Tenaga Rohani



Rasulullah bersabda:

” Kesembuhan suatu penyakit itu didapati dengan 3 cara iaitu dengan minum madu, dengan berbekam dan membakar dengan besi panas. Tapi aku melarang umatku menggunakan besi panas.” (H.R. Bukhari Muslim menerusi ibnu Abbas)

Kehidupan Manusia sebenarnya sentiasa berada dalam pencarian pengembara, perlu mencari jawapan terhadap persoalan diri yang menjadi tanda tanya dan misteri.Di sebalik misteri itulah dirinya dihalang oleh berbagai kejahatan seperti yang diceritakan pada tajuk dibawah itu,Oleh kerana Makhluk berupa jin iblis syaitan lebih mengetahui rahsia kehebatan manusia.Maka manusia yang mudah berputus asa diibaratkan ia hidup seumpama melaluinya dalam suatu teka-teki yang tidak bertepi sehingga ia terus berusaha dengan gigih mengorek dan membongkarkan rahsia dirinya sendiri sebenar, Jadi oleh itu,setelah tuhan melihat kekuatan dan semangat yang utuh manusia untuk mencari diri, lalu tuhan akan memberi ruang kepadanya menemui jawapan secara berperingkat dan terhasillah ketenangan yang hakiki.

TENAGA DALAMAN adalah suatu medan tenaga elektromagnetik yang wujud disekeliling kehidupan samada manusia, tumbuhan, haiwan dan jisim-jisim. Mempunyai lapisan warna-warna tertentu yang mempengaruhi tahap perkembangan Mental, Emosional, Fizikal dan Spiritual.

AURA bagi orang sakit dan sihat sangat berbeza. Ia membezakan samada seseorang individu itu terdiri daripada elemen Tanah, Air, Api atau Angin dan setiap kelahiran manusia pula dapat membezakan tahap kehebatan manusia yang suatu masa akan berkhidmat untuk masyarakat.

MINDA manusia yang saya bincangkan dalam tajuk di bawah mengenai daya pemikiran yang hebat adalah suatu kurniaan Illahi kepada insan yang unik dan menakjubkan.Dibahagikan kepada Minda Sedar 20% dan Minda Bawah Sedar 80%. Hakikatnya manusia mempunyai keupayaan yang tidak terhad terhadap ruang dan waktu serta jarak.

INNER-POWER merupakan suatu kuasa tenaga dalaman yang sedia wujud di dalam setiap diri manusia. Tenaga yang boleh diaktifkan bagi menguasai minda dan perasaan diri sendiri dan orang lain.Suatu tenaga yang boleh dikemaskini,diupdatekan,di installkan,di scan,di back up,direfresh,diclean kan old file dan sebagainya.

Kuasa Minda atau disebut sebagai tenaga dalaman dan sekarang ini lebih dikenali sebagai AURA , budaya mengaktifkan aura ini sudah diamalkan oleh masyarakat Indonesia lalu mula kian dibangkitkan semula dalam masyarakat di Malaysia pula. Adalah penting untuk mendedahkan fungsi Kuasa Minda atau Mind Power dan tahu bagaimana mengimplementasikan tenaga dalaman ini dalam kehidupan seharian, baik dalam rumah tangga, pejabat, mahupun institusi lain yang berkaitan.

Di negara-negara maju, pendedahan seumpama ini telah lama mendapat perhatian dan dianggap sebagai salah satu ilmu yang amat berkesan bagi melahirkan individu yang mantap fizikal, mental, emosional dan spiritualnya, dari itu tidak hairanlah mengapa mereka sering dikatakan sebagai masyarakat yang lebih maju ke hadapan dari aspek pembangunan minda, akademik dan sebagainya. Kenapa bangsa melayu islam terkebelakang?

Untuk meningkatkan pengembangan diri, kita perlu mengetahui bagaimana untuk menjana dan meningkatkan potensi diri melalui kaedah Kuasa Minda (Inner Power) bagi membuka minda sedar dan bawah sedar individu sebelum, semasa dan selepas melakukan sebarang tindakan atau melaksanakan sesuatu program.

Ternyata hasil daripada pendedahan ilmu ini telah membawa perubahan yang amat membanggakan bukan sahaja kepada individu yang mengamalkannya, malah juga bermanfaat kepada institusi kekeluargaan, perniagaan dan kewangan serta memantapkan lagi tahap keyakinan dan kebolehan dalam menghadapi sebarang situasi serta cabaran.

Kebolehan menguasai Kuasa Minda ini mampu membantu mencemerlangkan potensi diri, kerjaya dan perniagaan melalui kaedah Kuasa Minda, Tenaga Dalaman atau Inner Power dan Aura, ianya juga boleh membantu kita mengenalpasti faktor-faktor yang boleh menjejaskan keupayaan dan kemajuan diri dan cara mengatasinya serta dapat membantu menghancurkan kejahatan syaitan,jin dan iblis.

Keupayaan Kuasa Minda atau Aura ini juga boleh digunakan dalam rawatan alternatif sama ada bersifat fizikal, emosional mahupun spiritual. Insyaallah, dengan kaedah yang betul, seseorang individu yang terlatih boleh menggunakannya dalam kehidupan seharian dan membantu mereka yang memerlukan pertolongan.
“Dan mereka bertanya kepadamu tentang ruh, katakanlah, ‘Ruh itu termasuk urusan Tuhanku dan tidaklah kamu diberi pengetahuan melainkan sedikit” Ilmu yang sedikit dimata Tuhan adalah bagaikan lautan ilmu tanpa batas dimata manusia. Ruh adalah inti kehidupan.

Ruh adalah energi kekal, energi hidup yang mendiami setiap diri manusia, tidak peduli siapakah dia ?adakah dia seorang yang kaya? Miskin? Sehat?sakit? bahagia ataupun orang penuh penderitaan? Ruh tetap berdiam diri di dalamnya. Tanpa Ruh manusia hanyalah selonggok daging yang tidak berharga yang akan berubah menjadi bangkai. Sungguh sangat luar biasa keberadaan Ruh dan Ruh inilah yang membuat manusia dapat hidup dan berupaya mempunyai nilai. Untuk mengekalkan energi ruh ini dapat dijana berterusan dan semakin mantap dalam diri manusia itu adalah melalui amalan zikir-zikir khusus yang diajarkan oleh sifu masing-masing.

Ruh adalah energi yang berasal langsung dari Tuhan. Sungguhpun energi yang luar biasa. Ruh adalah energi suci, maka janganlah engkau kotori Ruhmu dengan perbuatan yang menentang Tuhan. Jadi dari mempelajari energi inti Ruh adalah sentiasa dirinya menjauhkan dari perbuatan yang menentang Tuhan,Tidak dilupakan juga saranan daripada hadis-hadis nabi agar kita semua menerapkan nilai-nilai sifat terpuji dan menghapuskan sifat-sifat tercela.Walaupun pada hakikatnya energi tenaga dalaman suatu fitrah semulajadi ciptaan allah, namun ianya boleh jadi conderm(low batery)seandainya tidak dicas-cas setiap hari berupa niat-doa-amalan- impian-keikhlasan dan kejujuran,ianya boleh jadi mati terus.
.
Apakah keistimewaan energi Ruh?

1. Energi Ruh adalah energi yang langsung datang dari anugerah Allah.

2. Energi Ruh besifat kekal dan mempunyai kekuatan tanpa batas.

3. Energi Ruh ada dalam setiap diri manusia.

4. Energi Ruh adalah energi inti yang dapat merubah nasib/kehidupan.

5. Energi Ruh mempunyai kekuatan diatas semua energi (Prana, kundalini, Reiki dll)

6. Energi Ruh dapat mengenalkan kita pada diri sendiri yang sejati

Dapatkah kita mengakses/memperdayakan energi Ruh? Ini adalah pertanyan yang seringkali muncul pada setiap manusia. Jawapannya adalah boleh, walau ilmu tentang Ruh hanya sedikit diberi oleh tuhan. Kini hampir semua pelajaran spiritual baik melalui meditasi, thariqot, yoga, sufi dll, tidak lain adalah untuk menemukan diri sejati iaitu ruh yang bersemanyang dalam diri.

Manusia sangat menyedari akan pentingnya mengenal ruh sebagai jambatan untuk mengenal nabinya,walinya dan Tuhannya. Energi Inti Ruh Akan mengajarkan kepada kita cara mengenal energi Ruh dengan metode yang cepat dan sederhana serta memperdayakannya dalam kehidupan sehari-hari. Apa yang akan dicapainya setelah belajar energi inti ruh:

1. Akan dapat memahami diri sejati.

2. Akan dapat mengaktifkan kekuatan tanpa batas: clairvoyance (pewaskitaan), Clairaudience (pendgrn ghaib), Telepati (perhubungan fikiran, perasaan dll).

3. Akan dapat membantu menyembuhkan orang lain baik penyakit ajaib, mental, spiritual.

4. Akan dapat membuka pintu-pintu kemakmuran.

5. Dan akan banyak lagi keajaiban yang muncul di dalam diri setelah mempelajari energi inti ruh Anda Sakit?

Bagaimana dengan kehidupan anda sekarang ini,adakah mempunyai masalah yang tak dapat diselesaikan ? masalah berlaku halusisasi?masalah saka? atau Orang yang sangat anda cintai sedang menderita?atau Anda Stress,bingung dan tak tahu lagi mesti kemana berubat? Bila Anda betul-betul ingin menyembuhkan diri Anda sendiri, dan terbebas dari semua problem yang mengganggu kehidupan anda.Berjumpalah dengan orang yang memahami konsep ilmu tasauf atau menanamkan azam yang tinggi untuk berjumpa dengan wali-wali ataupun paling tidak dapat menemui anak-anak murid wali pun sudah memadai.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Tenaga Rohani

  1. Banjoe says:

    Apakah itu Ruh dan apakah pula itu Tenaga Ruhani..?? Tatakala Nabi SAW ditanya orang apaan itu Ruh? Maka jawap oleh-mu seperti yang diisyaratkan dalam Firman-Nya : Jika dikau ditanya apakah itu Ruh, katakan Ruh itu sebahagian dari Urusan Tuhan-ku. Maka tidak dikhabarkan kafiatnya itu Ruh melaenkan hanya sedikit. Maka dari yang sedikit itulah bermulanya itu yang setitik. Jika yang setitik itu bisa ditemui, jika dikepal digenggam ianya bisa jadi segunung. Jika yang setitik itu bisa dikuasai, jika diperluaskan ianya bisa menjadi lautan luas yang nggak bertepi.

    Kapankah bermulanya itu Ruh ? Tatakala usia-mu sekira-kira 4 bulan 25 hari dalam rahim bonda-mu, maka Allah tiupkan Ruh-Nya, maka berdirilah kamu itu sebagai manusia yang menumpang pakai sifat Hayat dan Kodrat-Nya Tuhan. Bermulanya kamu itu dikandong oleh ibu-mu. Setelah kamu dilahirkan maka kamu pula yang mengandong, tetapi berlaenan isi kandongan. Maka isi kandongan-mu itulah tenaga Hidup yang menghidupkan batang tubuh-mu.

    Kamu sudah puas menjalankan itu penghidupan, tetapi kamu nggak pernah mengenali apaan itu “Hidup” yang menghidupkan kamu. Oleh itu carilah itu “Hidup”, kerana asalnya dari “Yang Maha Hidup”. Selagi ianya tidak kamu temui, ianya bagaikan barang mati bagi-mu. Jika kamu bisa ketemu jalannya, bermakna ianya dari “Pasif” telah menjadi “Aktif”. Maka tenaganya itu dinamakan Tenaga Ruhani yang gunanya “Tenaga Serba Guna”. Jika Dia dikatakan lebeh hampir dari urat semereh-mu, maka tenaganya itu jika telah “diaktifkan” bisa dirasakan pada hujong jari jemari-mu. Bagaimanakah jalanya supaya ianya bisa menjadi “Aktif?”

    Wallahu’alam…

    Demikian sedikit dari hikayat perjalanan dan pengembaraan seorang Pengembara…

  2. satu rencana yang baik untuk kita mengetahui asal usul diri kita sebenar dan mengenali siapa kita…..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s