Abuya pembuat tsunami ?

….ABUYA PEMBUAT TSUNAMI….????

Ampon pak numpang lalu lagi… Peristiwa Tsunami tahun 2004 telah lama reda, yg tinggal hanya kenangan yg amat memilukan, dimana lebeh 150,000 jiwa telah terkorban serta kehilangan kerosakan harta benda yg nggak terhingga nilainya. Akan tetapi Ibu Hatijah serta pengikut Al-Arkam juga yg nggak bisa reda-reda lagi, suka aja bikin ribot-ribot dan bikin ribot Tsunami yg baru.

Astaga…., blog diIndon sekarang ini sedang dilanda ribut Tsunami baru yg amat kencang, lagi-lagi bikinan Al-Arkam. Ibu Hatijah telah meluncurkan buku mendakwa Tsunami tahun 2004 diBanda Acheh itu, serta tempiasnya hingga ke Malaysia, Thailand, Ceylon dan India itu dahulu, pencetusnya adalah Abuya. Wah betapa hebatnya Abuya, ada magical power seperti dlm mitos Yunani menyatakan dewa Poseidon The Sea God/The Earth Shaker itu kerjanya mencetuskan Tsunami dan gempa bumi. Jangan-jangan Poseidon The Sea God itu Jin Afrit Laut koq….???? Dakwaannya lagi alasan perbuatan Abuya itu kerana ada hikmah2 tertentu.

Yg menghairankan Abuya mendakwa dia bisa menyegerakan ato melambatkan kematian pengikutnya. Abuya juga bisa menukar-ganti kematian muridnya dari si-folan kepada si-folan yg laen, sebab alasan tertentu. Agaknya fasal itu pengikut Abuya takut sekali mahu lari keluar dari jemaah Al-Arkam itu. Tetapi apabila Sakaratulmaut mendatang, Abuya itu sendiri nggak bisa lari dari itu kematian.

Abuya telah pukul canang serata dunia mengaku dialah Pemuda Bani Tamim yg dijanjikan Allah sebagai Pembantu/Orang Kanan kepada Imam Mahdi Syeikh Suhaimi yg ghaib itu. Maka sepatutnya Abuya buktikanlah dahulu, bangkit diAkir Zaman itu nanti. Ternyata kenyataan Abuya itu telah meleset. Nah sekarang Abuya mendakwa Rohnya akan bangkit semula. Janganlah koq kerana maluan yg besar itu, sengaja diomongan kehebatan2nya yg jelek utk mengabui mata dunia…

Apa yg kita difahami, apabila matinya Anak Adam itu maka terputuslah segalanya Si-Arwah itu dgn alam dunia ini, melaenkan : (1) Anaknya yg sebenar2 soleh yg mendoakannya (2) Ilmunya yg sebenar2nya Ilmu Haqq, yg mengalir bertali arus kepada sesiapa jua, lalu dimanafaatkan kejalan Allah, (3) Sedeqah jariah dari hartanya yg halal kepada fakir miskin yg memerlukannya, dll amalan soleh.

Apabila matinya Anak Adam itu, apakah yg keluar itu sebenar2nya Roh ato Kembaran nya aja…??? Sedangkan Roh nggak bisa dibicarakan dgn tepat, kerana Alam Ruh itu dibangsakan Amar Rabbi – Pekerjaan Tuhan. Sebab itu apabila Pendita Yahudi Ahli Kitab yg pakar keilmuan itu pun jahil fasal itu Ruh. Mereka ada bertanya kepada Nabi SAW apaan itu Ruh? Baginda SAW hanya menjawab : Ruh itu Urusan Tuhan-ku, akan tetapi kita hanya diberitahu hanya sedikit.

Kata Sang Raja Wali Abuya itu dah pun mati. Nggak perlu diceritakan apaan kapitan yg ada dibelakangnya, koq hanya bikin fitnah aja, dan lagi koq hanya akan menyiksa mayatnya diAlam Kubur yg menyeramkan itu, menuju Alam Barzah yg amat panjang menuju Alam Akhirat, Alam Abadan Abada. Cumaan kita wajib berserah pasrah dan akur pada ketentuan Ilahi, apabila telah sampai detik Sakaratulmaut itu, kita pastinya akan kembali kesangkar masing2…. Tanah pulang ketanah, air pulang keair, api pulang keapi, angin pulang keangin. Kerana setiap yg baharu itu pasti akan binasa, setiap yg bernyawa itu pasti akan mati. Yg nggak mati2 itu, itulah tatakala : Aku Tiupkan Ruh-Ku….

Harimau mati meninggalkan belangnya, manusia mati meninggalkan namanya. Maka wafatnya Nabi SAW meninggalkan keilmuannya Syariat Muhammad dan Hakeqat Muhammad akan berterusan sepanjang zaman. Wafatnya Paduka Rasul meninggalkan pesaka warisan zuriat nasabnya itulah Imam Mahdi yg akan bangkit menerajui Akhir Zaman. Maka matinya kita itu meninggalkan harta pesaka, jika ada. Tetapi janganlah ditinggalkan harta pu”SAKA”…., “SAKA” yg menjadi beban pada anak2 ato murid2….

Kita telah lama dijajah dan terjajah, hinggakan nggak mengerti apaan itu ertinya kemerdekaan. Kita telah lama hidup menumpang hinggakan kapal guru yg sarat muatannya itu akan karam ato tidak. Carilah itu kebebasan kerana pada kita ada itu kebebasan, berdirilah atas kaki kita sendiri. Kita telah lama menjalankan penghidupan, hinggakan kita lupa apaan itu ertinya itu “HIDUP”. Carilah itu “HIDUP” dan berpeganglah pada itu “HIDUP” kerana datangnya ia dari “YG MAHA HIDUP”….

Wallahu’alam…..

Sekian, sekali lagi Newbie
mohon ampon dan maap bung…

Wassalam….
_________Ngacir

Komen oleh Banjoe — Jun 13, 2010

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s