi dan menjaga keselamatan mereka dan pasti Allah memberi mereka dunia tanpa perlu dituntut tanda balasan Allah. Dan Allah meredhai mereka apa saja yg mereka ambil keatas dunia ini kerana dunia tidak lagi merosakkan iman2 mereka.

    Kerajaan jin dan iblis tidak lagi bersarang dalam tubuh zahir dan batin kerana kerajaan Allah telah ujud . Inilah jalan yg sebaik2nya bagi manusia yg berjihad atau berperang keatas hawa nafsu. Jika kita tewas maka akhir mati kita akan bersama2 dgn kerajaan jin dan iblis. Nabi saw telah memerintahkan jihad yg besar ini dan barangsiapa yg mati ketika sedang melaksanakan jihad ini mereka akan mendapat syahid dan masuk syurga tanpa dihisab.
    Ini lah permulaan untuk menumpaskan kerajaan jin dan iblis. Dan bagi mereka yg telah bercahaya hatinya pasti Allah melindungi kita dari syirik yg halus yg dibawa oleh jin dan iblis. Kalau tidak nescaya tidak ada jaminan seseorang itu ke syurga walau banyak mana pun ibadah mereka sekalipun. Timbangan amal dipadang masyar kelak akan terbahagi kpd dua golongan. Org kafir dan munafik tidak akan ditimbang amal baiknya sebaliknya hanya ditimbang amal buruknya sahaja.
    Bagi org muslim akan ditimbang amal baik dan buruknya. Jadi takutlah kita jika kita telah kufur kpd Allah apatah lagi kita sedang sangka kita seorang islam padahal hakikatnya telah jatuh munafiq. Yg disebut munafiq disini adalah kita telah mengingkari islam kita. Kita tidak tunaikan janji kita kpd Allah. Oleh itu jauhi lah diri kita drpd seruan dan tipu daya jin dan iblis. Tanda seseorang menjadi rakyat dalam pemerintahan jin iblis apabila dia benci melakukan ibadah dan ubudiah kpd Allah. Dan tanda malapetaka yg lebih besar lagi dibandingkan dgn tsunami, gempa dan bencana alam bila Allah menarik iman mereka dan menjadikan mereka itu kafir atau kufur. Nau’zubillahmin zalik

    Cara2 yg terbaik utk menjauhkan diri drpd hasutan jin dan iblis:
    1. Bertaubat kpd Allah.dgn taubat yg berulang2 sehingga Allah terima taubat kita. Jika kita taubat tetapi kemudian mengulangi kesalahan yg sama juga itu tandanya taubat kita tidak diterima Allah. Allah tidak suka org2 yg mempermainkan taubat dan Allah pasti menerima taubat walau sebesar mana pun dosa kita lakukan dgn syarat bersungguh2 taubat dan ikhlas.
    Jin dan iblis sgt benci pd org2 yg bertaubat.
    2. Banyakkan solat taubat dan jgn tinggalkan solat lima waktu.
    Jika upaya banyakkan puasa diikuti dgn taubat nescaya jin dan iblis akan keluar dari tubuh kita. Mereka sgt takut pada org2 jenis begini. Jin iblis akan terbakar dgn cahaya puasa dan taubat. Dgn berpuasa sunat selalu dapat melatihkan diri drp hawa menuruti hawa nafsu.
    3.Banyakkan zikir kpd Allah kerana zikir adalah alat untuk mensucikan hati dan dapat mengesakan zat Allah.
    4. Banyak kan sedekah Fatihah kpd Nabi saw dan berselawat keatas Nabi saw. Atau bacakan surah Yassin kpd baginda. Atau kedua2nya sekali. Nescaya Allah akan memelihara kita dan memberi nikmat yg berupa kelazatan dalam kita berbuat ibadah. Allah akan mempermudahkan dan meringankan ibadah kita. Nikmat ini lah diberikan kpd org2 mukmin sehingga ibadah bagi mereka sgt mudah tanpa dipaksa.

    Perkara yg paling disukai oleh jin dan iblis .
    1. Org2 yg menggunakan Al quran dan hadith untuk berhujah atau mengeluarkan pendapat atau menjadikan dalil tetapi tidak mengamalkan apa yg dia hujahkannya. Org2 ini dilaknat oleh Allah swt.i. Jin iblis berkompromi dgn mereka tanpa kesedaran mereka.
    2. Org yg menggunakan Al quran untuk tujuan tertentu tetapi hatinya kotor dgn maksiat. Zahirnya tidak taat kpd Allah. Kalau berbuat ibadah pun tidak diterima Allah sebab hati yg tidak suci akan menambahkan dosa jua.Org2 begini telah ditipu daya oleh jin dan iblis.
    3. Org yg jadi bomoh dan org yg suka berbomoh kerana itu perbuatan syirik disisi Allah walaupun menggunakan ayat2 suci Al Quran. Pertolongan itu adalah drp jin atau iblis. Mereka telah menyekutukan Allah dan mempermainkan kalam Allah. Dan bagi mereka yg demikian mereka adalah sahabat kpd jin2 dan iblis kerana mereka meredhai amalan berbomoh. Jin dan iblis sgt gembira golongan yg rapat dgn mereka. Org2 yg bersubahat cara terang dan nyata.
    4. Jgn gunakan mentera atau jampi serapah kerana jin iblis menduduki dalam mentera itu.Jalan terbaik meminta pertolongan ialah drp Allah dgn melaksanakan amal ibadah dan ubudiyah.
    Banyak lagi cara utk mengelak drp bahaya ini yg terlalu panjang itk diterangkan.

    Kesimpulannya utk mengelakan diri kita drp syirik, munafiq dan kufur yg sifatnya datang drp iblis sendiri hendaklah kita kembali taat kpd perintah Allah dan Rasul kerana itu adalah jalan yg terbaik untuk menghambakan diri kita kpd Allah. Yakin dgn pertunjuk serta rahmat Allah. Sentiasa mengharapkan rahmat Allah. Allah sgt mengetahui apa2 yg tersirat dlm hati kita kerana Dia adalah pencipta yg Maha Agong. Bagi hamba2Nya yg soleh dan solehah balasannya adalah syurga. Pasti kita tidak mahu menyesali andai bila berlaku nazak tika maut diambang mata, Allah menampakkan kita kemana kita harus pergi ke syurga atau neraka.Ketika itu kita sedar bahawa dunia yg selama ini kita lalui adalah fitnah belaka. Barangsiapa yg beramal akan mudah melafazkan kalimah syahadat dengan nafas dan lidahnya dgn sempurna. Kalau tidak nescaya terkelu lidahnya dan terbeliak biji matanya kerana sgt2 takut bila dibukakan pintu azab yg sedang menanti. Pintu taubat sudah tertutup. Jin dan iblis pasti menuggu para2 sahabatnya yg baik dgnnya.

    Wassalam.

    • fendijr69 says:

      Salam.
      Maaf ingin memperbetulkan sedikit yg terkhilaf diatas insyallah.

      Nabi tidak menerima sedekah (insyallah). Maka adalah lebih baik berniat `menghadiahkan` sahaja (insyallah).
      Benar sedekah sangat baik cuma jangan sampai bersedekah kerana berharapkan pahala, itu urusan DIA. Cukuplah bersedekah dengan ikhlas semata2 keranaNYA dan berharap pada redhoNYA semata2. Urusan pahala biarkan padaNYA semata2. Sedekah pada yg memerlukan dan mengharapkan(orang yg sedang dalam kesusahan) insyallah benar dengan berniat bersedekah keranaNYA, tapi andaikata kepada ibubapa kita juga niat kita bersedekah, seolah2 `rendah atau hina` kedudukan mereka sebagai orang yg menjaga dan membesarkan kita walau mereka mengharapkannya(insyallah) andai mereka sudah didunia sana. Insyallah lebih baik niatkan `menghadiahkan` sahaja buat mereka(ibubapa) ini.
      Saya lebih senang berniat `menghadiahkan` buat keseluruhan mahluk Allah dan tidak mengharapkan apa2 sama ada saat menghulurkan material(bantuan) ataupun bacaan2 alquran, cukup dengan mengikhlaskan kerana Allah semata2. Lain2 urusan adalah urusan DIA adanya. Maaf sekali lagi sebelum mengundur diri andai teguran ini juga terdapat kekhilafan didalamnya. Yang baik semua dari Allah dan yang khilaf cuma dari saya adanya..

      Wallahualam.

      Salam.

  35. fatin abdullah says:

    Boleh saya tahu is it normal if jantung saya berdebar laju, tangan saya rasa penat and saya rasa amat takut hingga nak mengeluar kan air mata setiap kali saya dengar surah kursi? Is it normal kalau saya rasa nervous bila dengar surah kursi? Please let me know.

  36. nurhayati says:

    aslmkum…saya ingin bertanya,saya sering b’mimpi dipatuk dan dibelit oleh ular yg besar…apakah maksudnya…

  37. bisa dapet kayak gituan dari mana ya,
    ceritanya tetangga temen punya anak kecil yang sering ngeliatin aku terus menerus, saat tak deketin lho malah nangis, aku ngejauh ngeliatin lagi.

    otomatis aku tanya sama bapaknya: “ki kenapa kok ngeliatin aku teru”
    dijawab: “lha kan di belakangmu ada cewek cantik pake baju putih rambute panjang nempel di belakangmu”

    aku sampe sekarang masih bertanya – tanya. dapet ini dari mana,
    nah bapaknya anak kecil itu tadi tanya sama yg nempel di badanku, “ndak tau tanyak apa :D”
    aku bukan nempel, aku dikasin pesen sama orang buat bla bla bla???
    bapaknya itu nggak mau ngejelasin, sampe temen guru agama, sampe yang mata batin sama yang punya indra lebih. pada tanya”.

    mbak kamu nempel dibadanku kenapa, aku pengen tau , “ada apa mbak”
    dikelas ketiduran pas pelajran, nah itu aku kerasa ada yg njawil aku tapi siapa. padahal aku duduk sendirian, terus nggak ada yg njawil aku.

    SATU PERTANYAANKU PALING INTI:
    “MBAKNYA DARIMANA KENAPA KOK NEMPEL DIAKU KENAPA JUGA JADI PEGANGGANKU, DARIMANA MBAKNYA DIKASIH PESAN, +SIAPA YANG NGASIH INI SEMUA”

    YANG ADA SARAN message ke fbku :

    https://www.facebook.com/darmawan.c.wolulas?ref=tn_tnmn

    atau @Mr_DW11

  38. Noryati says:

    Assalam. Saya x pasti tentang gangguan jin dlm tubuh bdn sbb saya rasa saya sihat dn xde perkara pelik berlaku. cuma mak saya pesan pada saya supaya pergi berubat sebab dia sering bermimpi saya menyusukan bayi. Saya sendiri x prnh bermimpi spt itu. Tp klu mimpi ular, buaya. mimpi diganggu mahluk halus tp saya dpt membaca ayat kursi shgga sedar, mimpi anak kecil saya jatuh dr tpt tinggi, mimpi saya jatuh dr tpt tinggi. tp saya anggap itu semua hanya mainan tdur. Kalau terasa ada sesuatu bergerak dibawah kuliit itu biasa. tp saya xde rasa pelik @ luar biasa. sekarang saya rasa ada sesuatu bergerak dlm rahim saya spt saya sedang mengandung sedangkan saya sudah mengikat rahim saya secara kekal. Bila saya memdengar surah ruqyah, bulu roma meremang sehingga tengkuk rasa berat. pergerakan dlm rahim semakin agresif. Kdgkala ada jgk saya nmpak kesan lebam dibeberapa bhg badan. Saya juga hadapi mslh liat nk melakukan solat dn membaca alquran. Puasa shj yg saya bole buat. Saya juga hadapi mslh dlm hubungan dgn teman2 dimana semua org yg kenal saya spt susah nk kekal, asik bergaduh walau pun utk sbb remeh, dn org yg baru kenal mcm takut tengok saya. Puas buat baik senyum sampai ketelinga pun tp org susah nk mesra dgn saya. Cuma yg saya musykil saya ni terkena sihir @ ada jin dlm tubuh saya @ x de ape2 pun. semua tu cuma perasaan saya je dn klu saya x berubat ada ke kesan utk jangka masa panjang?

  39. Saudara seislam says:

    Assalamualaikum, admin n pembaca..

    sy nk bg tau, kwn sy perempuan, umur 18 (pada 2013). dia dh cuti semester di Kolej selama 4 bulan.. semasa berada di kampung nya, dia dpt 1 sintom yg mana kulit dia gatal2 smpai ada bintik2 hitam d kepala. bila bintik tu pecah, ada keluar bau busuk. parent nya bawa ke rumah seorang mak cik ni, suami nya berkerja sbgai polis.. parent dia ni dtg utk berubat, sbb mak nya dulu penah jd mangsa guna2. so, mak nya sudah sembuh. mak nya percaya kt mak cik ni n jadi sebagai kwn. cerita nya begini, semasa kwn sy ni dtg rumah mk cik ni, n d ubat kn, bila dh hbis, mk cik tu bg tangkal n air utk mandian. bila dh smpai rumah, esok nya kwn sy ni mandi air mandian yg diberi mk cik tu, kwn sy kata bau air tu busuk, busuk sgt2.. sy kuatir, adkh tangkal n air yg diberi tu mmng utk berubat?

    daripad org yg sgt memerlukan pertolongn

  40. Pingback: Pembongkaran Berkaitan Darah, Ibadah Tawaf & Gerakan Lawan Arah Jam Yang Selama Ini Disembunyikan Daripada Anda - KOPI LEKAT

  41. ejay abdullah says:

    sy slalu sakid kaki bila nak tido fikiran kusut mintak keje bila da dpt pergi je trus x jadi ambil sedih la

  42. Hidayah says:

    Saya rasa badan saya ada jin .

  43. lachumanan says:

    Kenapa sesuatu benda ingin memilih tetapi hati berdebar debar

  44. siti says:

    klo salah satu nya aj gmana tu gan??

  45. jumainah says:

    ah massaaa,,,,, tidak juga,, bisa jadi memang dia seorang penghayal,senang membayangkan skenerio namun tidak pernah di ucap kan hanya di hayal kan saja akhirnya dia merasa melihat sesuatu yg sesbetulnya tidak ada,kalau di film kan pasti lebih baik,

  46. nizamul says:

    Sesungguh nya kita beriman kpada NYA…nescaya,smua ini kita mmpu elak dan tangkis..ye sye prnh melalui ini selama 5 tahun mnanggung derita yg sgt2 perit dlm kehidupan seharian sye…smpai 1 saat sye x mmpu mlwan dan patah smngt untuk menjalani kehidupan begelar manusia…alhamdulillah..kesakitan yg sye rasa dulu mnjdi iktibar dlm hidup saya dan mnjdi lebih kuat mnghadpi dugaan nya…ini semua dgn kekuasaan NYA..smua dh tertulis ..kita xmmpu menolak sgala takdir NYA…ingat la..kita hnya ada 1 tuhan,1 kekuasaan..iaitu ALLAH S.W.T..SUJUD KITA,DOA KITA..hnya allah yg mendgr

    salam ramadhan

  47. hairan binti ajaib says:

    1) Sakit kepala (berpanjangan kdg2 hilang, dah sebulan lebih camni)
    2) Badan terasa berat dan malas.
    9) Mimpi melihat binatang (anjing, kucing, kala jengking, harimau, dan sebagainya) malah dikejar, digigit anjing garang dan disengat kala jengking
    10) Bermimpi bayi (just dukung), sy mimpi ada 1 tgn yg hulurkan bayi dan saya terima bayi tu. ada mimpi beberapa kali.. mimpi dikelilingi kanak2 bermain pun kerap
    11) Bermimpi di tempat tinggi (biasanya panjat ke tempat yg tinggi)
    12) Bermimpi di tempat yang kotor. (kdg2 buat sy loya dlm mimpi sbb rasa kotor sgt) biasanya mimpi tandas dan najis
    19) Malas beribadat.
    21) Panas baran.
    29) Bermimpi seram yang menakutkan. (biasanya lighat hantu)
    32) ditindih ketika tidur. (jarang)
    33) Kuat berangan.
    34) Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.

    selain tu mimpi lain yg sy alami:

    1) dikejar oleh orang dengan senjata tajam
    2) mimpi ke tndas dan buang air
    3) mmpi berada di tempat gelap, mimpi ketakutan dan menjerit minta tolong tapi suara x keluar
    4) kali pertama pd tahun 2011 sy bermimpi dibelit ular tedung hitam yg amat besar
    5) lepas tu kerap pulak mimpi pontianak dan hantu.. tahun
    6) awal tahun 2013, sy mmpi berada di kawasan perkuburan dan melihat mayat2 timbul, pd tahun 2014.. sy lebih kerap alami mimpi yg pelik2 spt disenaraikan di atas

    sy pernah ke pusat rawatan islam tapi perawat tidak menyatakan masalah sy secara jelas.. apabila selesai diruqyah, saya hanya mengalami menguap yang berpanjangan.. boleh sy tahu tak masalah sy yg sebenarnya?.. kalau sy x merawat, sy akn sembuh dgn sendiri x?

  48. shasya says:

    mcm mane pulak kalau drpd knk2 lagi..xboleh nk menghafal ayat kursi? mcm2 cara dah buat untuk bg ingat ayat kursi tu…

  49. elina ariana says:

    Assalamualaikum w.b.t
    saya ingin bertanya tentang maksud mimpi saya..
    Untuk pengetahuan ustaz, saya ada mengambil anak angkat perempuan. Sy menjaganya sejak dari lahir lagi dan semenjak itulah sy dan suami kerap bermimpi pasal anak ini. Kami bermimpi anak kami sebenarnya mempunyai kerbar dan selalu mengekori dia. Kerbar itu juga sudah pandai bercakap dan berjalan walaupun pada hakikatnya ank kami masih bayi dan masih belum pandai bercakap dan berjalan. Kali terakhir saya bermimpi, seolah-olah ada seseorang yang selalu memerhatikan anak saya berdiri di sudut bilik saya tidur. Benda tu kelihatan seperti lelaki.Dia mahu mengambil anak itu dari sy. Dalam mimpi tu sy berebut untuk mengambil anak sy dan memeluknya erat dia. Benda tue terus memerhatikan anak sy tanpa berganjak.
    Dalam realiti juga, anak sy memeang kerap memandang ke arah sudut bilik di mana tempat benda tu berdiri seperti dlm mimpi sy.Anak sy kerap terjaga malam dan memandang ke sudut tersebut tetapi dia tak menangis.

    Sy berharap agar ustaz dapat menjelaskan mengenai perkara ini. sy risau jika ada sesuatu yang menganggu anak sy.

    • jalanakhirat says:

      Waalaikumusalam

      Puan Elina ariana,

      Benda seperti yang puan maksudkan sudah tentulah gangguan jin. Jin boleh menyerupai berbagai jenis makhluk termasuklah seperti manusia dan haiwan. Jika Jin yang menyerupai kerbau hitam itu biasanya ada tompok warna putih pada dadanya. Parasrupanyanya sama seperti kerbau yang asli tapi punggungnya seperti manusia jika ia membelakangi. Terdapat pula yang kepalanya kerbau bertanduk tapi berbadankan manusia.

      jin kerbau berbadan manusia itu adalah jin kerbau yang pernah di bela dan diberi sajian khusus oleh manusia. Asal usul jin ini adalah jin yang telah beranak pinak hasil daripada buangan ilmu, tangkal atau yang kehilangan tuannya kerana meninggal atau dibuang setelah menyedari kesalahan memelihara jin. Maka jin-jin tersebut cuba mencari tuan baru atau sengaja mengganggu mana-mana manusia yang mudah menjadi mangsa.

      Wasalam.

  50. Amani says:

    Bermimpi ketika berjalan.. kaki rasa berat langkahnya..sesedar bangun dari tidur.. kaki rasa lenguh dan kebas. Anggota badan terasa sakit..
    P/s apakah tafsiran untuk mimpi ini?

  51. fiqa says:

    . .assalamualaikum…klu sy ase tak selesa…mcm slalu meremang wktu jge n tdo knp ye????ase mcm something naek dri bwah smpai ats…kdng ngah tdo bley terjge n mcm ktkutn…pndngn pown kdng mcm kabur…kple slalu pnink…dktor ckp stres tpi sy bkn jnis ske fikir mslh…pastu ada bhgian2 tbuh ase mcm berdenyut tpi tak skit..cntoh dkat paha,betis,lengan,mte,pinggul n bnyk lagi????

  52. wardah says:

    sy sllu mimpi ular sdg mnunggu sy,da gk mimpi da 2 gundi dhdpn pintu bila dbuka gundi hitam b’isi ular emas,gundi emas b’isi ular hitam.pa mksdnya?
    sy sllu jgk mimpi mnerima baby dr sorg org tua,n pnh mimpi nyusu bby,pa mksdnya

  53. Eykamal Qissya says:

    Terima kasih sebab menulis blog ni…sungguh menarik dan sangat membantu…

  54. Makhluk xde kuasa yg berkuasa hanya Allah.. says:

    assalamualaikum..
    syaitan ada 2 jenis..
    satu manusia.. satu lagi jin..
    kalau manusia tu ajak kita wat jahat senang citer langgar perintah Allah maka manusia tu syaitan..
    so jin pun sama kalau dia berbisik kat hati kita ni kejahatan confirm dia syaitan…
    JIN azazil puchong ifrit hantu raya iblis semua ni sama dia adalah keturunan jin…
    org negro org putih org cina org india semua tu sama dia adalah manusia..
    jadi kita kena perasan kena sedar kena mengenal diri senang cite kita adalah apa pada setiap waktu dan ketika…
    ok bab kedua..
    matlamat utama syaitan ialah untuk kita ni mati tanpa kalimah LAILAHAILLALLAH..
    tu matlamat dia…
    matlamat dia syirikkan manusia…
    bukan makanan bagi kita kenyang yg bagi kita kenyang Allah..
    bukan ubat bagi kita sihat yg bagi kita sihat ALLAH..
    so kalau kita ada masalah2 diatas tadi..
    kita kena sedar kita kena nafikan semua tu yg wat semua tu siapa? ALLAH…

    satu org pesakit kena buatan jin dia pergi jumpa bomoh apa dia dapat?
    dia dapat bomoh tu power.. apa bomoh tu dapat? bomoh tu pulak rasa dia power..
    padahal yg powernye sape?
    Allah..

    satu peniaga kedai makan dia cakap perniagaan dia kena buatan jin…
    hadoh..
    yg bagi dia rezeki siapa? Allah..
    yg bagi dia usaha siapa? Allah..

    percakapan kita kadang2 syirik..
    nampak simple tapi kearah matlamat syaitan tu tadi…

    so kenapa kena baca manzil?
    kenapa kena baca ruqyah?
    kenapa kena jumpa ustaz2 tok bomoh?

    sebab tu adalah PERINTAH ALLAH…
    apa perintah Allah?
    ikhtiar…

    ingat matlamat syaitan ialah untuk kita syirik pada Allah..
    manusia dan jin sama dua2 makhluk..
    dua2 xleh wat ape2..
    mudarat manafaat hanya dari Allah..
    matahari langit api air siang malam jin dan manusia semuanya sama..
    semua makhluk x leh bagi mudarat xleh bagi manafaat..
    yg bagi mudarat manafat siapa? Allah….
    tapi dalam setiap makhluk tadi ada perintah Allah…
    api ada perintah Allah..
    Matahari ada perintah Allah..
    air ada perintah Allah…
    jin dan manusia pun ada perintah Allah…
    Siapa bagi perintah?
    Allah..
    Lailahaillallah….

    • jalanakhirat says:

      Waalaikumusalam

      Tuan, Makhluk xde kuasa yg berkuasa hanya Allah..

      dengan izin,
      Apakah tuan maseh tidak ketemuai ayat Al Quran yang bermaksud ” Allah itu meliputi”. Oleh itu janganlah tuan hendaknya sama seperti Iblis yang engan sujud kepada adam kerana tidak mengenali diri sebelum mengenal tuhanNya.

      wasalam.

  55. SITI AZURA BT OTHMAN says:

    Masalah rumahtangga,mimpi susu kn bayi,rumahtangga Gagal,selalu gelisah,putus Asa untuk terus kan hidup

  56. Baha says:

    Bismillahhirrahmannirrahim… salam….
    Berkenaan tentang kemungkinan ada jin dlm badan.ok sy nk tanya ne,d antara tanda2 di atas ada yg berlaku trhadap keluarga sy iaitu,pertengkaran kecil yg blh jd besar d antara sy d isteri.isteri sy pernah bermimpi yg dlm mimpinya berjumpa dgn ular.ular itu hendak mematuk nya tetapi tak dapat.lepas itu rmh yg kami tggl sekarang berdepan dgn sg kecil tmpt sisa2 sampah yg d buang oleh jiran2,so sy nk tanya ney… adakah sy dan isteri perlu untuk mengdapt rawatan susulan atau menyuruh alim ulama ke rumah ada kh itu tanda2 keluarga sy dan kediaman sy ada jin….

  57. Zamil Luzman says:

    TUHAN MAHA ESA. TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH.

  58. webinar blog says:

    Hi there, I desire to subscribe for this website to obtain hottest updates, therefore where can i do it please help.

  59. assalamualaikum…boleh tanye sikit?

    saya ada mimpi sesuatu yg buruk dan berlaku benda buruk…tak tahulah kene berubat ke tak ni…

    MIMPI

    1)mimpi ular kuning
    2)jatuh dari bangunan tinggi
    3)mimpi bunian akan menjemput saya bersamanya
    4)mimpi makhluk hitam berbulu dan bersayap membunuh semua ahli keluarga saya (termasuk saudara saya dan sepupu lain….anda tahu…) tetapi tidak pula membunuh saya…walaupun saya lari ke dalam bilik kakak saya hantu itu menjelma menjadi abang saya yang di bunuh dan berkata saya tidak akan membunuh kamu…lalu hilang…
    5) sambungan mimpi 4 hantu itu bertukar kerupanya semula dengan jarak 3 meter dari saya
    6)Mimpi iblis berkata ‘kamu akan mendapat mimpi ngeri’

    tapi yang pasti yg bahagian iblis tu saya cuma nampak lembaga hitam sahaja…

    DI DUNIA NYATA

    1)mimpi janin berdarah(saya jumpa dalam mimpi jer)
    2)rasa seperti diperhati..
    3)pernah di tindih hantu 1 kali
    4)Sakit dada bila waktu asar keatas*malam*(tapi beberapa kali sahaja)
    5) Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.(beberapa kali sahaja)
    6) Bunyi guli jatuh diatas syiling.
    7) Panas baran.
    8) Mengantuk bila dengar al-quran.
    7) Bermimpi seram yang menakutkan.
    8) Kuat berangan.
    9) Selalu melihat kelibat dirumah.(puas dah nampak kelibat hitam dan kelibat putih kat rumah)
    10) Kerap mendengar sesuatu bisikan.
    11) Melihat hantu secara terus..(ada sekali ternamapak hari tu betul2 depan mata)

    kalau perlu berubat bagitau sebab mak saya ni tak nak bawak saya pergi berubat….

    dia selalu kata ‘setan saje jer main kan awak’

    baiklah itu sahaja…harap tolong saya….

    assalamualaikum..

  60. sayyid says:

    Assalamualaikum wr.wb,
    makhluk yg bersifat jahat(perangai syeitan) ada dua jenis yaitu jenis jin dan jenis manusia.
    syeitan jin dan syeitan manusia.
    syeitan jin inilah yg selalu merusak manusia dengan pertolongan syeitan manusia yg kerja sama.

    wassalamualaikum wr.wb,
    sayyid

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s