EPDC mendaki Gunung Ledang berserta Tok Syeikh ke 2



Pusat Rawatan Islam 7 Puteri sekali lagi akan membuat E.P.D.C…Mendaki Gunong Ledang pada tarikh 23 julai,24 julai dan 25 julai 2010.Pada tarikh itu,sesiapa yang berminat bolih lah HUBUNGI SAYA atau TOK KARIMON.Pada pendakian yang lepas,bulan Mei memang ada sedikit masaalah teknikal…kerana tak dapat pergi daki Puncak Mahligai…puncak Tertinggi sekali.Tapi kali ini insyaallah saya akan berusaha,untuk mendapat kan kebenaran mendaki ke Puncak Mahligai atau Gunong Mahligai.

ATURRCARA PENDAKIAN

Tarikh:23 julai 10

Jam : 1400 .Semua peserta datang dan berkumpul di Rumah SAYA.

JAM : 1415 .Taklimat ringkas

JAM : 1430 .Bergerak ke Lokasi Gunong Ledang melalui TOL Air Keroh ke TOL Tangkak.

JAM : 1600 Di jangka sampai di CECK POINT Ampangan Gunong Ledang.

JAM : 1700 Pendaftaran di buat…KAD PENGENALAN MESTI DI BAWA dan Peserta Luar Negara mesti ada PASSPORT.

JAM : 1730 Bergerak ke Lokasi Perkhemahan di Puncak Ke 6,Gunong Ledang.Kebiasaan nya Di Tapak Perkhemahan BATU ALIP.

JAM : 1800 Dijangka SAMPAI.Semua peserta mendirikan Khemah..jika nak tidur dalam kereta…macam Karimon..bulih juga !!!.Disamping itu peserta bolih mandi,solat dan memasak untuk makanan malam.Selepas itu semua peserta rehat….kalau NAK SUROH SAYA BERCERITA..KENA BUAT KOPI TONGKAT ALI dan Rokok.

TARIKH 24 Julai 10

JAM : 0900 .Bergerak ke Tapak Pendakian bagi sesiapa yang nak ke Gunong Mahligai…kalau tak nak anda tinggal di Tapak Perkhemahan.Peserta di galakan memakai KASUT SUKAN dan SELUAR SUKAN.

JAM : 1030 .Di jangka sampai ke Puncak Mahligai.Peserta bolih ambil gambar kenangan di mana saja lokasi TETAPI JANGAN AMBIL GAMBAR KE ARAH PUSAT RADAR TALIKOM.JIKA AMDA DI TANGKAP,PERALATAN KEMERA ANDA AKAN DI RAMPAS DAN SAYA TIDAK BERTANGGUNG JAWAP !!!KERANA SAYA SUDAH BERI AMARAN.KEMUNGKINAN ANDA AKAN DI PAKSA TURUN…TAPI BERGANTUNG KEPADA BUDI BICARA PENUNJUK JALAN/GUIDE.

JAM : 1400 Bergerak turun ke arah Puncak Ledang. Tetapi jika anda syok duduk kat atas Puncak Mahligai,kita bolih turun lambat sedikit…tapi di lokasi ini tiada SUMBER AIR MINUMAN,Peserta di galakan membawa air minuman dan makanan ringan,nak bawa makanan berat pun bolih…tapi anda bawa sendiri lah.

JAM : 1800 Semua Peserta berada di Tapak Perkhemahan dan buat persiapan makan malam,mandi,solat dan masuk SARANG !!!.Nak buat pertanyaan kepada saya bolih!!! siap kan kopi tongkat ali dan rokok!!!.

TARIKH 25 Julai 10.

JAM :0900..Kemas kan khemah,segala peralatan,di packing dan di simpan kedalam kereta.Peserta akan bergerak turun.Kita akan pergi ke Lokasi Jeram atau Kolam Air Kuning.Tempat ini di kenali Tempat Datuk Adi Putra.

JAM :0930 Mulai bergerak turun dari Tapak Perkhemahan Batu Alip.

JAM :1000 Dijangka sampai di Tapak Pendakian Air Kuning,dan mula mendaki.Di jangka sampai ke Kolam Air Kuning selama 1 jam perjalanan jalan kaki.Kolam Air Kuning adalah tempat di mana Datuk Adi Putra bersulok dan berkhalwat.Di sini juga ada POKOK LOK 7.berbentuk seperti keris,besar nya sebesar pemelok kita.Di sini juga ada kolam air kuning,air kuning sangat berkhasiat untuk AWET MUDA.Sangat baik untuk Wanita untuk pengubatan dalaman wanita.Didalam air kuning sebenar nya ada satu lagi CENUAI,yang di panggil CENUAI AIR.Cenuai ini rupa nya seperti RAMBUT KITA,hitam pekat.Dan sangat berkhasiat untuk mengubati Luka dalam dan sistem peranakan wanita.Orang lelaki bolih juga minum air ini untuk AWET MUDA.
Lokasi Jeram ini sangat di sukai olih pesilat tempatan atau luar negara.Terdapat banyak sekali GUA disini seperti Gua Adiputra,Gua Harimau,Gua Tengkorak,Gua Ular dan ada yang saya tak tau nama nya.

JAM :1500.Bergerak Turun dari Lokasi Jeram/Kolam Air Kuning.

JAM :1600.Bergerak Pulang ke Lokasi Kediaman Masing Masing…KAMI UCAP KAN SELAMAT PULANG..DAN JUMPA LAGI KE LAIN EPDC YANG MUNGKIN PADA BULAN DISEMBER.

Perubatan Islam 7 Puteri biasa nya membawa Peserta ke Gunong Ledang,setahun sebanyak 3 kali sahaja…selalu selalu,kami pun tak larat…kecuali ada yang beria ia nak pergi,saya bawakan juga.
UNTUK ANDA YANG BARU PERTAMA KALI PERGI,BAWA LIMAU PERUT 3 biji,kerana saya akan mandikan anda didalam GUA NENEK.Bukan apa,air di dalam Gua Nenek sangat sangat berkhasiat untuk segala jenis penyakit !!!Sebebih nya kita cerita di Atas Gunong Ledang…sambil sambil minum kopi tongkat ali..

PERALATAN PERSENDIRIAN

1.Makanan Berat/makanan ringan

2.Khemah

3.Pakaian Sejuk….untuk Karimon tak perlu,kerana beliau..berlenggeng jer !!!.

4.Lampu suloh dan lampu ayam

5.Dapur memasak/periok kecil/cerek kecil/kuali kecil

6.Tong Kosong..untuk isi air GUA NENEK.

7.Pakaian semasa mendaki..kasut sukan/seluar sukan

8.Parang…tetapi tidak di benarkan memotong,mencantas dan mengerat..segala jenis kayu.,,parang hanya untuk kesalamatan diri.

TIDAK DI BENAR KAN ANDA MENGAMBIL KAYU,BATU,POKOK BUNGA,TUMBUHAN HERBA DAN LAIN LAIN KECUALI AIR.Pihak Perubatan Islam 7 Puteri berhak untuk tidak membawa anda,jika anda berdegil.Jadi saya nasihat kan IKUT ARAHAN !!!.

Pihak Perubatan Islam 7 Puteri mengena kan YURAN PESERTA SEBANYAK :

1.ORANG DEWASA : RM 200.00

2.PELAJAR SEKOLAH :RM 100.00

3.Kanak kanak BAWAH 7 TAHUN 😛 ERCUMA

4.BUKAN WARGA NEGARA MALAYSIA :RM 400.00

Yuran ini di bayar untuk 😛 ENDAFTARAN MASUK TAMAN NEGARA GUNONG LEDANG,SEWA TAPAK PERKHEMAHAN,SEWA PENDAKIAN KE PUNCAK MAHLIGAI,CUKAI SAMPAH,INSURAN SEMASA MENDAKI DAN BAYARAN GUIDE SEPANJANG MASA DI GUNONG LEDANG.

BAYARAN BOLIH DI BUAT SEMASA TAKLIMAT RINGKAS DI RUMAH SAYA…Sekian saja…SELAMAT MENDAKI !!!!!WASALLLAM.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to EPDC mendaki Gunung Ledang berserta Tok Syeikh ke 2

  1. bile wat mendaki lagi gunung ledang

  2. Val berkata:

    Dasar syeikh pembohong…Ni ah adik Ajis somoro,telah nyata d alam yg nyata..Ingt gunung ledang itu sebenarnya terapung @ tidak..andai pak syeikh ini benar??apa kaitan gunung ledang dgn pulau besar??

Tinggalkan komen