Bismillah enam


Fizalat Bismillah enam

* Makbul segala hajat dan cita-cita.

* Luas rezkinya.

* Jika ditiup kpd perempuan nescaya kasih ia kepada kita.

* Menang dalam peperangan.

* Penerang hati.

* Diajuhkan dari segala penyakit.

* Dibaca 70 kali tiap-tiap hari aman dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.

* Dibaca ditempat yahng suci nescaya dapat melihat malaikat, jin dan syaitan.

* Dibaca dimalam jumaat 20 kali boleh melihat orang didalam kubur.

* Aman daripada binatang2 buas.

* Air laut menjadi tawar.

* Terlepas daripada terkena bunuh juka dibaca kepada tubuh badan.

* Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah aman daripada ancaman babi, tikus atau burung.

* Terselamat daripada bahaya musuh dan seteru.

* Terselamat dari karam dilaut.

* Jika dibaca pada minyak malam jumaat tiga kali boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.

* Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selam 7 hari nescaya mendengar.

* Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga tiga kali insyaallah lari iblisnya.

* Boleh tawarkan segala jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ular dan ikan.

* Boleh tawarkan segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, ulat buku mati beragan, hempedu katak dan sebagainya.

* Terkeluar daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.

* Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.

Cara untuk merawat pesakit yang menderita kerana perkara diatas; latakkan tangan ditempat yang sakit, tahan nafas dan baca al-Fathihah dan juga ayat Bismillah Enam ini. Tiup tempat tersebut dah urut sedikit. Baca juga ayat ini pada air untuk disapukan pada tempat yang sakit dan untuk di minum. Angin akan keluar darpi pesakit dan diikuti oleh muntah, insyaallah.

Doa ini juga boleh digunakan kepada binatang yang termakan rumput yang diracun atau yang dipatuk ular. Kaedah rawatannya adalah dengan memberi makan rumput dan meminum air yang telah dibacakan dengan doa diatas.

AMAL LAH BISMILLAH ENAM INI KERANA IANYA MENJADIKAN SEGALA JENIS RACUN AKAN TAWAR DAN TIDAK MEMBERI MUDHARAT KEPADA PENGAMAL KALAU TERMINUM. GELAS YANG MENGANDUNGI RACUN AKAN PECAH KALAU DIPEGANG OLEH PENGAMAL BISMILLAH ENAM. INSYAALLAH

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

28 Responses to Bismillah enam

  1. muhammad iqbal says:

    Assalammualaikum Wr.Wb..,

    Saya sangat berharap kesediaan team jalan akhirat mengirimkan ayat Bismillah Enam karena pada computer saya ada trouble, sehingga saya tidak bisa melihat secara utuh kesemuanya .

    Terima kasih .

    Wassalam,

    Muhammad Iqbal

  2. jalanakhirat says:

    Waalaikumusalam Iqbal

    Saya mahu kirim kemana, alamatnya E-mail) ngak ada.

  3. Fairuz says:

    tolong kirimkan ayat bismillah enam, kat sini kurang jelas. Terima kasih

  4. din says:

    as,kum sy berminat dgn ayat bismilah 6 ne,boleh x tlg htar kan ayat bismilah 6 ne kat emel sy,kerana ayat kat atas ne x terang.

  5. karim ahmad says:

    Bila nak amalkan sesuatu rujuk dengan ulamak jangan cepat terima dan mengamalkan sesuatu tampa ilmu takut jatoh syirik

  6. ahmad bin din says:

    saudara,
    tolong kirim ayat bismillah enam yang jelas serta maksudnya kepada saya di email seperti di bawah. Selapas Allah, ayat akhir apa maksud ……. tu. Hendak dimasukan nama ke apa?. Pohon keizinan dari tuan unutk saya mengamalakan ayat ini.

  7. Hawari Al-ansori says:

    a,kum..Ustaz ! nk tanya dari mana asal sumber bismilah 6. mohon penjelasan….nk sandaran sumber.

  8. insyaallah…ayat2llah adalah doa yg paling mustajab

  9. Zahrin says:

    Assalamualaikum wbt..

    Kalau boleh bg terjemahannya sekali supaya kita memahami apa yg dibaca.Tq.

  10. hilmi binkasiran says:

    salam apakah makna bismilah 6 ini adakah kita percaya dengar membaca nyer saya sedang kan kita tak tahu apa yg kita lafazkan itu ,, cuba faham kan saya saya kurang jelas

  11. Assalammualaikum Wr.Wb..,

    Saya sangat berharap kesediaan team jalan akhirat mengirimkan ayat Bismillah Enam karena pada computer saya ada trouble, sehingga saya tidak bisa melihat secara utuh kesemuanya .

    Terima kasih .

    Wassalam
    muhamad supiyan

  12. Fajar says:

    ustadz, mohon ijin untuk dijazahkan amalan ini

  13. sawin says:

    jazakumullah khairon katsiiron, izin ana untuk mengamalkan

  14. jalanakhirat says:

    Asamualaikum

    Untuk keterangan lanjut mengenai intri ini sila klik pautan di bawah ini;

    http://jalanakhirat.wordpress.com/2012/08/21/fadhilat-bismillah-enam-fadhilatnya/

    Wasalasm

  15. Chili says:

    Boleh kah perincikan apakah fadilatnya Bismillah Lima

  16. cara baik dan benar untuk membacanya

  17. saya ini dalam keadaan kesulitan ekonomi,gimana cara untuk mengatasinya

  18. keindahan mentari says:

    tiada seorang pun yang boleh nampak malaikat,dan jin..
    darimana datang nya fizalat macam tu..
    cuba cita sikit..

  19. I always used to study article in news papers but now as I am
    a user of web therefore from now I am using net for content, thanks to web.

  20. ahmadtarmizi says:

    Pak ustadz, bila bkenan tlg kirimkan bismillah 6 dan bacaan tulisan latinnya,sekaligus makna doa tsb, sebagai amal ilmu y bermanofaat , makasih sebelumnya

  21. My programmer is trying to persuade me to move to .

    net from PHP. I have always disliked the idea because of the
    costs. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on various websites for about a year and
    am nervous about switching to another platform.

    I have heard good things about blogengine.net. Is there a
    way I can transfer all my wordpress posts into it? Any kind of help would be really appreciated!

  22. junaidi says:

    gimna caraxa untuk mengerjakan bismillah 6 dn apa artixa ……. it tlg kirimkan k imel sy

  23. Hussaini Said says:

    Salam
    Kalau boleh, saya minta ada tulisan rumi untuk ayat ini kerana saya kurang mengerti membaca jawi. t/kasih banyak atas pertimbangan

  24. wak says:

    assalamualaikum team jalan akhirat..mohon bertanya..tuan ni dari mana ya..ade kelas tarikat tak..saya nak belajar..tlg PM saya..jjk7099@yahoo.com..terima kasih..

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s