Bersetubuh suami isteri



Firman Allah s.w.t bermaksud:

“Dihiasi bagi manusia itu dengan perasaan dan keinginan kepada sesuatu, iaitu syahwat kepada wanita…”

(Surah Ali Imran ayat 14)

lain-lain ayat

Firman Allah s.w.t bermaksud:

” Mereka (para isteri) adalah sebagai pakaian bagi kamu dan demikian sebaliknya kamu juga ibarat pakaian bagi mereka..”

(Surah Al Baqarah ayat 187)

Firman Allah s.w.t bermaksud:

” Isteri-isteri kamu adalah ladang bagi kamu dan datanglah kepada ladang kamu mengikut yang kamu suka dan kehendaki”

(Surah Al Baqarah ayat 223)

Menurut Ibnu Jarir At Tabari, “ladang” bermaksud tempat menanam benih. Sementara maksud perkataan “datangilah mengikut yang kamu kehendaki” ialah boleh melakukan persetubuhan dengan isteri dalam pelbagai cara , teknik dan posisi yang sesuai asalkan melalui kemaluannya (kemaluan isteri) dan TIDAK melalui duburnya !! Diulangi.. TIDAK MELALUI DUBURNYA !!

Kesimpulan dari kalimat-kalimat kinayah dalam ayat diatas mempunyai 2 erti:-

1- Boleh bersetubuh dengan isteri pada bila-bila masa setiap kali timbulnya nafsu dan keinginan seks terhadap isteri (kecuali isteri dlm keadaan haid, nifas, puasa bln ramadhan dsb iaitu masa yg dilarang oleh syariat utk bersetubuh).

2- Boleh bersetubuh dengan pelbagai cara dan teknik yang dikehendaki mengikut penyesuaian diri masing-masing (kecuali dubur).

TEKNIK-TEKNIK DALAM HUBUNGAN SEKS SUAMI ISTERI.

Antara teknik-teknik yg boleh diamalkan ialah:-

1- BERSETUBUH DALAM PELBAGAI POSISI

Pelbagai posisi persetubuhan seperti isteri diatas, sambil mengiring, sambil duduk, sambil berdiri, dari arah belakang mencangkung atau menonggeng (mat saleh kata doggy , ni la dia kot) , atas kerusi, dan sebagainya.Semuanya tu adalah sekadar utk menukar selera sekali sekala dan bukan utk dijadikan sebagai tabiat kerana kemungkinan semua teknik tadi tidak mendatangkan keselesaan pada isteri (bergantung pada bentuk tubuh isteri). Oleh itu posisi normal suami diatas dan isteri dibawah adalah digalakkan.

Dalam kitab At Tibun Nabawi ada menyebut bahawa dalam banyak posisi-posisi persetubuhan, suami di atas dan isteri di bawah adalah paling ideal dan paling baik dari segala posisi yg ada. Sementara posisi suami di bawah isteri diatas adalah sangat merbahaya, ini kerana jika inzal, mani suami tidak habis keluar dan cecair yg ada dlm liang rahim isteri mudah mengalir atau menyerap masuk ke lubang kencing suami dan ini merbahaya kerana mudah mendedahkan dan memudahkan jangkitan kuman-kuman yg ada.

Namum tambah kitab itu lagi, posisi itu tidaklah terbatas kerana terdapat hadis riwayat Imam Muslim bahawasanya Rasulullah bersabda, maksudnya:

” Apabila seseorang itu berjimak, boleh saja ia bertelungkup (suami di atas, isteri di bawah) atau tidak bertelungkup. Apa yang utamanya ialah memasukkan zakarnya pada qubul (kemaluan) isteri dan tidak pada lubang duburnya. Kerana pada qubul dapat menghidupkan benih dan menghasilkan anak. ”

Hadis diatas menjelaskan , bahawa tidak salah bersetubuh dalam pelbagai posisi kerana yg utamanya ialah perlaksanaanya tepat, pada farajnya dan matlamatnya ialah untuk menghasilkan anak.

2- PETUA MENCAPAI KENIKMATAN JIMAK

Sementara orang tua-tua dulu memberi panduan asas persetubuhan ialah hendaklah dilakukan dengan 2 cara:-

1. Hendaklah dengan 7 anggota (bagi pihak suami). Dua siku, dua lutut dan dua hujung jari kaki hendaklah menyentuh bumi atau lantai dan 1 kemaluan bertemu dalam kemaluan isteri.

2. Hendaklah dada sama dada, pusat sama pusat, perut sama perut, dan wajah sama wajah suami ister bertemu rapat.

Selain dari cara diatas, kemungkinan tidak mendatangkan nikmat yang sempurna kepada pasangan. Mungkin pihak suami yang tidak puas artau isteri yang tidak puas. Sedangkan tujuan bersetubuh adalah utk sama sama merasa nikmat.

3. KERJASAMA SUAMI ISTERI

Sebenarnya kerjasama antara suami isteri memainkan peranan penting utk mencapai kepuasan seks. Tidak kira walapun posisi mana sekalipun, kalau tanpa kerjasama antara kedua dua belah pihak semasa bersetubuh, kenikmatan tidak akan dapat dirasai semaksimum mungkin . Oleh itu pertimbangan dan kreativiti pasangan dalam memberi kan kerjasama sangat diperlukan.

4. TEKNIK-TEKNIK BERJIMAK

1- Teknik Menggoyang

Teknik ini boleh melambatkan inzal (terpancut mani) dan memberikan kenikmatan kepada kedua-dua belah pihak, boleh juga menambahkan kekuatan dan ketahan zakar. Goyangan yg terkawal dan tersusun membolehkan pihak suami mengawal inzal seberapa lama yang dia mahu sehingga isteri benar benar mencapai kepuasan sebenar. Cara-cara goyangan ialah seperti berikut:-

a. Goyangan Kesabaran

- Mengoyang dengan perlahan ketika memaukkan zakar, tetapi bila menarik, tarik dengan cepat hingga kepala zakar hampir keluar. Teknik ini melambatkan pancutan mani suami dan isteri lebih terasa nikmat dan mempercepatkan inzal isteri.

b. Goyangan Jongket

- Bahagian tubuh anda keatas sedikit sehingga batang zakar kelihatan bengkok. Teknik ini akan memberi geseran kuat batang zakar pada kelentit isteri. Ini akan mempercepatkan isteri inzal dan memberi nikmat yg tiada tara pada isteri. Tanda isteri merasai nikmat ialah nafas isteri kencang dan suara renggekannya kuat.

c. Goyangan Hitungan

- Sewaktu menggoyang, lakukan 40 kali secara lambat diikuti 40 kali goyangan secara cepat . lakukan secara bergilir-gilir. Cara ini menjadikan isteri berasa khayal , kerana ombakan goyangan bagai ombak kapal di lautan. tanda isteri khayal ialah matanya kuyu dan dipejamkan.

d. Goyangan Hentian

- Goyang secara selang seli dan rehat sejenak. Goyang 3 kali dan berhenti, kemudian goyang lagi dan berhenti.Goyangan begini menjadikan isteri tersentak-sentak kesedapan. Tanda isteri kesedapan ialah bila kita menggoyang , nafas dan suaranya bagai tersekat sekat. Bila berhenti, ia menghembus nafasnya panjang.

e. Goyangan Berpasangan

- Suami mengoyang dahulu kemudian berhenti. Setelah itu isteri menggoyang pula dan berhenti. lakukan bergilir-gilir. Boleh juga bergoyang serentak atau suamo menggoyang keatas dan kebawah isteri pulak menggoyang ke kiri dan kanan. Cara ini memerlukan kesepakatan dan kerjasama.

f. Goyangan Kekasih

- isteri menggoyang sedangkan sumai mendiamkan diri. cara ini membantu melambatkan inzal suami dan banyak memberi kerehatan pada suami. Sesuai utk diamalakn bagi suami yg mudah terpancut awal.bagi suami pulak janganlah berdiam diri sahaja. lakukan perkara lain seperti meramas payudara isteri, mencium isteri atau menghisap puting susu isterinya atau mengikut selera isteri.Sekiranya isteri hendak terpancar maninya, hendaklah dia memberitahu suami agar goyangan bersama -sama dan supaya sama sama serentak terpancar mani.

g. Goyangan dan Geselan Kepala Zakar

-Melakukan goyangan dengan menggunakan kepala zakar. Caranya ialah memasukkkan zakar sampai ke takuknya agar kepala zakar berada di permukaan kemaluan isteri dan disamping itu kenakan kepala zakar pada kelentitnya.Ini kerana kebanyakan kelazatan perempuan banyak terhimpun pada bahagian permukaan faraj dan khusunya pada kelentitnya. Bergoyanglah hanya sampai takuknya sahaja dan sekali sekala ditusukkan zakar sampai habis dan tarik semula.Cara ini juga dapat melambatkan suami inzal .Tusuklah zakar perlahan-lahan dan apabila tarik, tarik dan rentap cepat-cepat dan tusuk pula perlahan lahan dan seterusnya.

Sebaik-baiknya suami yg lakukan teknik goyangan supaya senang untuk mengawal ghairah. Bila terasa kegelian dan hendak inzal, hentikan goyangan sekejap .Semasa berhentia. suami haruslah teruskan ciuman dan rabaan di tempat-tempat sensitif isteri supaya ghairahnya berterusan.

2. Teknik Tahan Nafas

a. Semasa memasukkan zakar, tahan nafas sehingga tenggelam semua zakar. Diamkan sebentar . Kemudian baru lepaskan nafas.

b. Semasa buat goyangan sorong tarik,tahanlah nafas dan apabila hendak lepaskan nafas,hentikan goyangan.Begitulah seterusnya. Petua ini dapat melambatkan keluarnya mani.

c. Ada baiknya anda lipatkan lidah di lelangit mulut dan niatkan selagi tidak turun lidah selagi itu tidak terpancar mani. Apabila hendak mencium dan menghisap lidah isteri hentikan goyangan.

3. Teknik Nafas Songsang

a. Semasa goyangan (keluar masuk zakar), hendaklah berlawanan dengan keluar masuk nafas isteri. nafas isteri keluar, zakar masuk dan apabila nafas masuk zakar ditarik keluar.

b. Untuk mengetahui nafas isteri keluar, bila kempisnya perut dan tanda nafas isteri masuk buncit perutnya. Ini dapat menahan mani dan banyak kelebihannya lagi.

4. Teknik Kerjasama (Berpakat)

- Apa yang paling penting untuk melambatkan inzal atau inzal serentak kedua-dua pihak ialah suami isteri hendaklah berpakat.Bila suami terasa nak inzal,suami hendaklah berenti mengoyang . Jika isteri asyik mengoyang-goyang suruh dia berhenti sekejap.Demikian dengan pihak isteri, jika hendak inzal bersama beritahu agar sama-sama inzal serentak.

-Cara kerjasama ini hanya boleh wujud jika suami isteri saling cinta menyintai dan tidak ada rasa segan dan saling memikirkan utk mencapai kepuasan nafsu bersama yang maksimum.

5. Tidak Lupa Allah

- Walaupun semasa bersetubuh,jangan biarkan diri anda terlalai dari mengingati Allah.Biarlah pancutan mani anda keluar sambil anda mensucikan diri dengan kalimah Allah. Berzikirlah dalam HATI semasa berjimak.Ini bertujuan supaya fikiran dan perasaan anda dapat menumpukan pada keagungan Ilahi.Dan dari segi psikologinya, ia akan dapat memberi anda keupayaan mengawal dan mengemudikan kelakuan jimak anda. Biasanya anak yang dilahirkan sukar mendapat penyakit sawan.

6. Baca Doa Ketika Klimaks (Inzal).

- Ketika klimaks, bacalah doa di dalam HATI dan jangan baca secara lisan atau mengerakkan kedua-dua bibir. Ini kerana dilarang menyebut nama Allah dalam hadas besar. Tetapi menyebut didalam hati tidaklah dilarang.

Doanya seperti berikut:-

” Maha Suci Allah yang menjadikan manusia daripada air (mani), lalu diadakan pertalian darah (nasab) dan hubungan musaharah (hubungan kekeluargaan berpunca dari perkahwinan, seperti mentua, menantu,ipar dan lain lain). Dan adalah Tuhan-mu Maha Berkuasa ”

Surah – AL Furqan ayat 54

Ada pula fatwa yang anjurkan agar semasa klimaks, ucaplah ” La ilahaillah Muhammadur Rasulullah “ di dalam hati, bukan dengan lidah atau berlafaz. Tujuan untuk mengislamkan benih-benih yang mula beroperasi untuk menjadi zuriat. Kebiasaannya orang cuma mengazankan apabila atau? memperdengarkan kalimah syahadah kepadan anak yang baru lahir. Tetapi ada pendapat menganjurkan agar kita mengislamkan zuriat kita sejak ketika benihnya lagi iaitu semasa keluar mani dengan mengikut kaedah seperti diatas.

Ketika menyebut di dalam hati, hendaklah disertai dengan niat agar anak yang bakal lahir menjadi anak yang soleh dan insan yang mulia budi pekertinya. Antara pesanan pemberi petua ini ialah:-

” Manusia ketika beribadah ingat akan allah, tetapi dalam berjimak lalai pada Allah. Padahal jimak itu hendak mengeluarkan benih suci yang mana pihak lelaki tempatkan selama 40 hari di dalam rahim isterinya. datangnya dengan kalimah, keluarnya dengan kalimah. Bezakan jimak kamu dengan jimak haiwan dan jimak orang yang kafir. Juga dengan jimak orang -orang yang jahil yang berjimak semata-mata memuaskan nafsunya. “

7. Mengesat Dan Meramas

- Sebaik isteri selesai jimak, sebelum membasuh kemaluannya, isteri hendaklah mengesat kemaluan suami dengan kain tuala atau tisu. Cara itu boleh mengharmonikan rasa kasih suami dan suami akan terasa nikmat jika semasa mengesat itu, isteri mengusap dan meramas-ramas serta mengurut-urut dengan perlahan zakar suami.

Insyallah teknik seterusnya bersambung minggu hadapan.. panjang sangat tak larat nak taip…. dan jangan lupa selalu lah lawati rileks.info ini.

sumber : Buku Lelaki Unggul Dikagumi wanita

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

40 Responses to Bersetubuh suami isteri

  1. SuManje says:

    bace info nie …su jadi terangsang pulak…….em…….

  2. eril says:

    subhanallah..
    Nikmat mana yang ku dustai..
    Klw ada artikel baru tolong kirim via email ya..

  3. shahrul nizam says:

    saya sudah berkahwin hampir 10 tahun, tapi isteri saya ni tidak suka berjimak dengan saya,,sedangkan saya teringin nak berjimak,,, apakah yang perlu saya lakukan

  4. Norkhamisah binti Annuar says:

    terima kasih banyak2 dgn tips ni.Insyaallah hubungan saya n suami bertambah bahagia dengan izin Ilahi.amin.

  5. tipsnya mantabs.. makasih mas

  6. cho says:

    Assalamualaikum w.b.t, sye ingin bertanyakn sesuatu, tidak lama lagi insyaAllah sye akan mendirikn rumah tangga bersama pasangan, sye cume ade 1 kemusykilan, apakah hari yg paling sesuai untuk kite sebagai suami isteri bersetubuh??? maksud sye adakah kite sebagai seorg suami boleh memuaskn kehendak isteri jika dier meminta pada bila2 mase…??? sekian

  7. muuhtarom says:

    Asss…. Mohon kiranya kami dikasi solusi permanen untuk sembuhkan ejakulasi dini, sehingga kita bisa injallnya lama

    Terima kkasih atas solusinya

    Salam

    Muhtarom

    • mamad says:

      Mau nunda ejakulasi? usahakan konsentrasi pada kerjaan anda secara detail. dan biarkan istri berusaha aktif memuaskan diri. terutama biar istri yang diatas.

  8. Gunadi clequer says:

    subhanallah
    Artikekel nya sesuai untuk orang muslim berjimak ,
    Terima kasih atas artikelnya
    Kirim juga yg lain tentang berjimak Ya?

  9. ehsan says:

    saya selalu bersetubuh dengan isteri saya. selepas pulang dari kerja, isteri saya akan tanggalkan pakaian saya. Saya selalu menjilat-jilat payu daranya, menjilat-jilat kemaluannya dan menjolok-jolok.. adakah haram jika saya bersetubuh setiap hari ?

    • hafiz says:

      bondo sodap bro!!! halal pulak untuk digauli tu… x de haramnya… selang 10 minit ko nak on, ko bantai lah selagi larat!! best brrooooo!!!!!!

  10. mohd ibrahim bin mat taib says:

    sebagai suami wajiib mengetahuinye

  11. Roy iwan susanto says:

    Terimakasih ilmunya

  12. izharmz7 says:

    sgt bagus dunia dan akhirat jalan sekali.

  13. ana says:

    Posisi bagaimana yg btl supaya air tidak keluar dr kemaluan isteri slepas suami klimaks…dn kalo air keluar dr kmaluan prempuan btl ke tidak akn menghasilkn zuriat

    • TZ says:

      Ada betulnya ana….sama seperti saya…. Dan baru2 ni saya praktikkan nasihat dari teman2 veteran, teknik supaya air tidak keluar dari kemaluan…. Berjaya!

  14. Rudi says:

    Istriku tunggu aku diranjang,,

  15. sani says:

    haram menjilat kemaluan isteri kamu

  16. sabar says:

    dalil-dalilnya memacu dan memicu orang-orang tuk punya isteri lebih dari satu yaa….. penting dicoba

  17. din says:

    Salam..boleh ke bersetubuh dgn isteri smbil telanjang bulat dlm bilik yg trtutup tp tak beselimut..
    Apa hukum bersetubuh sambil mndgr alunan ayat al quran..

  18. fiza says:

    Aslmkm,Blh bg tau fiza kenapa semasa membuat persetubuhan Air kita tak keluar?

    • jalanakhirat says:

      Waalaikumusalam

      Fiza,

      Ramai dikalangan mereka yang telah mendirikan rumahtangga tidak memahami kesempurnaan urutan batin ia itu ransangan urutan diantara anggota jimak lelaki dan wanita.

      Jika kesempurnaan urutan zahir adalah terdiri yang pertama meransang darah daging, kedua mencuci urat saraf, ketiga melega pernafasan dan keempat melembutkan tubuh badan. Seperti mana yang wajib dilakukan dengan sempurna ketika mandi wajib.

      Kesempurnaan urutan batin pula adalah terdiri daripada yang pertama mengawan, kedua bersetubuh, ketiga persenyawaan dan keempat bersatu diantara pasangan suami isteri ketika jimak.

      Persoalannya sejauh manakah kita telah menyempurnakan urutan zahir dan batin yang dituntut oleh ugama untuk membina kesihatan dan mencegah segala penyakit zahir dan batin ?.

      Maksud mengawan dari perkataan kawan, kawan adalah kerana benda, maka kawin pun kerana benda, oleh itu pengetahuan memilih pasangan yang baik benda atau barangnya sebelum dikahwini sangat penting untuk memperolehi kepuasan nafkah batin.

      Maksud bersetubuh pula bersatu tubuh. Oleh itu pasangan yang cocok sangat perlu dipilih agar boleh disetubuhi atau secocok. Kesempurnaan tenaga dan kesihatan tubuh badan juga perlu untuk persetubuhan yang sempurna. Penyakit dan kesihatan pasangan akan berpindah kepada kita ketika bersetubuh.

      Persenyawaan hanya berlaku setelah pasangan suami isteri bersetubuh hingga separuh nyawa. Jika masing masing tinggal separuh nyawa barulah mereka boleh berkongsi satu nyawa.

      Kesempurnaan jimak diantara suami isteri hanya mengalami kesempurnaan dan beroleh kesejahteraan setelah mereka bersatu benda, tubuh dan nyawa.

      Berdasarkan perkara diatas Fiza hanya berjaya melakukan persetubuh ketika berjimak dan gagal ke agenda yang berikutnya ia itu bersenyawa dan bersatu. Jika Fiza tidak berjaya bersatu ketika berjimak, ini bermakna Fiza cuma beradu.

      Banyak dikalangan pasangan suami isteri yang mengalami penyakit tuan dan puan kerana cuma beradu tenaga ketika berjima dan bukan bersatu seperti yang dituntut. Kata pepatah,

      Bersatu teguh
      beradu roboh !

      Wasalam..

  19. suraya says:

    tak rasa apa-apa pun bila baca artikal ni.. geli ada lah.. eeeee
    tapi mana boleh geli kang..huhuhuhu

  20. ramzan says:

    saya ada masalah sy dh 3 bulan lebih x besetubuh degan isteri saya..bila saya nak isteri sya suka menolak pemintaan sya..apa kah harus sya lakukan sya buntu skrang ni

    • PAS says:

      sya kurang igt siapa saudara ni, tinggalkn number fon saudara, sya akan call saudara, kita bincang masalah saudara dlm telefon… as,kum..!!!

  21. Girgirl says:

    Indahnya….nanti saya buat dengan suami saya…lovelyyy

  22. amir says:

    Sy ni insn oku trbring dn sy tringin nk brkwen dgn insn norml.tpi blh ke?

  23. syima says:

    Saya mahu bertanya… sekiranya isteri pancut dahulu dari suami (tanpa zakar dlm faraj) Kemudian baru suami pancut dalam faraj. Adakah ini akan membuat isteri susah hamil?

  24. Mohamed Ashik says:

    Perempuan ni ada dua jenis. Ada perempuan yang suka seks, dan ada yang kurang gemar dengan seks. Ada isteri yang keberatan untuk berjimak, sedang ia merupakan kewajipan bagi isteri untuk menuruti kehendak suami, kerana hukumnya Wajib. Tak boleh tolak kemahuan suami, nanti berdosa. Ada pula isteri yang terlalu mendesak hendakkan seks, sedang si suami pula keberatan atau tak ada mood hendak melakukan. Jadi si suami jadi macam batang kayu mati, menyerah sedang si isteri bekerja keras memuaskan nafsunya. Ada isteri yang suruh cium pusatnya, untuk merasakan kenikmatan. Ada isteri yang suka kalau clitoris atau kelentitnya diusek-usek. Ada isteri yang suka dicumbu mesra dulu, baru masuk. Itu juga yang digalakkan oleh Rasulullah s.a.w. Ada suami pulak, yang suka straight to the point, macam tak menyempat, sedang si isteri belum bersedia lagi. Begitulah keadaannya. Ada suami yang seks appeal nya tinggi, begitu juga si isteri. Masing-masinglah. Tapi kalau sama-sama tengah hendak, barulah berentap di atas ranjang, main sampai letih, kalau si isteri kata “I am coming”, apabila kenikmatannya sampai ke kemuncak, sedang si suami tak berdaya lagi, kerana air mani dah banyak keluar.

  25. mekji says:

    apakah hukum menyetubuhi dua isteri serentak, jelaskan sebab2 dibolehkan atau sebab tidak dibolehkan

  26. Shafarina says:

    Betol ke smue nie???

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s