Rahsia ayat Kaf 40

rahsia ayat kaf 40

Bookmark the permalink.

39 Responses to rahsia ayat kaf 40

  1. mallasari berkata:

    wahai saudaraku……..benar sungguh apa yang ku tahu ini sama dengan yang saudara tuliskan mengapa perlu di dedahkan ……tidakkah ianya nanti akan menjadi suatu fitnah bagi yang tidak mengerti dan banyak yang akan mempersendakan ilmu ini……..

  2. jalanakhirat berkata:

    Asalamualaikum

    mereka yang tidak berilmu sanggup mempersendakan apa saja hatta Allah swt dan RasulNya. Dan diharapkan mereka yang telah berakal sahaja boleh membicarakan hal keugamaan.

    Terima kaseh salam hormat.

  3. jalanakhirat berkata:

    RAHSIA KAF 40

    Hizbul Kaf atau Hizib Kaf Empat Puluh ini adalah antara amalan rahsia orang-orang tua kita dahulu. Ianya ibarat berlian segunung, sangat berharga dan menjadi buruan penuntut ilmu hikmah pada zaman sekarang, kerana bukan senang untuk mencari dan menemukan orang yang memiliki hizib ini. Jikalau dapat bertemu pun, belum tentu dia akan diajar dan diijazahkan. Hal ini kerana sudah menjadi resam orang-orang tua melayu, “meletakkan sesuatu yang berharga, biarlah kena pada tempatnya”, kerana takut ilmu itu disalahgunakan oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Lebih-lebih lagi pada zaman yang serba moden dan canggih ini, ramai manusia yang dengan terlalu mudah membuat penilaian dan melabelkan ilmu hikmat dengan ilmu sesat, ilmu hitam, sihir, syirik dan pelbagai lagi tuduhan dan tohmahan yang tidak bertanggungjawab. Walhal dia sendiri tidak tahu dan tidak menyelidiki apakah hakikat ilmu yang dilabelkan dengan sesat itu. Maka jadilah orang yang tidak belajar dan mengetahui hal ilmu kerohanian dan hikmat, membuat penilaian yang bukan-bukan berbanding dengan orang yang belajar dan mengetahuinya.

    Kaf empat puluh ini ada mempunyai empat puluh khasiat dan kegunaan. Bahkan khasiatnya dikatakan lebih dari itu. Hizib ini mempunyai beberapa riwayat yang sedikit berbeza, tetapi jumlah huruf kafnya tetap cukup empat puluh. Bahkan ada yang sampai lima puluh kafnya. Sebelum mengamalkannya adalah lebih baik kita mengambil ijazah dahulu daripada ahlinya.

    Kata orang-orang tua Kelantan, Hizib yang berbahasa Suryani ini adalah ilmu Rijalul Ghaib. Hizib ini 80% hampir sama dengan hizib Nabi Nuh. Kalimat-kalimatnya mirip seperti sebuah syair kuno yang amat sukar untuk diterjemah dan difahami. Namun begitu, supaya mujarab dan cepat mustajabnya, hendaklah diamalkan setiap hari berturut-turut sehingga sampai empat puluh hari, atau yang sebaiknya diistiqamahkan sepanjang hayat. Insya-Allah kita sendiri akan dapat merasakan satu kelainan dan dapat merasakan kekuatan energinya (aura).

    Matan hizib kaf 40 tak dapat saya masukkan lagi kerana ada masalah.

    Kaifiat Amalan

    Amalan sebagai Wirid

    Jika hendak dijadikan sebagai wirid harian. Sebelum membacanya, hendaklah terlebih dahulu membaca Al-Fatihah niat hadiah kepada Rasulullah SAW, kemudian membaca Selawat sebanyak tiga kali dan Ayatul Kursi satu kali. Kemudian barulah kita membacanya sebanyak tiga kali.
    Boleh diwiridkan secara beristiqamah atau berterusan pada waktu pagi dan petang atau tiap-tiap kali selepas selesai solat lima waktu.

    Amalan Untuk Riadhah Atau Khalwat

    Kaifiatnya seperti berikut :

     Hendaklah berpuasa 3 hari dan mewiridkan kaf 40 sebanyak 7000 kali.

     Berwirid bermula dari subuh dan tamat pada hari ketiga lepas Isyak.

     Berwirid hendalah duduk, lebih utama di atas tanah atau batu. Tidak boleh berdiri semasa beramal.

     Tidak boleh berkata-kata dengan sesiapa pun.

     Hendaklah berwirid di tempat yang berasingan atau jauh dari orang ramai (sunyi)

     Memasang bau-bauan yang wangi.

     Riadhah hendaklah ditamatkan dalam masa 3 hari.

     Pada malam terakhir, akan dihadiri Khadam Ayat Ini. Firasat kita akan dapat mengetahui dan mengesan kehadirannya. Seperti tubuh menjadi bersemangat, keras, suasana malam berangin, sejuk, pendengaran akan lebih sensitif. Itu adalah tanda amalan kita menjadi dan telah berjaya di kuasai. Seterusnya, pelbagai mimpi dan firasat cara-cara pengunaan ayat ini akan anda perolehi insya-Allah.
    Khasiat Kaf Empat Puluh

    Antara khasiatnya yang dapat saya nukilkan daripada beberapa buah kitab adalah seperti berikut :

    (1) Menyerang musuh.
    Jika hendak menghadap musuh, maka bacalah Kaf 40 ini sebanyak tiga kali di hadapan tangga dan dihembuskan kekanan, kiri dan hadapan serta genggamkan tangan dan kancingkan gigi. Kemudian berjalan melangkah barulah dilepaskan genggaman tangan itu tadi. Maka teruskanlah berjalan. Insya-Allah terpelihara daripada musuh seteru.

    (2) Membutakan mata musuh
    Supaya musuh tidak dapat melihat kita, maka bacalah kaf ini sebanyak tiga kali dan hembuskan pada pasir, tanah dan sebagainya. Setelah itu lontarkan pasir tersebut ke arah musuh. Insya-Allah musuh tidak akan dapat melihat kita.

    (3) Musuh berlawan sama sendiri.
    Bacakan kaf ini sebanyak tujuh kali dan hembuskan pada pasir, kayu, tanah atau sebagainya. Kemudian lontarkan ke arah musuh. Insya-Allah mereka akan berlawan dan berlaga sesama sendiri.

    (4) Kelimunan.
    Jikalau musuh terlampau ramai, maka bacalah kaf ini sebanyak bilangannya iaitu empat puluh kali pada pasir, tanah, batu, kayu dan sebagainya. Kemudian lontarkan ke arah musuh, nescaya gelap gelitalah pandangan mereka insya-Allah.

    (5) Menawarkan Bisa-bisa senjata atau sengatan binatang.
    Jika terkena bisa-bisa senjata atau binatang, kaf ini hendaklah dibaca sebanyak tiga kali dan dihembus serta diludahkan ke tempat yang terkena itu. Insya-Allah hilang dan turunlah bisa-bisa itu.

    (6) Perempuan lekat uri.
    Jika perempuan lekat uri atau mati anaknya di dalam perut, maka bacakan kaf ini sebanyak sembilan kali pada air di dalam tudung periuk tembaga atau pada minyak tanak. Kemudian diberi minum sedikit dan dihembuskan kepada perut perempuan itu. Insya-Allah Taala keluarlah uri atau anak itu.

    (7) Memperbanyakkan air susu.
    Jikalau perempuan kurang air susunya, bacakan kaf ini sebanyak tujuh kali pada air kemudian sapukan dengan sisir dan diurut-urutkan susunya itu. Insya-Allah susunya akan bertambah banyak. Atau dijampikan pada jantung pisang kelat. Kemudian direbus dan diberi makan kepada perempuan yang bersalin itu, maka susunya akan bertambah.

    (8) Menghalau pelesit.
    Bagi orang yang kerasukan syaitan, hendaklah dibacakan kaf ini sebanyak tiga kali pada lada hitam yang dipecah-pecahkan sedikit atau dibelah dua. Kemudian letakkan di sebelah atas dan di sebelah bawah ibu jarinya serta dipicit-picit dan ditekan. Insya-Allah akan keluar.

    (9) Menahan darah.
    Barangsiapa yang luka dan banyak keluar darahnya, bacakan kaf ini sebanyak tiga kali dan dihembus serta diludahkan pada tempat luka itu tadi, nescaya darahnya akan berhenti insya-Allah taala.

    (10) Menghilangkan Bisa-bisa binatang.
    Jika kita disengat lipan, kala, jengking, ular dan sebarang binatang yang berbisa, samaada yang di darat atau di laut. Hendaklah membaca kaf 40 ini dengan segera dan serta merta selepas disengat itu tiga kali dan dihembus serta diludahkan pada tempat yang disengat. Insya-Allah bisa-bisa itu akan hilang dengan segera. Molek juga dibaca pada air garam dan disapu pada tempat itu.

    (11) Menjauhkan bahaya dan gangguan hantu puaka.
    Bacalah kaf ini tiga kali ketika hendak tidur, insya-Allah selamat sejahtera dalam perlindungan Allah Taala daripada gangguan dan kekacauan hantu puaka itu. Kalau dibaca kaf ini di tempat yang keras atau berpuaka, insya-Allah sejahtera dari gangguan mereka dan hal ini telah beberapa kali dicuba dan terbukti.(Ada satu hikayat) sewaktu Jepun menjajah Tanah Melayu suatu ketika dahulu, ramai orang yang keluar berniaga ke Bangkok dengan kapal layar atau tongkang. Semasa dalam pelayaran di tengah laut tiba-tiba muncul tiga jenis warna api menghampiri tiang layar. Setelah dilihat oleh anak-anak kapal nyatalah api itu adalah hantu. Jikalau api itu terjun turun ke atas kapal, pastinya kapal itu akan tembus. Semua anak-anak kapal terperanjat dengan kemunculan 3 jenis api itu tadi, lalu membaca beberapa ayat untuk menghalau hantu jembalang, namun api itu tidak juga terpadam. Maka dibacanya pula akan hizib kaf ini, belum lagi habis hizib ini dibaca, api itu pun terus terpadam. Akhirnya baru lah mereka sedar akan kelebihan kaf empat puluh ini.

    (12) Sakit mata.
    Bacalah Kaf ini lima kali dan hembuskan ke mata yang sakit itu selama tiga atau tujuh pagi. Serta dibuat sedikit air tawar untuk diminum dan dilumur pada mata yang sakit itu. Insya-Allah akan segera sembuh

    (13) Terkena lintasan atau sawan.
    Bacalah kaf ini tujuh kali pada orang yang terkena lintasan hantu syaitan atau pada kanak-kanak yang sawan dan timang-timangkan kanak-kanak tersebut. Insya-Allah selamat.

    (14) Penawar demam.
    Baca kaf ini tujuh kali pada air kelapa muda dan diberi minum kepada orang yang demam. Insya-Allah akan segera sembuh.

    (15) Kuat Badan.
    Sesiapa yang terasa lemah badannya, hendaklah membaca kaf ini tiga kali kemudian disuhud atau tarik nafas dalam-dalam. Insya-Allah kuatlah badannya. Tetapi petua ini tidak boleh dilakukan kerap kali. Hanya jarang-jarang ketika terdesak sahaja.
    Dan dilarang sama sekali melakukannya bagi orang yang dibawah umur 25 tahun, kerana takut kepanasan.

    (16) Tuju demam kura.
    Bacakan kaf ini sembilan kali pada orang yang demam kura. Mulakan dengan bacaan Al-fatihah, selawat tiga kali dan buatkan rajah Lam Alif dengan kapur pada perutnya. Kemudian tekan dengan ibu jari pada lubang rajah Lam Alif itu serta dipulas-pulaskan. Lakukan pengubatan ini sampai tujuh pagi insya-Allah sembuh.

    (17) Menumbangkan Tiang Kayu berpenunggu.
    Bacalah kaf ini tujuh kali serta ayat ( Walaqad fatannaa Sulaimaana Wa alqaina ’ala kursiyyihi jasadan tsumma anaab ) tujuh kali dalam keadaan mengelilingi pokok atau tiang yang hendak ditebang itu, nescaya larilah hantu syaitan, jin yang menjadi penghuni tiang itu tadi. Maka selamatlah kita daripada gangguan dan kejahatan mereka.

    (18) Sakit pinggang
    Jika sakit pinggang, bacalah kaf ini tujuh kali pada tiap-tiap pagi. Apabila sampai kepada tempat syaja’nya itu, kepala lutut hendaklah dipalu atau dipukul dengan tangan, manakala tangan yang sebelah lagi hendaklah memalu atau memukul pinggang sejatuh atau serentak dengan perkataan kaf itu. Demikianlah lakukan pada lutut yang sebelah lagi, insya-Allah sembuh.

    (19) Memperbanyakkan makanan yang sedikit.
    Baca kaf ini 21 kali pada makanan yang sedikit, insya-Allah akan mencukupi untuk tetamu yang ramai.

    (20) Menjinakkan binatang liar.
    Baca tujuh kali pada sebaldi air dan diberi minum kepada kerbau atau binatang yang liar, insya-Allah ia akan menjadi jinak. Atau dimandikan pada kerbau yang beranak. InsyaAllah susunya akan menjadi.

    (21) Pelaris.
    Bacalah hizib kaf ini tiap-tiap hari sebanyak 44 kali untuk melariskan perniagaan kita.

    (22) Pengebal
    Kata orang, antara khasiatnya lagi adalah untuk kekebalan kulit dan kekuatan tulang dari segala jenis benda keras seperti logam. Ilmu kebal secara umumnya bolehlah dibahagikan kepada tiga jenis :

    a. Ilmu Kebal Defensif ( kebal ketika diserang sahaja).

    b. Ilmu Kebal Atraktif / Demontratif ( khusus untuk demontrasi / dabus, dll ).

    c. Ilmu Kebal Pro Aktif ( boleh dipakai di mana sahaja, tanpa mengira waktu, boleh diperlihatkan kepada orang ramai. Kekebalannya sentiasa aktif walaupun tidak diserang).

    a. Kategori pertama biasanya daripada aliran ilmu hikmah. Ilmu kebalnya diperolehi melalui pengisian oleh guru , riadah, pertapaan dan lain-lain. Amalan hizib kaf 40 termasuk di dalam kategori ini.

    b. Kategori kedua biasanya daripada aliran kebudayaan, ilmu-ilmu kedaerahan. Tiap-tiap daerah memiliki ciri khas ilmu kebal masing-masing. Ilmu itu berasal dari pengisian oleh guru atau amalan wirid dan riadah

    c. Kategori ketiga inilah yang paling ekstrim, biasanya kekuatan ilmu berasal daripada mustika alam atau batu permata yang memiliki kekebalan alami seperti rantai bumi, batu badar besi, besi kuning dan lain-lain. Biasanya kebal kategori ini sering disalahgunakan oleh orang-orang jahat dan tidak bertanggungjawab.
    Diceritakan bahawa pahlawan masyhur Si Pitung juga memakai hizib kaf 40 ini sebagai azimat. Menjadikan dirinya kebal dari sebarang jenis senjata. Kata orang, ilmunya itu dituntut daripada Al Habib Husein Al Idrus. Wallahua’lam.

    (23) Pelembut Besi
    Jikalau kita melakukan riadah hizib kaf 40 ini, pada hari terakhir riadah, kita hendaklah memegang sebatang besi. Semasa mewiridkan hizib ini kita hendaklah memicit-micit besi itu. Jikalau besi itu jadi lembut seperti kita memicit batang lilin, maka itulah tandanya amalan kita telah berhasil dan menjadi.

    (24) Orang Gila
    Bacalah hizib ini kepada orang gila beberapa kali sehingga hilang gilanya. Insya-Allah berkat ikhtiar.

    (25) Meredakan ribut dan ombak besar.
    Bacalah hizib ini tiga kali dan tiuplah ke arah ribut atau ombak besar itu.
    Insya-Allah ribut dan ombak besar itu akan reda.

    (26) Hendak Masuk Hutan.
    Jika kita hendak masuk hutan, bacalah terlebih dahulu hizib ini di tepi hutan sebelum masuk. Insya-Allah selamat daripada segala kejahatan yang ada di dalam hutan itu.

    (27) Perang Sabil .
    Jika berlaku peperangan, pengamal mampu memimpin 40 orang pengikut dengan selamat pulang dan pergi. Insya-Allah.

    (28) Pendinding
    Hizib ini mujarab untuk dibuat pendinding, samaada daripada kejahatan jin, manusia atau binatang buas. Lebih utama dibaca selepas Ayatul Kursi lalu ditiup ke tujuh arah dengan niat memagar diri sejauh mata memandang. Insya-Allah selamat daripada gangguan.

    Versi kedua kaf 40

    Versi kedua kaf 40 ini ada penambahan pada akhirnya. Menjadikan jumlah bilangan kafnya 55, berikut adalah matannya :

    كفاك ربك كم يكفك وكفة
    كفكافها ككمين كنا من كلك
    تكر كرا ككر الكر في كبيد
    تهك مشكشكة كلك لك الكلك
    كفاك مبي كفا الكفي كربتهم
    يا كوكبا كنا يهكي كوكب الفلك (ك 40)
    ككر يرة كفكم كالكهف فكم لكم
    ككأ كائن كبيد يكفي كم الكاف (ك 55)

    “ Kafa ka rabbuka kam yakfika wakifatan
    kifka fuha kakaminin kana min kalakin
    takirru karran kakarril karri fi kibidin
    tahki musyaksyakatan kallak lakil kalak
    kafa ka mabi kafal kafa kurbatuhum
    ya kaukaban kana yahki kaukabalfalak -(kaf40)
    kakur yaratin kaffukum kalkahfi fukom lakom
    kaka’ ka i’n kibidin yakfi kumul kaf ” -(kaf 50).

    Penutup

    Alhamdulillahi hamdan katsiran. Wahai saudara-saudaraku. Apabila amalan hizbul kaf ini telah sebati dan jazam dalam diri kita, maka ia akan menjadi doa 1001 guna mengikut niat kita insya-Allah.
    وصلى الله على سيدنا محمد وعلي آله وصحبه وسلم
    والحمدلله رب العالمين

  4. Afrizal berkata:

    allah telah memberikan kelebihan pada umat islam untuk mengambil hikmah dari kaf 40.

  5. razin berkata:

    asalammualaikum saya razin dari sarawak.saya nak tanya tentang amalan ayat kaf 40 nie.ade pantang larang tak untuk mengamalkan ayat ini

    • mohamaad berkata:

      walaikummusalam,,pantangnya jagan zinah dan minum arak,,zinah maka akan terbakar jasadnya atau semacam terkena sakit kusta,minum arak akan hilanglah aqalnya buat selama-lamanya,,,dan banyakkan selawat untuk meredam kepanasanya,maksudnya pengamal hizib ini akan jadi orang yang panas baran,,oleh itu banyakan selawat atau puasa,,,,

  6. jalanakhirat berkata:

    waalaikumusalam

    Saudara Razin, perlu memperolehi ijazah dari guru yang arif mengenainya sebelum mengamalkannya.

    Wasalam.

    • mohamaad berkata:

      walaikummusalam,pantangannya jagan zinah dan minum arak,jika zinah bada akan terbakar atau terkena penyakit seper tikusta,dan jika minum arak maka selama-lamanya aqalnya akan hilang atau gila,tiada ubatnya melainkan menderitalah sampai bertemu ajarnya,dan banyakan selawat dan juga puasa untuk meredam sifat panas(maksudnya agar tidak jadi panas baran)

  7. Amir berkata:

    Salaam, apakah maksud terjemahan 40 Kaf ini tolong terangkan. apabila Muslim membaca bahasa ‘arab ini tetapi tidak tahu terjemahannya adalah seperti burung bunyi tapi tak tahu maknanya. Jazakallah

  8. ryzal berkata:

    salam.. minta maaf.. sy nak tnye.. ayat 40 kaf ni ada dalam al quran tak? macam kurang meyakinkan je..

  9. wan berkata:

    saya salah seorang pengamal perubatan islam, kenapa bacaan kaf 40 saya lain dari saudara,
    khasiatnya itu betul klau diamal tapi dengan caranya,setahu saya ayat ni panas,,,,
    kena ada ayat penyejuk, ayat ini sebenarnya gabungan dari himpunan ayat-ayat al quran,
    ayat kaf 20 pun ada juga, hem tapi ikut la , saya cuma nak tanya jer…..
    makna ayat ini sukar untuk ditafsirkan tapi hikmatnya memang betul wujud,
    klau salah baca kelak boleh jadi isim… hati-hati yer
    maka saya sarankan bacalah ayat-ayat suci al quran sahaja…..
    diyakini lagi selamat pahalanya bnyak dan diberkati ilahi pula
    setuju tak dengan saya..?
    asalamulaikum daripada ahlulbait rasululah s.a.w ( al- hussain)

  10. ahmad berkata:

    dulu tok guru pondok sy ajar tp x igt dh ilmu nie,,thank ya sebab post ilmu nie..ada 4 yg sy taw kelebihannya,,tp ilmu ni kena laju bacaannya kn??

  11. azwan berkata:

    assmk..saya ini bukanlah pandai sgt dlm bab2 ilmu ini,saya hanya manusia biasa yg tiada apa2..izinkan saya menegur…hati-hatilah dalam menyampaikan ilmu rahsia-rahsia ketuhanan…Allah itu maha Ghaib dan maha Bahtin..jika anda kenal diri anda abdahu janganlah anda cari ila wahjahu…itu erti bagi semua kata-kata…Waallahualam…

  12. ideal berkata:

    salam, maaf atas pertanyaan sy ya.. masuk yg ini sy dah jumpa 3-4 blog yg menyatakan berkenaan kaf 40 ni dgn cara penulisan & gaya cerita semua sama 100%. Persoalanya, siapa yg tulis blog berkenaan hal ni asalnya? di dapati ramai yg copy paste shj, bg memantapkan blognya. Maaf sekali lg, hanya sekadar bertanya & memastikan. TQ.

  13. Najmi berkata:

    salam….kaf 40 ini d mna sya pelajari…atau sya cari???

  14. manap berkata:

    Wei bodoh2x skalian.. Blajar ayat xtao maksud buat apa?? Kita xtao makna dia mungkin puja2x saitan ka apa ka.. Jangan ingat dunia arab smua islam.. Jangan sampaikufur dngan allah.. X cukup ka lg dngan ayat al-quran?? Kalao siapa dapat terjemah smua maksud kaff 40 ni dngan tepat.. Aku tabik.. Tapi sampai sekarang xda sorang pown yang dapat terang kan makna ny.. Jangan tahu amal saja tanpa memahami maksud ny..


    Via MebApp.com

  15. afiq berkata:

    As salam…tntang ayat di atas …saya brtanya pda gru sye..sesiapa ynx ashik mngamal ayat ayat kaf 40 boley mnjadi gila insim..as salam

  16. putra berkata:

    Betul ayat ni klo xthu nk bramal boleh jadi gila, panas baran melampau-lampau… Hal ini dah terjadi kat fmily saya, cari lah guru yg berilmu untuk beramal…

    • Roslee berkata:

      Assalamualaikum Hendak amalkan ayat qaf 40 ni,seseorang tu wajib ada ilmu kenalan diri dan Allahu taala dan tauhid disertakan dengan shalat yang betul dan lengkap kalau tiada pengamalnya akan didatangi khadam dan makhlus halus tanpa sedari.Lagi membimbangkan akan jadi tak betul dan gila.

  17. Muhammad Mu'allim berkata:

    Assalamualaikum.Nk tanya,ilmu ni betul atau tidak.Just tanya je.

  18. mohamaad berkata:

    assalamukum,pangalaman saya,kaf 40 ini mmang mustajab,tapi ingatlah,sagat panasnya,kalau tak kuat hati boleh jadi gila,gila bukan kerana apa,gila kerana takut dengan diri sendiri yang cepat melenting,jadi elakan untuk beramal dengannya jika tidak behadapan denga guru yang sudah menjalaninya sendiri,,,salam snatun,

  19. syahmi berkata:

    assalamualaikum sabat semua. atok saya turut mengamalkan ayat 40 kaf ini. dan dia seorang anggota tentera. di gunakan ayat ini umtuk pelindung, kebal dan senjata kepada musuh. lalu ayat ini beliau turunkan pada ibu saya dan seterusnya pada saya. memamg ayat 40 kaf ni panas. ini kerana ayat ini dari himpunan ayat al quran yang disatukan menjadi satu wirid. pelajarAN ayat ini x blh melalui blog sahaja tetapi harus berguru. ini kerAna bimbang akan salah penggunaannya dan amalan. maksud ayat ini sukar ditafsirkan kerana ia bercampuk aduk menjadi satu wirid. dan ingat. bukan semua wirid mempunyai maksd yang boleh difaham manusia. ini kerANA ilmu allah lebih tinggi dari ilmu manusia. seperti nabi nuh. kebanyakan wirid baginda tiada maksud kerana disampaikan menerusi wahyu allah. wirid bukan ayat. wirid adalah amalan yang sebutannya ditetapkan. setiap sebutan mempunyai khadam yang menjaganya seperti huruf kaf itu sendiri. badan manusia terdiri daripada 2 elemen iaitu zahir dan batin dan kedua2 elemen ini mempunyai ruang yang boleh dibesarkan hanya dengan amalan…..contoh…..zahir dibesarkan dengan pemakanan dan senaman dan batin dibesarkan dengan amalan dan riadhah…..bagi manusia yang kecil batiniaah nya. dia akan terasa kepanasan ayat 40/55 kaf ini. sebab itu sebelum mengamalkannya haruslAH cukup fardhu, puasa sunat, zikrullh dan pelbagai lagi amalan. bukan mudah untuk mendapat khasiat ini. dan. jika DISALAH GUNA BOLEH ,MENGAKIBATKAN GILA KEKAL…..mudah untuk mengelakkan gila iaitu selawat dan puasa.

    • nazar berkata:

      Kalo aqu mau tanya rasanya sejak aqu di ayun ayun sambil tiduran almarhum kakek ma nenek aku sering mendengar nyanyian ini sejak aqu mulai lahir kedunia apasih artinya

  20. Asalamualaikum……arwah ayah saya ada turunkan saya ayat ini…katanya jika menghadapi musuh maka dibacanya…dan untuk menghalau jin ataupun iblis…kawe nk tanya jika kawe menbacanya tanpa mengamalkannya macam mana adakah berhasil atupun memudaratkan diri kita.

  21. bat pengembara berkata:

    assalamualaikum ….. saya dengan rendah hati memohon kemapunan dari Allah dan meminta KEMAAFAN dari pembaca blog ini . kerana tujuan saya komen di ruangan ini adalah untok menyuarakan isi hati dan perasaan kecewa di atas beberapa komen individu yang mersa kan diri mereka memiliki ilmu yang tinggi , kerana sanggup menuduh mencela ( WALAU APA PUN NIAT NYA TETAPI MENGUNAKAN BAHASA YANG KESAT ) apa pun ilmu yang hendak di alamkan hendak lah berguru …. yang tidak faham jagan menuduh. jangan pula menegur dengan bahasa yg tidak sopan … Ilmu Allah maha luas … cuma akal kita sahaja yg sempit kerap kali … orang yang merasa diri nya dah pandai akan mengatakan ilmu amalan orang lain sesat dan macam2 lagi.. pada hal jika di tanya beberrapa soalan yang paling senang pun di jawab dengan cara sambil lewa … bagi org yang semua nya nak tahu makna sesuatu ayat baru dia nak amal kan ,bagus lah .. tetapi satu soalan saya nak bertanya … ada kah dia tahu makna YA SIN , , malah makna Alif Ba Ta hingga Ya … ? kan kita semua mengamalkan nya termasuk lah yang bertanya tu … semoga dapat lah kita berfikir sebelum menuduh mengeluarkan kata2 seperti memperlekeh kan ilmu org lain…

    • Daeng berkata:

      Ilmu Kaf40 mungkin akan panas pada orang yg kurang iman.jadi sendiri faham lah cari lah guru yg boleh bri tunjuk ajar.

  22. Achmad Siswono berkata:

    Aku punya pengalaman dengan asma kaf 40. Hanya bunyi asma di blog ini agak berbeda dengan yang aku dapatkan. Ketika itu usiaku baru menjelang 18 tahun bermukim di Banjarmasin, Kalimantan Selatan. Sekarang usiaku 72 tahun dan bermukim di Padang, Sumatera Barat. Ketika itu temanku mengajak berlayar menggunakan perahu ke kalimantan tengah membawa barang-barang jualan untuk nanti ditukar dengan berbagai barang hasil bumi dengan orang-orang Daya di Kapuas dan sekitarnya. Pada waktu hendak berangkat saya diminta untuk puasa sunat dan sholat mutlak. Kemudian dihadapan seorang guru saya disuruh mengikuti lafaz kaf 40 yang diucapkannya dan dihafalkan. Persis seperti kalau kita talaqi alquran. Diperjalanan kami sering mendapat cobaan ada yang biasa dan ada yang berbahaya. Asma itu saya amalkan, kami pulang dengan selamat. Dengan menggenggam asma itu saya menjadi congkak dan sering berlagak. Dan setelah beberapa waktu kemudian, usia saya meningkat dewasa dan berumah tangga, saya mendalami ilmu agama, dan saya sampaikan asma itu, ustadz saya bilang baca, pelajari alquran, tadaburi dan amalkan. Sejak itu saya rubah kebiasaan saya dengan membaca alquran. Lebih dingin, tenang, dan damai.

  23. muh.asir arfah berkata:

    Assalamu alaikum tuan boleh kah anda mengijazahkan kaf 40 ini kepada saya atau pak kiya’i menghadiakan kepada saya saya ingin menggamalkannya karna jagangan sampai saya amalkan terus nda ada persetujuan dari yg punya ,siapa tw nda berberkah pak kiya’i maka dari itu sy ingin menggamalkanx, sukron

  24. fadzil berkata:

    trime kaseh saudara yg menulis blog.byk guru dan rakan seperjuangan sy mengamalkan 40 kaf..alhamdulillah semuanya mahu bertemu ALLAH tanda kaseh syg yg tak terhingga setelah kemanisan ilmu- ilmuNya dilalui oleh para pengamal.Alhamdulillah sekali lg ..ilmu-ilmu ini berguna bila dtgnya ujian terbesar drpd ALLAH .Yg baik kita jadikan medan perbincangan..Yg buruk kita hiraukan seperti kita zikir agar iblis susah menghampiri kita , menghasut ,melalaikan dan berkata bukan2 tanpa usul periksa.Semoga kita dpt berkumpul ,berjumpa merasai kenikmatan dlm ibadah yg penuh dgn kemanisan jika kita tahu isi tersirat yg dikurniakan oleh ALLAH.Aamiin.salam sejahtera semuanya yg berada di dlm blog ni sama ada yg memberi @ menghukum.semoga kita semua bersatu,diberkati dan diredhoi oleh ALLAH.

  25. RISWAN berkata:

    Assalamu ‘alaikum wr.wb.
    Terima Kasih atasbantuannya, karena telah lama saya mencari, krena kemarin sempat diperbincangkan oleh guru Matematika saya. Dan saya mohon izin untuk mengamalkannya….

    wassalam….

  26. Abd halim berkata:

    Salam mohon izinberguru

  27. Abd halim berkata:

    Salam saya mohon mahu mendapatkan rawatan9

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s