Siapa Imam Mahdi itu ?



Dalam ajaran Islam, Imam Mahdi (b. Arab: المهدي al-Mahdī) ialah seorang Muslim berusia muda yang akan dipilih oleh Allah S.W.T. untuk menghancurkan semua kezaliman dan menegakkan keadilan di muka bumi sebelum datangnya hari kiamat.

Hal ini diterangkan sangat jelas dalam sebuah hadis nabi yang di riwayatkan oleh Thabrani.

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Sungguh, bumi ini akan dipenuhi oleh kezaliman dan kesemena-menaan. Dan apabila kezaliman serta kesemena-menaan itu telah penuh, maka Allah s.w.t. akan mengutus seorang laki-laki yang berasal dari umatku, namanya seperti namaku, dan nama bapaknya seperti nama bapaku (Muhammad bin Abdullah). Maka ia akan memenuhi bumi dengan keadilan dan kemakmuran, sebagaimana ia (bumi) telah dipenuhi sebelum itu oleh kezhaliman dan kesemena-menaan. Di waktu itu langit tidak akan menahan setitis pun dari titisan airnya, dan bumi pun tidak akan menahan sedikit pun dari tanaman-tanamannya. Maka ia akan hidup bersama kamu selama 7 tahun, atau 8 tahun, atau 9 tahun.” (HR. Thabrani)

Hadis lain yang menerangkan tentang kedatangan Imam Mahdi adalah sbb:

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Pada akhir zaman akan muncul seorang khalifah yang berasal dari umatku, yang akan melimpahkan harta kekayaan selimpah-limpahnya. Dan ia sama sekali tidak akan menghitung-hitungnya.” (HR. Muslim dan Ahmad)

Kefahaman terhadap Imam Mahdi dalam Islam berbeza mengikut aliran Ahli Sunah Waljamaah dan Syiah.

Nama Imam Mahdi

Imam Mahdi sebenarnya adalah sebuah “nama gelaran” sebagaimana halnya dengan gelar khalifah, amirul mukminin dan sebagainya.
Imam Mahdi dapat diertikan secara bebas bermakna “Pemimpin yang telah diberi petunjuk” Dalam bahasa Arab kata Imam = pemimpin, ataupun Mahdi = orang yang mendapat petunjuk

Nama Imam Mahdi sebenarnya seperti yang disebutkan dalam hadis di atas, ia bernama Muhammad (seperti nama Nabi Muhammad S.A.W, nama bapanya pun sama seperti nama bapa RASULULLAH S.A.W, iaitu Abdullah. Nama Imam Mahdi sama dengan RASULULLAH S.A.W. iaitu Muhammad bin Abdullah.

Ciri-ciri Imam Mahdi

Tidak ada seorang pun di muka bumi ini yang mengetahui tentang Imam Mahdi dan ciri-cirinya, kecuali Rasulullah s.a.w. kerana Rasulullah dibimbing oleh wahyu. Oleh sebab itu bagi kita sebaik-baiknya tempat untuk merujuk tentang perkara ini adalah apa yang baginda Rasulullah katakan dalam hadis-hadisnya sbb:

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Al-Mahdi berasal dari umatku, berkening lebar, berhidung panjang dan mancung. Ia akan memenuhi bumi ini dengan keadilan dan kemakmuran, sebagaimana ia (bumi ini) sebelum itu dipenuhi oleh kezaliman dan kesemena-menaan, dan ia (umur kekhalifahan) berumur tujuh tahun.” (HR. Abu Dawud dan al-Hakim)

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Al-Mahdi berasal dari umatku, dari keturunan anak cucuku.” (HR. Abu Dawud, Ibnu Majah, dan al-Hakim)

Kemunculan Imam Mahdi

Kemunculan Imam Mahdi bukan kerana kemahuan Imam Mahdi itu sendiri melainkan kerana takdir Allah yang pasti berlaku. Bahkan Imam Mahdi sendiri tidak menyedari bahawa dirinya adalah Imam Mahdi melainkan setelah Allah s.w.t. meng islahkannya dalam suatu malam, seperti yang dikatakan dalam sebuah hadis berikut :

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Al-Mahdi berasal dari umatku, yang akan diislahkan oleh Allah dalam satu malam.” (HR. Ahmad dan Ibnu Majah).

Kemunculan Imam Mahdi akan di dahului oleh beberapa tanda-tanda sebagaimana yang disebutkan dalam beberapa hadis berikut :

Aisyah Ummul Mukminin RA telah berkata, “Pada suatu hari tubuh Rasulullah s.a.w. bergetar dalam tidurnya. Lalu kami bertanya, ‘Mengapa engkau melakukan sesuatu yang belum pernah engkau lakukan wahai Rasulullah?’ Rasulullah s.a.w. menjawab, ‘Akan terjadi suatu keanehan, iaitu bahwa sekelompok orang dari umatku akan berangkat menuju baitullah (Kaabah) untuk memburu seorang laki-laki Quraisy yang pergi mengungsi ke Kaabah. Sehingga apabila orang-orang tersebut telah sampai ke padang pasir, maka mereka ditelan bumi.’ Kemudian kami bertanya, ‘Bukankah di jalan padang pasir itu terdapat bermacam-macam orang?’ Beliau menjawab, ‘Benar, di antara mereka yang ditelan bumi tersebut ada yang sengaja pergi untuk berperang, dan ada pula yang dipaksa untuk berperang, serta ada pula orang yang sedang berada dalam suatu perjalanan, akan tetapi mereka binasa dalam satu waktu dan tempat yang sama. Sedangkan mereka berasal dari arah (niat) yang berbeda-beda. Kemudian Allah s.w.t. akan membangkitkan mereka pada hari berbangkit, menurut niat mereka masing-masing.’” (HR. Bukhary, Muslim)

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Seorang laki-laki akan datang ke Baitullah (Kaabah), maka diutuslah suatu utusan (oleh penguasa) untuk mengejarnya. Dan ketika mereka telah sampai di suatu gurun pasir, maka mereka terbenam ditelan bumi.” (HR. Muslim)

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Suatu kaum yang mempunyai jumlah dan kekuatan yang tidak berarti akan kembali ke Baitullah. Lalu diutuslah (oleh penguasa) sekelompok tentara untuk mengejar mereka, sehingga apabila mereka telah sampai pada suatu padang pasir, maka mereka ditelan bumi.” (HR. Muslim)

Telah bersabda Rasullah s.a.w, “Sungguh, Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan, sehingga apabila pasukan tersebut telah sampai pada sebuah padang pasir, maka bagian tengah pasukan itu ditelan bumi. Maka berteriaklah pasukan bagian depan kepada pasukan bagian belakang, dimana kemudian semua mereka ditenggelamkan bumi dan tidak ada yang tersisa, kecuali seseorang yang selamat, yang akan mengabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka.” (HR. Muslim, Ahmad, Nasai, dan Ibnu Majah)

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Akan dibaiat seorang laki-laki antara maqam Ibrahim dengan sudut Kaabah.” (HR. Ahmad, Abu Dawud)

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Suatu pasukan dari umatku akan datang dari arah negeri Syam ke Baitullah (Kaabah) untuk mengejar seorang laki-laki yang akan dijaga Allah dari mereka.” (HR. Ahmad)

Kepemimpinan Imam Mahdi

Dalam hadis yang disebutkan di atas Imam Mahdi akan memimpin selama 7 atau 8 atau 9 tahun. Semasa kepemimpinannya Imam Mahdi akan membawa kaum muslimin untuk memerangi kezaliman, hinga satu demi satu kedzaliman akan tumbang takluk dibawah kekuasaanya.

Kemenangan demi kemenangan yang diraih Imam Mahdi dan pasukannya akan membuat murka raja kezaliman (Dajal) sehingga membuat Dajal keluar dari persembunyiannya dan berusaha membunuh Imam Mahdi serta pengikutnya.

Kekuasaan dan kehebatan Dajal bukanlah lawan tanding Imam Mahdi oleh karena itu sesuai dengan takdir Allah, maka Allah swt akan menurunkan Nabi Isa dari langit yang bertugas membunuh Dajal.

Imam Mahdi dan Nabi Isa akan bersama-sama memerangi Dajal dan pengikutnya, hingga Dajal mati ditombak oleh Nabi Isa di pintu Lod dalam kompleks al-Aqsa.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

34 Responses to Siapa Imam Mahdi itu ?

  1. Banjoe says:

    … IMAM MAHDI & AKHIR ZAMAN …

    APAKAH ITU AKHIR ZAMAN? :
    Maka apabila disebut saja nama Imam Mahdi, maka ianya dikaitkan dengan kebangkitan semula Islam di Akhir Zaman. Apakah itu Akhir Zaman? Kapankah bermulanya itu Akhir Zaman? Apakah yg dimaksodkan dgn Akhir Zaman itu dunia Alam Semesta ini akan mengalami kehancuran? Ato lazimnya disebut Kiamatul Kubra, dimana planet bumi dgn segala isi-isinya akan hancur musnah? Apakah Akhir Zaman itu seperti yg dimaksodkan oleh Kaum Mayan End Time, dimana dlm kalender astronomi mereka bahawa tanggal 21/12/2012 @11:11 itu dunia akan kiamat? Wallahu’alam… Maka terpulanglah pada kefahaman dan pendirian masing-masing.

    APAKAH ITU FITNAH AKHIR ZAMAN? :
    Dan lagi apabila disebut saja Akhir Zaman ianya dikaitkan pula dgn keadaan bagaikan Ummat Islam itu telah tenat diperdayakan dari sudut akidahnya telah tersesat jalan. Ato dari sudut fizikalnya Ummat Islam itu sentiasa ditindas dan diperdaya dgn kejam oleh musuh-musuh Islam? Sebenarnya apakah pula itu yg dimaksodkan dgn Fitnah Akhir Zaman? Kapankah bermulanya itu Fitnah Akhir Zaman dan siapakah dalang pertama ato Dajjal-Dajal yg menjalankan konspirasi tersebut? Siapakah itu Dajjal dan dari manakah pula bermulanya itu Dajjal? Wallahu’alam…. Maka jawapannya juga terpulanglah pada fahaman dan kajian masing-masing.

    SIAPAKAH IMAM MAHDI? & KEMUNCULAN IMAM MAHDI :
    Maka apabila telah sampai janji Allah dan masanya akan muncullah itu Imam Mahdi, maka bayangan kebangkitan itu Imam Mahdi seperti Sabdanya : “Sekiranya dunia ini akan hancur akan tetapi ada tinggal sehari lagi, maka Allah akan bangkitkan seorang dari keluarga-ku yg akan memenuhi dunia ini dgn keadilan sebagaimana dunia ini dipenuhi sebelumnya dgn kezaliman”. (Riwayat Abu Daud). Maka yg dimaksodkan itu, itulah orangnya yg dinanti-nantikan oleh setiap Ummat Islam yg beriman dgn Rasul SAW dan dgn Allah Yg Maha Mentadbir. Yg dimaksodkan Hadis tersebut, bahawa Imam Mahdi sebagai Penyelamat Ummat Islam itu pastinya akan zahir, yakni dimunculkan keberadaannya itu dikhalayak ramai. Kapankah detik dan waktunya munculnya itu Imam Mahdi? Wallahu’alam… Masa zahirnya tertakluk kepada sebab-sebab dan masa-masa tertentu, yg hanya Allah sahaja Yg Maha Mengetahui.

    DARI NASAB SIAPAKAH ITU IMAM MAHDI? :
    Nabi Muhammad SAW ada bersabda : “Akan bangkit dari Sulbi-ku ini keturunan-ku dari Timur yg akan membawa keadilan….” Kalo dari sulbinya Nabi SAW makanya pastinya Imam Mahdi itu bermulanya titik jalurnya adalah terus dari Nasab Zuriat Nabi SAW itu sendiri. Sedangkan yg diketahui Nabi SAW itu tiada lagi anak lelaki sebagai menyambung zuriat warisan, kerana anak-anak lelakinya diriwayatkan semuanya telah wafat sewaktu kecilnya. Cumaan yg ada sebagai penyambung warisan itulah hanya dua orang cucuandanya tercinta, yakni Sayyidina Hassan dan Sayyidina Hussin. Difahamkan lahirnya mereka itu adalah hasil dari pernikahan Sayyidina Ali dgn Siti Fatimah Az Zahrah.

    DIANTARA SAYYIDINA HASSAN & SAYYIDINA HUSSIN :
    Maka titik mula jalur lahirnya itu Imam Mahdi, misterinya tersirat diantara Sayyidina Hassan dan Sayyidina Hussin. Yg seorang adalah “Jantung Nyawanya”, yg seorang lagi itu intan payungnya. Yg satu itu Insan Biasa, yg satu lagi itu “Insan Mistri”. Dinamakan Dia itu Insan Mistri kerana keberadaannya itu bermula dari Ada menjadi Tiada. Dgn Mukjizat Paduka Ayahanadanya itu dia dari Tiada menjadi Ada. Maka dari Ada itu hingga terbitnya itu Imam Mahdi, yg dighaibkan dlm Mistrinya Alam. Namun Dia bukan Insan Ghaib seperti fahaman Puak Syiah dan Al-Arqam itu. Dia ada sosok jasad badan ragawinya, seperti juga leluhurnya itu, yakni Nabi Muhammad SAW ada jasad ragawinya. Jika tiada berjasad mana mungkin beliau bisa bertugas. Cumaan “He Is The Guided Man”, hanya mereka yg diizinkan Allah sahaja yg bisa mengenalinya dan ketemu dengannya. Dan lagi Sabdanya : “Barangsiapa diketahuinya dimana beradanya itu Imam Mahdi, maka besegeralah kamu berbaiah dengannya, walo pun kamu utk ketemu dengannya terpaksa merangkak didalam salji….”

    IMAM MAHDI INSAN MISTRI :
    Maka Mistrinya itu Imam Mahdi terlalu rumit. Begitu juga Hadis-Hadis mengenai keberadaannya itu terlalu banyak hingga mengelirukan, hingga ada pihak yg mengambil kesempatan mengaku dirinya sendiri itulah Imam Mahdi, ato orang kanan kepada Imam Mahdi, dan berbagai lagi. Kita hanya didedahkan kepada sejarahnya yg tersurat. Sedangkan sejarahnya yg tersirat hanya diketahui lagi dirahsiakan dan tersimpan oleh Nasab Ahlul Bait pilihan. Maka terpulanglah kepada semua meyakininya dan mencari akan kebenarannya.

    AHLUL BAIT PENERAJU AKHIR ZAMAN:
    Maka dithread ini hanya sedikit info dari Ahlul Bait Warisan Wali 7, yg mampu kami sampaikan, sekadar dibuat renungan. Lebeh detail lagi kami masih jahil, nggak mengerti, masih lagi mencari kebenarannya. Yg pastinya Ahlul Bait akan menerajui Akhir Zaman. Nasab-Nasab Ahlul Bait yg ramai itu telah berkembang diserata pelusuk dunia. Maka Ahlul Bait dari Puak manakah yg akan dinobatkan sebagai Peneraju Akhir Zaman itu..?? Jawapannya….????

    Wallahu’alam….
    Sekian, Wassalam…..

    • Idrus Zain says:

      Ahlul Bait….Yang telah di lindungi oleh Allah SWT dari kejahatan kafir Yahudi,yang ingin membunuh semua keluarga Nabi…Merekala kelak yang akan membalah kematian Syaidina Husain pada saat perang karbala…

    • google account says:

      Salam, Ahlul-Bait bermaksud Ahli Rumah, merujuk pada FEMANINE GENDER atau MATRILINEAL atau NASAB IBU. Tunggak Ahlul-Bait bermula dari Rasulallah SAW, Puteri Fatimah Az Zaharah, Suami Fatimah Saidina Ali dan Putera Ahlul-Bait Hassan RA dan Hussein RA. Darah kerurunan Nabi dan Kathijah turun pada Fatimah. Di dalam jasad Ummu Khalthum dan Zainab cucu Nabi iaitu puteri Ali bersama Fatimah mengalir darah Nabi dan Ali, dalam bahasa mudahnya Nabi dan Ali bersatu dalam puteri-puteri Ali. Cuba renungkan, apabila dibacakan talkin pada Hassan ” wahai Hassan bin Fatimah, siapa Fatimah? Tentunya puteri Nabi bukan, begitu juga apabila dibacakan talkin pada anak-anak Ummu Khalthum dan Zainab, pastinya mereka berdua cucu Nabi. Begitulah seterusnya Nasab Ibu keturunan Nabi hingga ke hari ini dan sampai tiba saat lahirnya Putera Ahlul-Bait dari keturunan Nasab Ibu Nabi bernama Muhammad Ibni Abdullah atau Al Mahadi. Bertentangan dengan NASAB SESAT son of, anak laki-laki, bin, binti, ibni dsb atau PATRILINEAL atau NASAB BAPA dimana apabila dibacakan talkin pada anak-anak yang dilahirkan oleh mana-mana ibu itu, pastinya tidak menjurai pada Nabi, kerna ibu-ibu berkenaan dari keturunan orang lain. Ingat sdr Salasilah Keluarga bukan penentu Nasab Keturunan, Nasab Keturunan itu lahirnya dari RAHIM IBU atau RUMAH MENYIMPAN SULBI secara batinnya.

    • Tanya Khidir says:

      NASAB itu NASAB. AHLUL-BAIT itu AHLUL-BAIT…dua perkara berbeda…tak ada hubung-kait langsung antara keduanya. Yg percaya pada Nasab tu JAWA!!! IBU tu IBU. AYAH tu AYAH. SAKA tu SAKA. BAKA tu BAKA. LAMBANG SAKA tu MERAH. BAKA tu PUTIH…apa ke jadahnya nak dikaitkan SAKA dng BAKA? SAKA diturunkan oleh IBU. BAKA disalasilah atau dikeluargakan oleh BAPA…Kenapa pula dari SAKA pergi ke BAKA balik semula ke SAKA??? GILA KE APA?!?

  2. jalanakhirat says:

    Asalamualaikum

    saudara Banjoe, Insyaalah komentar saudara ini akan saya sunting menjadi intri weblog ini , terima kaseh.

    Wasalam.

  3. jalanakhirat says:

    Asalamualaikum

    Komentar saudara Banjoe telah dijadikan intri seperti di pauan di bawan ini:

    http://jalanakhirat.wordpress.com/2010/06/08/imam-mahadi-dan-akhir-zaman/

    Terima kaseh.

  4. Banjoe says:

    Waalaikumusalam.
    Sama-sama kaseh..
    Maapkan kami kerana telah
    numpang lalu dibumi bapak…

  5. Amirul Mukminin says:

    IJAZAH PALSU

    Banyak sekali diantara kita semua yang terjebak dalam lubang pengangguran.
    Menyedihkan memang ketika kita berulang kali keluar masuk dari satu perusahaan keperusahaan lain namun hasilnya tepap sama,DITOLAK!!!.
    Mungkin juga diantara kita berfikir kenapa untuk menempuh jenjang pendidikan yang tinggi membutuhkan biaya yang tidak sedikit,bahkan cenderung makin menjerat.
    Sedangkan untuk memperolah pekerjaan yang layak baik di instansi pemerintah maupun perusahaan swasta selalu disyaratkan: MINIMAL D3 atau S1.
    Salah siapa?!
    Apakah anda ingin berubah?
    Atau ingin selalu dijajah?

    ANDA BUTUH IJAZAH UNTUK MELAMAR KERJA/MELANJUTKAN KULIAH/KENAIKAN JABATAN?!?!

    -SMU:3.000.000
    -D3:6.000.000
    -S1:8.000.000

    * AMAN, LEGAL, TERDAFTAR DIKOPERTIS, BISA UNTUK MASUK(PNS, TNI, POLRI).

    JUGA MELAYANI PEMBUATAN SURAT SURAT PENTING SEPERTI:SIM, STNK, KTP, REKENING BANK, SURAT TANAH, AKTE KELAHIRAN.BPKB, N1, SURAT NIKAH, DLL.

    SYARAT:KTP/SIM,FOTO BERWARNA DAN HITAM PUTIH,UNIVERSITAS YANG DITUJU,IPK YANG DIMINTA(MAX 3,50),TAHUN KELULUSAN YANG DIMINTA,ALAMAT PENGIRIMAN YANG DIMINTA.KIRIM KE:arief_gagah@yahoo.com

    BERMINAT?

    HUB: 085736927001.

    (HANYA UNTUK YANG SERIUS SAJA)

    Nb:Semua manusia berhak meiliki pekerjaan dan pendidikan yang layak,entah dari kalangan atas,menengah dan bawah.Maka dari itu kami ada untuk anda yang mebutuhkan ijazah atau surat-surat penting lainnya.

    TERIMAKASIH

  6. elfan says:

    Kalau kita lihat silsilah Saidina Muhammad SAW, jelas ada benang merah dari Hasyim, ayah dari Abdul Muthalib, kakek dari Saidina Muhammad SAW, beliau juga anak tunggal, sama dengan Abdul Muthalib sendiri. Orang tuanya, Hasyim meninggal sebelum Abdul Muthalib lahir. Tetapi, anak Abdul Muthalib banyak, yang bungsu adalah Abdullah, juga wafat sebelum lahir Saidina Muhammad SAW. Berarti, Saidina Muhammad SAW adalah anak tunggal.

    Lalu, anak lelaki Saidina Muhammad SAW dengan Bunda Khadijah, baik Ibrahim dan Abdullah, juga tidak hidup lama krn meninggal sebelum dewasa. Tak heran jika kelompok musuh Nabi Muhammad SAW slalu mencela dengan putusnya nasab beliau krn tidak adanya anak laki-laki.

    Inilah mukjizat Allah SWT pada Nabi kita Muhammad SAW, nasab beliau diputuskan supaya tidak ada golongan yang mengklaim ‘mereka’ adalah keturunan Saidina Muhammad SAW, atau keturunan nabi dan keturunan rasul. Jika merujuk pada QS. 33:4-5 jelas nasab itu hanya dari pihak laki-laki bukan perempuan. Otomatis mahkota ‘ahlul bait’ dari keluarga Saidina Muhammad SAW itu terputus hanya sampai pada Bunda Fatimah.

    Artinya, anak-anak dari Saidina Ali bin Abi Thalib dengan Bunda Fatimah, jelas bukan bernasab pada Saidina Muhammad SAW, sehingga anak-anaknya tidaklah mewarisi tahta ‘ahlul bait’ atau ada yang menyebutnya sebagai ‘keturunan’ nabi atau rasul. Kalau saya, tidak ada keturunan nabi atau rasul, tetapi yang ada keturunan Saidina Muhammad SAW jikalah anak beliau yang laki-laki sempat berketurunan.

    Apa hikmahnya, baik kelompok Syiah maupun habaib yang sama-sama mengaku keturunan ‘ahlul bait’ tidak perlu bertengkar lagi karena mahkota ‘ahlul bait’ atau keturunan nabi yang diperebut-rebutkannya itu, memang ‘sudah’ tak ada.

    Dengan demikian, Imam Mahdi ya tidak lain adalah Nabi Muhammad SAW itu sendiri, berartikan sudah datang. Tinggal bagaimana kita menjalankan syariat yg telah dibawanya.

    • google account says:

      Adam As, Syits AS, Nuh AS, Ibrahim AS dan Ismail AS. MENJEJAK ISLAM HARUS BERMULA DARI LANGKAH ISLAM…MUHAMMAD RASULALLAH SAW ADALAH PELENGKAP DAN PENUTUP AGAMA HANIF, AGAMA ISLAM. ISMAIL AS DIKURNIAKAN 12 PUTERA DAN 1 PUTERI…SIAPAKAH PUTERA PUTERA DAN PUTERI ISMAIL AS…KITA AMAT AMAT KENAL DENGAN 12 PUTERA ISHAK YG MENURUNKAN NABI NABI BANI ISRAEL…KENAPA KITA TIDAK MENGENALI SAKA DAN BAKA YG MELAHIRKAN JEJAK JEJAK ISLAM???

  7. man7 says:

    setahu saya, imam mahadi mesti orang arab. Dia pembawa kbr gembira buat Islam dan Kristian tentang dekatnya akan kedatangan Al-Masih. Tapi berita buruk buat Israel. Mereka tidak nak percaya yang Al-Mahadi dan Al-Masih akan menghapuskan mereka di Kubu kuat mereka. Tiada lagi perlindungan buat mereka.Bumi pun ndak terima mereka.mereka telah membunuh Isa@Yesus. Durang akan terima juga pmblsnnya. Masanya kian hampir. saya brdoa moga Al-Masih turun cpt3X. Antara Islam-Kristian adalah 1 yakni bersaudara 1 kalimah. Mengesakan Tuhan.

  8. subhanallah..alhamdulillah…saya bersyukur dilahirkan dalam umat islam…Masyaallah..

  9. Abdul Rasid says:

    THE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)

    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE(AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The word “Duli Yang Maha Mulia” is a blasphemous word, only for ALLAH yet used by them.
    The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters ,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu)
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930’s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSASLAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’
    This place was call Malaya, yes the highest peak on earth is HIMALAYA. This country domain is” MY” and in international sports Malaysian contingent known as MAS (GOLD)
    As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.

    Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terdahulu.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kami datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”

    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia pnggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.The spirit of Truth
    Dan MAHADI itu akn datang dalam golongan ISLAM dan banyak ciri –ciri yang disebut tentang MAHADI oleh RASULLULLAH ada lah tepat dan benar.

    AMIN

  10. hamba says:

    syariat dan hakikat mesti seiring, syafaat di perlukan dunia akhirat

  11. Jerawat says:

    wallahualam bis shawab ..

  12. skopiel says:

    Imam Mahadi seperti yg di beritahu Rasullullah ,”dia seperti aku tapi fizikalnya berlainan,org nya berkulit kemerah-merahan,berdahi luas berhidung mancung, nama nya seperti aku (gelaran),Berasal dari Timur dan akan datang bersama panji-panji hitam untuk menentang Yahudi dan sekutunya”
    Jangan lupa, negara bekas soviet dan Russia juga adalah blok timur. Saya fikirkan mereka kerana bala tentera mereka kuat dan canggih, sikap mereka yang tidak tunduk dgn zionist, new world order,illuminati etc dan menjadi kebencian Barat. Imam Bukhari dahulu juga berasal dari belah sana, iaitu Samarkhan. maka tidak keterlaluan saya nyatakan mungkin Imam Mahadi berasal dari sana….

  13. dearman says:

    anak jawa teroris bom bali

  14. amemema says:

    Yang bakal mengantikan pemerintahan sebenar2 Islam Malaysia dan Dunia dan di gelar DYMM Amerulmukmineen alias Imam Mahdi akhir zaman nasab keturunan terus kepada Rasulullah dan segala raja2 didunia akan diseru supaya berada dibawah pemerintahannya serupa dengan Rasulullah dimasa kegermilangan Islam sebab dia adalah raja bagi segala raja…. Itulah kesudahannya Allah mulai dengan Adam as kemudian Musa as kemudian Isa as dan ditammatkan dengan Junjungan Rasulullah saw dan diakhiri dengan perkabaran gembira melalui Imam Mahdi supaya manusia2 pada sekian kali mengakui kebenaran Islam adalah agama sebenarnya melainkan manusia2 yang masih ingkar/ego menjadi manusia2 rugi di dunia dan di akirat sebelum datangnya hari kiamat. demikianlah kesudahannya Wallahualam.

  15. elfan says:

    ISA AL MASIH DAN IMAM MAHDI

    Issu kedatangan Mesiah, Imam Mah, Satrio Piningit dsb sebenarnya wujud dari harapan pengikut Nabi Ibrahim As. setelah beliau berdoa sbb.: “Ya Tuhan kami, utuslah untuk mereka sesorang Rasul dari kalangan mereka, yang akan membacakan kepada mereka ayat-ayat Engkau, dan mengajarkan kepada mereka Al Kitab (Al Qur’an) dan Al-Hikmah (As-Sunnah) serta mensucikan mereka. Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Kuasa lagi Maha Bijaksana” (QS.2:129).

    Oleh katurunan beliau ini selanjutnya, ditunggu-tunggulah kedatangan ‘sang tokoh’-nya sampai datang pula nabi terakhir dari dinasti Bani Israel yakni Nabi Isa As bin Maryam. Namun sayang, dalam Kitab suci Injil masih disebut issu kedatangan sang Imam Mahdi, Mesiah, Satrio Piningit tersebut. Dengan demikian berarti masih akan datang lagi Imam Mahdi yang pamungkas, yang sesungguhnya.

    Maka akhirnya, lahirlah Nabi kita Muhammad SAW sebagai Rasul Allah dan sekaligus penutup para nabi (QS. 33:40) dengan membawa Al Quran yang didalamnya memuat pernyataan atau ikrar Allah SWT bahwa Nabi Muhammad SAW dianugerahi agama ISLAM (QS. 5:3). Dimana nama dan istilah Islam tidak pernah termuat dalam kitab-kitab suci sebelum Al Quran.

    Dengan kedatangan Nabi Muhammad SAW sekaligus juga terjawablah issu tentang akan datang lagi Nabi Isa bin Maryam dan issu Imam Mahdi. Nabi Isa As. tidak akan datang lagi karena sudah tegas dinyatakan dalam Al Qiran (S. 2:134 dan 141). Begitu juga Imam Mahdi tidak akan lahir lagi bagi kelompok Sunni atau ‘muncul’ alias ‘menjelma’ lagi bagi kelompok Syiah dan walaupun kedua kelompok ini ‘SEPAKAT’ mengakui bahwa Imam Mahdi itu dari keturunan Ahlul Bait. Aneh, disatu sisi mengakui akan ada Imam Mahdi, di sisi lain Imam Mahdinya ada dua versi karena itulah bahwa Imam Mahdi yang sesungguhnya tidak lain adalah penutup para nabi yakni Nabi kita Muhammad SAW. Jadi tak perlu ditunggu Imam Mahdi sekalipun dianya berasal dari keturunan Ahlul Bait, apalagi jika ‘memang’ tidak ada keturunan Ahlul Bait itu begitu juga tentang Nabi Isa As.

    Kalau demikian, siapakah gerangan yang akan meneruskan risalah Nabi kita Muhammad SAW ya tidak lain adalah para khalifah, tinggal bagaimana para khalifah-khalifah (ya raja, presiden, gubernur, pangeran, sultan, bupati atau walikota) kini dan yang akan datang ‘mampu’ membumikan Islam dan Al Quran dalam kehidupan nyata di dunia ini, ya masalah sosial budaya terutama masalah kekuasaan dan pemerintahannya.

  16. Tanya Khidir says:

    Anak mukjizat Muhamad ibni Abdullah akan lahir dari Nasab Ibu Puteri Puteri Rasulallah SAW. AHLUL-BAIT=MATRILINEL. Anak anak perempuan yang lahir dari puteri puteri Rasulallah SAW. Anak anak perempuan yang lahir dari cucu cucu perempuan Rasulallah SAW dan seterusnya. Putera putera yang lahir dari Nasab Ibu itulah yang dipanggil anak mukjizat atau putera Ahlul-Bait. Putera Ahlul-Bait akan putus Ahlil-Baitnya diketurunan berikutnya. Nasab Ibu dibawa kemati sebagaimana dibacakan talkin pada simati akan disebutkan simati bin IBU simati. BANI=PATRILINEL. Nasab Bapa, sekadar nasab keluarga dan tidak dibawa kemati. 1 anak perempuan itu bagus, 2 lagi bagus dan 3 keatas lebih bagus.

  17. Tanya Khidir says:

    YA ALLAH YA TUHAN KU…SAHABAT SEMUSLIM CUKUPLAH DENGAN KEKELIRUAN KALIAN MENGERTIKATAN ANTARA NASAB AYAH=BANI yaitu sekadar nasab keluarga yang tidak menyambung SOLBI dengan NASAB IBU yang dibawa kemati. SUDAH TERANG LAGI BESULUH PUTERA AHLUL-BAIT AKAN DIIRINGI OLEH PEMUDA KELUARGA/BANI TAMIM…dalam kata mudahnya salasilah keluarga Tamim: cicit cicit Tamim bin cucu cucu Tamim bin anak anak Tamim bin Tamim. Rasulallah SAW sedikitpun tidak hirau pasal itu, kerna Ahlul-Baitnya tidak akan putus sehingga tiba masa akan lahir Putera Ahlul-Bait dan banyak kali Baginda berpesan supaya menjaga Ahlul-Bait Baginda…NASAB IBU dari puteri puteri Baginda.

  18. Tanya Khidir says:

    Secara jujurnya saya terus rasa terpanggil untuk menghuraikan tentang kekeliruan antara Ahlul-Bait dan salasilah Bani atau keluarga…Rasullallah SAW menganggap tahap bapa yang tidak lebih dari sekadar menabur benih itu tahap kurang penting cuma ditahap ke4 selepas IBU KAMU, IBU KAMU dan IBU KAMU. Jika ditanyakan pada Nabi Isa AS tentang Nasab Ayah, Baginda akan menempelak anda sebagai kurang waras!!! dan jika ditanya pada Nabi Allah Adam tentang Nasab Ayah, baginda akan ngecek INDAK ADO AKAL!!! Begitu jaga dengan Hawa…yang dijadikan dari tulang rusuk sabalah kiri Adam…Hawa akan soal semula kenapa anda teramat pintar bertanyakan bapanya siapa??!

  19. Dah akhir zaman(1400 H-kalu ikut hadis-2).Almahdi sudah d bait d zaman ini(kalu ikut kefahaman hadis-2) tanpa publik/umum sedari/hidu d Masjidil Haram bg tujuan menyelamatkn Almahdi dr musuh-2 Islam(x d kesan oleh mereka).Almahdi bperang seorang diri melawan dunia/alam semesta(bintang-2 yg d huni jin-2 n lln).Ada kelompok-2 yg mndokong prjuangan Almahdi(kalu ikut hadis-2).

    • google account says:

      Tidak ada sorangpun putera dan puteri Rasulallah SAW bergelar Syed maupun Sharifah, begitu juga dng putera2 dan putri2 Syaidina Ali, Hassan dan Hussein RA serta anak anak puteri dan cucu juga cicit Nabi yg lainnya…Al Mahadi xkan mungkin lahir dri keturunan Syed maupun Syarifah. Allah hu alam.

    • google account says:

      Di sini sya ingin bertanya pada yg tahu tntang mksud BANI, AHLI RUMAH/AHLUL BAIT/KAROBAH dan NASAB…yg mana stu merujuk pada KETURUNAN, KELUARGA dan BANGSA???

    • Tanya Khidir says:

      Ahlul Bait adalah Ahlul Bait, ianya berdiri dng sendirinya. Nasab adalah Nasab juga berdiri dng sendirinya. Ahlul Bait dan Nasab adalah dua perkara yg berbeza…dua perkara yg tidak ada langsung hubung-kaitnya. Nasab dan Bani pula adalah rujukkan yg sama, membawa mksud salasilah keluarga. Nasab juga mewakili Patrilineal dan Matrelineal, ada golongan yg mengikut Nasab Ibu dan ada yg mengikut Nasab Bapa. Berlainan dng makna Ahlul-Bait…ianya dikhususkan khas untuk Fatimah Az Zahara yg mewakili PERUT IBU atu IBU KANDUNG.

    • google account says:

      Sdr semuslim, ssungghnya tiada sebaris ayat pun di dalam Al Quran menyebut tntang Imam Mahadi, begitu juga dng Isa Al Maseh diturunkan semula. Kedatangan Imam Mahadi dan turunnya Isa Al Maseh cuma disebut dlm hadis…merujuk pada KHUTBAH AKHIR RASULALLAH SAW baginda menyebut mengamanhkan 2 per dan jika kita berpegang padanya nescaya tidak sesat, tidak lain dari Al Quran dan Sunnah bginda…tidak disebutpun hadis…12 imam hadis wafat diracun dan dibunuh. Kitab-kitab hadis dibakar dan dimusnahkan kemudiannya dicetak semula secara besar-besaran dalam keadaan telah diubah dan dipinda atas dasar KONSPIRASI antara imam-imam yg dilantik khas dan golongan freemasions n illuminati…kcuali bab DAJJAL sememangnya disebut dlm Al Quran, tpi pengertian DAJJAL di dalam hadis turut dipinda, kerna interpratasi asal DAJJAL itu sendiri dlm 1 sebutan bermaksud KONSPIRASI…bkn bermata terjojol dan rabun dengan perkataan KAFIR tertulis di dahi…logiknya mana masuk akal satu bangsa yg tidak ada seorang pun yg miskin di dunia ini tidak akan membuat plastic surgery dan melakukan pembedahan mata apabila anknya dilahirkan seperti gambaran palsu DAJJAL??? DAJJAL ITU ADALAH ‘SATU’ sebutan yg menggambarkan segala bentuk KEPALSUAN, FITNAH, KMUNGKARAN, KEMAKSIATAN, PERANCANGAN MUSLIHAT dsb yg kotor dan hina, tidak lain dari KONSPIRASI!!! PUTERA AHLUL BAIT yg bergelar AL MAHADI bernama MUHAMMAD ibni ABDULLAH lah yg bakal membinasakan KONSPIRASI berkenaan.

      • putra al mukmin says:

        Salam… Pada semua yg ALLAH rahmati.. Diri ini sbenar2 nya.. Ingin bertanya pd sesiapa yg lebih memahami APA maksud jika diri INI telah diri melihat kejadian2 Alam yg pelik.. Dan Al Quran ITU tiada pernah aku ketahui sebelum INI menjadi seperti diari hidup Ku yg telah berlalu Dan APA yg akan aku lalui..dgn hanya menyelak mukasurat yg angka2 nya boleh mbawa cerita tentang diri aku .. Aku tidak pernah terfikir setiap APA yg di gerakkan Dan dilihatkan perkara2 ghaib yg tidak mampu diterangkan dgn akal yg logik.. Telah aku berjumpa berbagai orang yg digerakkan diri Ku kepada mereka tanpa aku mengerti.. Berbagai jawapan yg diberi serta tingkahlaku yg menyulitkan.. Pada yg benar2 akan tahu perkara INI.. Kehidupan INI terjadi terjadi di malam maal hijrah 12/2013 tanpa Ku sedari tubuh Ku bergerak Dan melihat sesuatu keadaan perang di padang Pasir.. Kini hidup Ku seolah berada dalam keadaan seperti nabi Adam, Nuh, Ibrahim, Sulaiman, Musa, Dan perilaku yg aku baca di dalam Al Quran ITU seperti APA yg memang benar2 diceritakan.. Aku pun xpernah tahu nak ambik tahu siapa diri aku ke keturunan aku ke sbb hidup aku ni ibarat sebatang kara ada keluarga tp semua xpernah nk mgaku aku ni ahli keluarga.. Asyik tau nak zalimi diri aku je… Aku ni sekolah pn xprnh abis sbb cerita yg xbest lgsg selama hidup aku 27 tahun ni.. Aku xsgup nak berbohong dgn APA yg aku Allah bagai sedang lihat diri aku dn bagi PD aku skg ni… Dan apa yg kau org semua dok ckp ni seperti tgh brcakap ttg diri aku.. Sebb hidup aku ni skg org lain tgk macam dh xbetui.. Aku ni lg La rasa pelik dgn perubahn tiba2 ini.. Aku serah pada Allah segalanya.. Sbb Dia yg tmpt aku meminta segala sesuatu.. Lepas bermacam2 perit kehidupan aku tempuh sorg2 selamani..Cuma ingin bkongsi kebenaran yg trjadi pd diri aku..risau juga musuh2 Allah ni yg nyata lg myesatkan lg tersembunyi.. (Syaitan+iblis).. sesiapa yg mgetahui boleh bantu bimbing sy dr tersesat langkah..

      • Tanya Khidir says:

        Kata DAJJAL, turunnya ISA AL MASEH AS dan IMAM MAHADI yg pastinya TIDAK DISEBUT DLM AL QURAN.

      • Tanya Khidir says:

        Yang pastinya DAB BAT AL-ARD n YA’JUD MA’JUD ada disebut dlm Al Quran…dlm konteks DAB BAD AL-ARD yg bermaksud MAKHLUK MELATA/TERAMAT AMAT BANYAK YG KELUAR DRI BUMI terdapat kekeliruan n percanggahan di dalm keterangan hadisnya…umumnya setiap keterangan hadis menyebut MEMEGANG TONGKAT MUSA AS n MEMAKAI CINCIN SULAIMAN AS…persoalannya bagaimanakah MAKHLUK YG TERAMAT BANYAK ITU SETIAP SATUNYA MEMEGANG TONGKAT MUSA AS n MEMAKAI CINCIN SULAIMAN AS…berapa batang tongkat Musa AS n berapa bntuk cincin Sulaiman AS…ada kemungkinan keterangan hadis berkenaan dipinda oleh KONSPIRASI MAHA DIRR ( DIRR dlm bhd Aryan kuno bermaksud DAJJAL. MAHADIR bermaksud MAHA DAJJAL).

  20. google account says:

    Putra Al Mirul Mukminin…terdapat 4 nabi tidak diwafatkan, dilanjutkan usia dan diangakat ke suatu tempat…2 di bumi dan 2 lagi di suatu tempat tertinggi. Yang di bumi 1 berkuasa di lautan dan didaratan dan 1 lagi sentiasa berzikir di taman taman…RASANYA SAUDARA DH TERGOLONG DARI INSAN KAMIL YG BOLEH BERHUBUNG TERUS DENGAN BAGINDA BALYA IBNI MALKAN…ATAU NABI KHIDIR…Tlng tanya gak mana ghaibnya Mh370 tu??? Nur Muhammad dijadikan supaya menjadi nyatakan perkara yg dh nyata tpi belum dinyatakan. Setelah dijadikan Nur Muhammad…mka nyatalah perkara yg dh nyata tpi belum dinyatakan tu. Dari ANNUR maka jadi pula ANNAR…hinggalah ANNUR dan ANNAR MEMINTA UNTUK JADI SATU DALAM 1 JASAD…MIN HU ALLAH…KUN FAYA KUN…JADI MAKA JADILAH…KU HEMBUSKAN ROH KU KE JASAD ADAM…jdi hembus nafas lebih dahulu dari tarik nafas… Ashadualla illa HA ill Allah HU! Waashadu anna Muhamadan Rasul Allah HI…Allah itu HA. Allah itu HU. Allah itu HI…Yang NYATA. Yang HAK. Pada NYA. Tiada YANG NYATA DISEMBAH SELAIN ALLAH…bknnya TIADA TUHAN SELAIN ALLAH…klu tiada tuhan KENAPA DLM SURAH AL FATIHAH DISEBUT…PUJI PUJIAN BAGI ALLAH…TUHAN SEKELIAN ALAM??? ROB BIL ALAMIN…ROB ITU TUHAN. TANYALAH KHIDIR.

    • google account says:

      Ya! Tanya Nabi Khidir…ini pesan Tanya Khidir. Berpeganglah pada AL QURAN dan SUNNAH…AL QURAN KEKAL TERPELIHARA…SUNNAH ATAU PERBUATAN NABI DALAM RUKUN ISLAM YG 5 DISAKSI HIDUPKAN OLEH SMUA SAHABAT DAN PARA JEMAAH, MANAKALA SUNNAH PERADABAN, AMALAN HARIAN DLL JUGA DISAKSI HIDUPKAN OLEH PARA SAHABAT DAN PARA JEMAAH SERTA MASYARAKAT UMUM. MENGENAL DIRI MENGENAL ALLAH…NK KENAL SYAITAN KENALILAH NAMA NAMA SYAITAN DAN TUGAS TUGAS SYAITAN. KENALI JUGA NAMA NAMA SYAITAN DLM SURAH AL FATEHAH. FAHAMKAN MAKSUD SENDI AGAMA 3 SERANGKAI. IMAN, ISLAM & IKHSAN. TAUHID, FEKAH & TASSAWUF. AKIDAH, SYARIAH & KOLBI. RUJUK KHUTBAH AKHIR RASULALLAH SAW. KENALI 12 KAUM YANG DIBINASAKAN ALLAH…yg 12 kaum nie penting sebab kaum Saba’ di zaman Sulaiman dibinasakan dng banjir besar kali ke2 Al Arim. PASTI AKAN ADA KAUM KE13 dan BANJIR BESAR KALI KE3. Menurut gambaran Al Quran kaum ke13 bakal dibinasakan dng LETUPAN dan GEGARAN BERTURUT TURUTAN, ASAP BERACUN JIKA DIHIDU DARAH AKAN KELUAR DI HIDUNG dan TELINGA…IBU YG MENYUSUKAN ANK AKAN MENCAMPAKKAN ANAK…AIR SETINGGI GUNUNG!!! KARAM!!! KAUM YG BAKAL BINASA TU ADALAH KAUM LINGKARAN API PASIFIK/LINGKARAN GEMPA ATU RING OF FIRE, PULAU PULAU YG DIPENUHI BERATUS RATUS GUNUNG BERAPI AKTIF, ANCAMAN THUNAMI dan KECAIRAN KUTUB…KAUM TSB ADALAH KAUM MELAYU DI SELURUH ALAM MELAYU…KAUM YG ULAMAKNYA BERLUMBA LUMBA MENCARI POPULARITI, MENDAPAT UPAH YG BANYAK BILA BERDAKWAH, MENJUAL KITAB KITAB, AL QURAN, CD dsb MENJUAL AYAT AYAT ALLAH, KAUM YG MENJADIKAN KONSPIRASI SEBAGAI PEGANGAN HIDUP, KAUM YG ANGKUH, BONGKAK, SOMBONG dan BERMEGAH MEGAH, KUFUR, MUNGKAR DSB…KAUM YG SUKA MENABUR FITNAH dan MENDENGAR BERITA FITNAH…BILA MELAYU DH BINASA…BARULAH AMAN DUNIA!!!

  21. Boboboy says:

    Salam Putera Al – Mukmin…..kejadian yang menimpa itu ujian dari Allah ,pernah berlaku pada diriku pada tahun 2000..dan berterus-terus hingga kini.sedikit nasihat buatmu,kamu ambil apayang perlu sahaja pada apa2yang mendatang jua berupa pengetahuan khusus buatmu…ingat juga apayang datang akan merupakan seakan2 kebenaran yg ditujukki tp jangan ambil semua akan nya kerana kebenaran itu adalah palsu bagi menunjuk kebenaran yang lainnya…mungkin berulang2 proses nya hingga pada yang Hak..dalammembezakan yg batil.yang amat penting tenangkan jiwamu..tuntun ke jalan kebenaran..iktlah hatimu pasti ia tahu jalanmu.. yg pastidan apa yang kau lihat semua itu dusta yg fana dankamu akn mengenal nya..Insha Allah ada yang baik/hak untuk mu..

    • Tanya Khidir says:

      Putra Al Mukmin dan Boboboy: Ada ke anda berdua klaim yg anda berdua IKHWAN Rasulallah SAW???. Atau ada berdua antara orang-orang terpilih…orang-orang PILIHAN??! PENGHUNI SYURGA ITU BKN DRI KALANGAN ULAMAK, USTAZ, IMAM dsbnya saudara…PENGHUNI SYURGA ITU DATANGNYA DRI MEREKA-MEREKA YG BERIMAN, BERSYARIAH ISLAM dan BERTASWUF berlandaskan DUA PERKARA iaitu TULUS dan IKHLAS…YG LAIN TU JNG MIMPILAH!!!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s