10 tanda wanita kuat cemburu

10 tanda wanita kuat cemburu

1. Dia mahu mengetahui segala-galanya
Sebagai pasangan, dia menghubungi anda banyak kali dalam sehari, untuk mengetahui di mana anda berada dan apa yang anda buat. Dia akan memerikasa teleon anda, siapa yang dihubungi dan orang yang menghubungi. Dia juga akan memasuki ruang peribadi internet untuk mengetahui adakah pasangannya menghubungi wanita lain dalam ruangan chat dan sebagainya.

2. Dia menuduh anda menipunya
Memang pening kalau pasangan menuduh anda berbuat sesuatu yang tidak anda lakukan. Tapi, biasanya orang yang kuat cemburu akan menuduh pasangannya walau pun anda telah meminta maaf berulang kali.

3. Dia tidak mahu anda mempunyai ramai kawan perempuan

Satu lagi tanda pasangan anda kuat cemburu ialah tidak menyukai anda mempunyai ramai kawan wanita. Pada fikirannya, anda mungkin akan curang dan keluar bersama secara sembunyi di belakangnya.

4. Selalu ingin menonjol

Salah satu sikap cemburunya ialah sengaja ingin menunjukkan di hadapan orang bahawa anda adalah kekasih atau pasangannya. Dia mungkin sengaja bercakap dengan nada yang kuat, senyuman yang sengaja dileretkan atau sengaja menunjuk cara manja yang berlebihan sehinggakan orang yang memandangnya dengan perasaan meluat.

5. Sering mengesyaki pasangan curang

Begitulah sikap orang yang kuat cemburu. Setiap hari ada saja tuduhan terhadap anda khususnya dia menuduh anda menjalinkan hubungan dengan wanita lain sedangkan ia hanya rakan sepejabat atau rakan sekolej anda. Silap hari bulan, dia mungkin akan menyerang teman anda itu di tempat kerja dan sebagainya.

6. Berketrampilan berlebihan
Dia akan menonjolkan dirinya di hadapan kawan-kawan anda seolah-olah hanya dia seorang sahaja wanita di situ. Jangan harap anda untuk duduk berlama-lama di majlis kerana dia pasti mengajak anda pulang dengan segera.

7. Menyiasat melalui kawan-kawan
Mungkin mahu mendapatkan maklumat dengan anda sangat payah, jadi dia mencari kawan-kawan anda pula. Awalnya dia nampak baik dengan dengan rakan sepejabat anda tetapi dalam masa yang sama dia sebenarnya mahu mencungkil rahsia anda di pejabat.

8. Tidak dapat menerima hakikat
Salah satu sifat orang cemburu juga, mereka biasanya tidak dapat menerima pendapat pasangan mereka walaupun ketika itu anda sudah bercakap jujur dengannya.

9. Tidak suka anda keluar dengan kawan

Dia tidak suka anda keluar dengan kawan-kawan dan mahu anda keluar berdua sahaja dengannya. Kalau anda keluar dengan kawan, dia akan menarik muka masam sekali gus membuatkan anda berasa bersalah.

10. Marah jika pandang wanita lain

Inilah yang paling kronik dalam semua bab cemburu. Dia pasti akan menjadi singa kelaparan kalau melihat anda menjeling ke arah wanita lain. Tak mustahil ada yang kena serang kalau dia sudah tidak mampu mengawal diri

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

10 sifat wanita yang tidak layak dinikah

10 sifat wanita yang

1. Kuat cemburu ( cemburu buta )
Pencemburu adalah sifat pertama kali yang dihindari oleh para pemuda dari calon istri-istri mereka. Cemburu disini bermakna keraguan. Para pemuda itu menuntut adanya sebagian sifat cemburu yang memperkuat ikatan cinta, akan tetapi mereka menolak ketidakpercayaan (keraguan) yang menimbulkan petaka dalam kehidupan rumah tangga. Mereka menginginkan kepercayaan dari para istri mereka, dan tidak suka jika mereka menceritakan atau mengungkap setiap langkah yang dilaluinya.

Cemburu adalah tanda cinta. Tetapi jika cemburu berlebihan ( cemburu buta ), over protektif adalah sangat tidak nyaman bagi kaum pria.

2. Wanita Egois, ingin menjadi ratu
GambarAdapun wanita yang kedua adalah wanita yang egois, ingin berkuasa, menginginkan dari suaminya segenap kecintaan, ketundukan, dan kepasrahan hanya kepadanya saja. Dia akan marah jika melihat suaminya lebih mementingkan orang lain atau mencintai selain dirinya. Seperti cemburu kepada kerabat suami, atau teman-temannya. Perbuatan ini kadang menimbulkan banyak permasalahan.

Dengan sikap seperti itu, dia telah mempersempit kepribadian suami, dan menyebabkan timbulnya permasalahan dengan kerabatnya. Dengan sikap seperti itu, dia telah menjadikan suami benci dengan kehidupan rumah tangganya. Sikap yang demikian tidak termasuk cinta, tetapi ambisi kepemilikan dan penguasaan. Maka wajib bagi gadis ini untuk
menyadari bahwa mereka adalah kerabat suami, yang tidak mungkin ia bebas lepas dari mereka, begitu pula sebaliknya mereka tidak mungkin bebas lepas darinya.

3. Wanita Durhaka

Wanita yang tidak ridha dengan kehidupannya. Dia senantiasa membangkang pada suami dan menggerutu tentang segala sesuatu. Dia tidak bersikap qonaah (menerima apa adanya), senantiasa menginginkan tambahan dan lebih. Dengan sikap seperti ini, dia telah menekan suami hingga mau memenuhi keinginannya.

Dia tidak peduli darimana sang suami bisa memenuhi berbagai tuntutan itu, dan bagaimana ia bisa mendapatkan harta tersebut. Dia adalah jenis istri perusak. Dia hanya mencari untuk diri dan kebahagiannya sendiri, terutama harta, bukan cinta. Dia tidak menjaga suami atau rumahnya. Biasanya keadaan yang seperti ini berakhir dengan perceraian.

4. Wanita yang mentah dan masih bodoh

Wanita seperti ini tidak layak disebut sebagai seorang istri. Dia sama sekali tidak menaruh perhatian pada suami, tidak juga pada rumahnya. Tidak berusaha memenuhi kebutuhan suami atau permintaannya. Di sini sang suami merasa bahwa si istri tidak mencintainya, atau tidak menganggapnya. Kadang yang demikian membuat sang suami bersikap kasar kepada istri sebagai usaha untuk meluruskannya.

Akan tetapi jika sang istri memiliki sifat seperti ini, maka akan sulit merubahnya. Hal ini menjadikan sang suami tidak menaruh perhatian terhadap istri, tidak mesra dengannya dalam segala hal, dan bisa menyebabkan perpisahan. Maka mulai sekarang seharusnya istri mulai memberikan perhatian terhadap suami.

5. Wanita yang Kekanak-kanakkan

Yaitu wanita yang senantiasa tergantung pada ibunya, dan terus terikat dengannya, bersandar kepadanya dalam segala hal. Dia bertindak dengan malu, tidak mampu mengemban tanggung jawab. Kebanyakan ibunyalah yang memberikan keputusan dan berkuasa pada seluruh urusan rumah. Maka sang putripun bersandar kepadanya dalam segala hal seperti apa yang dia kerjakan saat masih kanak-kanak.

Dengan sifat seperti itu, dia tidak layak menjadi seorang ibu bagi putra-putranya, dikarenakan putra-putranya akan menjadi pribadi-pribadi yang terputus, tidak utuh. Adapun sang suami, maka ia merasa seolah-olah telah menikahi ibu mertuanya, karena dialah yang mengatur segala keperluannya. Maka wajib bagi para gadis untuk belajar memikul tanggung jawab dan berbuat secara dewasa.

6. Wanita yang meninggalkan Tugas Rumah Tangga

Kebanyakan wanita seperti ini adalah wanita yang bekerja (wanita karir). Akan tetapi, ada perbedaan antara istri yang bekerja dan istri yang pergi meninggalkan tanggung jawab rumah. Artinya ada banyak istri yang bekerja, tetapi mereka dapat melakukan segenap pekerjaan rumah tangga dan memberikan perhatian terhadap berbagai keperluan suami dan anak-anak mereka.

Pekerjaan mereka tidak membuat mereka durhaka terhadap keluarga. Maka istri harus menyeimbangkan antara pekerjaan dengan suami dan anak-anaknya. Janganlah pekerjaan membuat keluarga terhalangi dari perhatian dan kasih sayangnya.
Sehingga sang suami merasa kehilangan kemesraan, akhirnya timbullah permasalahan diantara mereka.

7. Wanita yang Lemah

Yaitu seorang wanita yang terbiasa pasrah terhadap keadaan di sekitarnya, apakah terhadap keluarga atau teman-temannya. Dia sangat lemah untuk bisa mengambil keputusan dengan dirinya sendiri, tidak berusaha mengadakan musyawarah atau menampakkan pendapat apapun. Kepribadian yang lemah, penurut, dan tidak terbiasa memikul tanggung jawab.

Kebanyakan penyebabnya adalah keluarga, yaitu dengan sikap keras sang ayah, dan diamnya ibu. Maka sang suamipun kehilangan teman yang bisa memberikan nasihat, atau masukan-masukan dalam berbagai urusannya.

8. Wanita yang membuat was was
Yaitu wanita yang menggambarkan suaminya dengan gambaran yang terburuk. Sebagai contoh, jika suami terkena penyakit mulas, maka sang istri membesar-besarkannya serta meyakininya bahwa sang suami menderita usus buntu. Jika panas sang suami meningkat dia berkata bahwa dia telah terkena demam.

Jika sang suami terlambat, dia berkeyakinan telah terjadi kecelakaan atau terkena sesuatu yang tidak disukai. Istri semacam ini akan mendorong suami untuk selalu was-was dan berkhayal macam-macam serta selalu khawatir.

9. Wanita yang ingin Sempurna
Yaitu wanita yang berambisi untuk mengerjakan sesuatu dengan benar, dan terlalu berlebih-lebihan di dalamnya sehingga sang suami dan orang-orang yang tinggal di sekitarnya terkadang merasa jengkel. Sifat seperti itu membuatnya fanatik buta dalam kehidupan rumah tangga. Dia menginginkan kesempurnaan dalam segala hal.

10. Wanita tak Beragama
Maksudnya adalah wanita yang jauh dari nilai-nilai agama, suka minum-minuman keras, narkoba , suka clubbing, hidup glamour dan pergaulan bebas. Wanita seperti ini sangat tidak direkomendasikan untuk dinikahi.

Tambahan : Continue reading

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Mencelik hati sicemburu buta

Mencelik hati sicemburu buta

Cemburu tandanya sayang, tapi dek cemburu buta, sayang boleh melayang.

Manusia mempunyai sebab berbeza untuk menjadi cemburu dan orang kata cemburu buta itu boleh membunuh dan selalunya perasaan cemburu itu disertakan dengan perasaan amarah. Bunuh emosi atau lebih teruk bunuh secara fizikal. Ya, perasaan cemburu itu normal tapi kalau sudah cemburu yang teramat, itu adalah tidak normal dan boleh mengganggu hubungan. Apabila kita cemburu, kita bimbang jika pasangan mungkin mencari orang lain yang lebih menarik dan lebih baik dari kita. Tetapi lama kelamaan pasangan akan rasa rimas, risau dan cuba mengelakkan diri dari si dia yang suka cemburu buta. Jika anda adalah seorang yang cemburu buta, sesuatu perlu anda lakukan agar hubungan anda dan pasangan bahagia dan ada persefahaman. Langkah-langkah yang boleh anda lakukan untuk mengatasi perasaan cemburu buta.

1. Cari punca sebenar
Anda harus mencari punca sebenar apa yang menyebabkan anda berasa terlalu cemburu terhadap pasangan anda. Adakah anda kurang percaya kepada pasangan kerana sikapnya sendiri? Atau anda kurang yakin pada diri anda sendiri. Jangan buat tuduhan melulu tanpa usul periksa. Jika anda memang mempunyai sifat panas baran, anda perlu menenangkan diri sebelum bersemuka dengan pasangan.

2. Beri masa
Beri diri sendiri masa untuk mengatasi sifat cemburu dalam diri. Jika anda memang seorang yang cemburu, anda tidak boleh berharap untuk berubah dalam sekelip mata.

3. Minta maaf
Mungkin pada mata si dia jika anda selalu meminta maaf jika suka cemburu buta, perkataan maaf yang datang dari mulut anda itu mungkin tidak berharga lagi. Tapi ia cukup baik dari anda ego untuk meminta maaf. Jika anda meminta maaf, ia bermakna anda sedar perbuatan anda itu salah dan cuba untuk tidak melakukannya lagi.

4. Komunikasi
Luahkan perasaan anda dan mengenai masalah cemburu anda bersama-sama dengan pasangan.Berkomunikasi bukan bermaksud anda boleh melenting sesukahati tetapi sebaliknya berbincanglah dengan elok dan elakkan dari rosakkan perhubungan anda berdua.

5. Elak salahkan pasangan
Elakkan dari menyalahkan pasangan jika berlaku perselihan faham antara kamu berdua. Anda mempunyai pilihan untuk menyelesaikan dengan cara baik tanpa melibatkan perasaan cemburu buta. Anda bertanggungjawab dengan perasaan anda sendiri. Menyalahkan pasangan tidak akan menyelesaikan masalah.

6. Sentiasa berfikiran positif
Sekiranya anda berfikiran positif, mungkin perasaan cemburu itu dapat diatasi dan dikawal. Tetapi anda harus ingat untuk tidak sewenang-wenangnya mempergunakan kepercayaan yang telah diberikan kepada anda. Jika disalahguna, mungkin perasaan cemburu buta itu akan makin bertambah dan mungkin kepercayaan itu akan hilang terus!

7. Ubah diri menjadi lebih baik
Tak rugi jika anda mempunyai azam atau motivasi diri untuk ubah diri sendiri menjadi lebih baik. Minta pertolongan atau nasihat dari pakar jika anda benar-benar ingin buang sifat cemburu buta di dalam diri. Dan jangan lupa sentiasa berdoa kepada Allah SWT supaya dikurniakan kesabaran yang lebih tinggi.

8. Kurangkan sifat marah
Jangan cepat melenting, sebaliknya fikir secara positif dengan menarik nafas dalam-dalam biarpun ketika berdepan dengan si dia yang menyinggung hati anda dan membuatkan anda cemburu. Selain dari menarik nafas dalam dalam, anda boleh mandi, solat atau buat aktiviti yang dapat mengurangkan rasa marah dan cemburu anda.

Doa Menghilangkan Rasa Marah :

A’uzubillahi minasy syaitanir rajimi. Allahummagfirli zanbi wazhab gaiza qalbi wa ajirni minasy syaitanir rajimi.

Artinya: “Aku berlindung kepada Allah dari godaan syetan yang terkutuk. Ya Allah, ampunilah dosaku dan hilangkanlah kepanasan hatiku dan lepaskanlah aku dari gangguan syetan yang terkutuk.”

Doa Menghadapi Orang Sedang Marah :

La ilaha illallahul halimul hakimu, subhanallahi rabbus samawatis sab’a wa rabbul ‘arsyil ‘azimi, la ilaha illa anta ‘azza jaruka wa jalla sana’uka.

Artinya: “Tiada Tuhan melainkan Allah yang Maha Kasih Yang lagi Maha Bijaksana, Maha suci Allah Tuhan yang memelihara tujuh langit dan yang memelihara ‘arsy yang besar tiada Tuhan melainkan Engkau, sangat kuat perlindungan-Mu dan Maha tinggi perlindungan-Mu.”

9. Jangan bandingkan dengan orang lain.
Jangan membandingkan diri anda dengan orang lain dan seksa diri sendiri dengan perasaan yang negatif. Kalau anda sibuk dengan sikap cemburu buta yang negatif tu, bila masa pula anda nak merasa kemanisan kasih sayang dalam satu-satu hubungan? Bina keyakinan terhadap diri sendiri dengan mengenal pasti kelebihan yang ada pada anda dan yakinlah dengan keistimewaan yang anda ada.

10. Belajar dari kesilapan. Continue reading

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Rakyat Malaysia di tangga ke 3 sebagai pasangan paling curang di dunia

Rakyat Malaysia di tangga ke 3

RAKYAT Malaysia di tangga ketiga sebagai pasangan paling curang di dunia seperti yang dilaporkan oleh China Press.

Menurut tinjauan yang dilakukan, 33% lelaki-lelaki Malaysia mengaku bahawa mereka tidak jujur kepada pasangan-pasangan mereka. Negara Thailand pula 54% di tempat pertama diikuti oleh Korea Selatan dengan peratusan 34%.

Russia dan Hong Kong di tangga ke empat dan kelima dengan peratusan masing-masing 32% dan 29%.

Sebilangan 39% wanita di Malaysia juga mengaku bahawa mereka pernah mengkhianati pasangan. Dua negara di tangga teratas pula ialah Nigeria 62% dan Thailand 59%.

Wanita Russia di tangga ke empat paling suka berlaku curang di dunia sementara Singapura di tangga ke lima.

Tinjauan itu dilakukan oleh sebuah syarikat pengeluar kondom, Durex berdasarkan tinjauan terhadap 29,000 orang di 36 buah negara seluruh dunia. Continue reading

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Kenapa isteri curang ?

Kenapa isteri

Terdapat kajian yang menyatakan wanita Malaysia menduduki tangga ke tiga sebagai wanita yang paling curang di dunia. Pokoknya kenapa wanita curang. Di bawah ini adalah diantara sebab sebab kenapa mereka curang.

1)Tidak cukup atau tidak puas seks.

Rata-rata lelaki sebenarnya agak mengambil remeh tentang ini. Maksud tidak cukup seks diatas bukanlah maknanya nak kena buat seks hari-hari. Wanita sebenarnya ingin merasa dirinya diperlukan dan dihargai oleh pasangan. Janganlah baru-baru kahwin je ada rasa ‘geram’ kat isteri, tapi bila dah lama isteri mahu bermanja pun marah. Sebab itu wanita curang.

2) Naluri liar.
Seperti juga lelaki, kaum wanita juga sebenarnya punya naluri liarnya sendiri. Walaupun naluri liar tersebut tersembunyi dibalik kelembutan dan sopan santun wanita namun jika keadaan tidak seperti yang dimahukan, naluri tersebut pasti akan memberontak dan menunjukkan kehebatannya. Iyalah, jika lelaki boleh, kenapa tidak wanita. Mungkin ini salah satu punca wanita curang.

3) Pentingkan diri.
Biasanya jika pasangan lelaki mereka seorang yang sibuk, kebanyakan wanita akan mula merasa tidak dipedulikan. Apalagi jika si suami asyik dengan kerja. Ada dirumah pun anak-anak lebih diperhatikan. Keadaan yang tidak mengikut keinginan dan kepentingan diri yang mahukan perhatian akan membuat wanita mencari dan menagih perhatian ditempat lain. Sesekali bawalah isteri keluar berduaan, tengok wayang atau dinner atau pun sekadar bersiar-siar.

4) Balas kesalahan lampau pasangan.
Walau bukan kecurangan sekalipun, tetapi jika pasangan lelaki pernah membuat kesilapan atau pernah menipunya, ianya akan melekat di hati dan fikiran wanita. Ingatan yang sentiasa wujud ini boleh membuatkan wanita mencari cara menghilangkannya iaitu dengan membalas setiap kesalahan atau kesilapan yang pernah dilakukan pasangan. Dan balasan yang dilakukan biasanya dengan cara menyakiti hati pasangan lebih dari apa yang dirasanya.

5) Rasa terabai.
Ini biasanya terjadi bila perkahwinan mencecah ke usia yang lama. Kaum wanita akan mula merasa diabaikan tambah-tambah jika suami sentiasa sibuk dan jarang meluangkan masa berdua. Inilah kesilapan yang banyak dilakukan oleh para suami. Biasalahkan, isteri tiap-tiap hari buat kerja rumah, cuci kain, kemas rumah, memasak dan lain-lain tapi segala penat lelah tak dihargai dan diambil peduli. Apalah salahnya jika sesibuk mana sekalipun, sesekali pulang awal kerumah. Tolong isteri sikit-sikit. Hargai segala penat lelahnya dengan menunjukkan sikap prihatin.

6) Kemesraan yang berkurangan.
Baru-baru berkahwin, setiap pagi dan petang mesti kiss isteri mesti ucap I love you. Tetapi dah lama, nak dengar suara suami panggil sayang pun susah. Wanita mempunyai naluri yang suka dimanja, dipuja puji walaupun tak ditunjukkan secara zahir. Sikap suami yang dirasakan kurang melayani dirinya membuatkan wanita mudah tergoda dengan kemesraan dari luar, misalnya dari rakan sekerja atau pun kenalan.

7) Kebosanan dibilik tidur.
Keintiman atau asmara yang sentiasa sama saja pada setiap masa boleh membosankan wanita. Apalagi jika dirinya seolah-olah dianggap atau dijadikan sebagai tempat melepaskan keinginan sahaja. Seperti juga lelaki, wanita pun perlukan sesuatu yang berlainan atau lebih variasi untuk keseronokan. Bukankah rasa keseronokan dalam hubungan asmara itu penting. Continue reading

Posted in Uncategorized | 3 Komen

Parasrupa wanita yang kuat bersetubuh

Parasrupa wanita

berikut adalah parasrupa wanita yang kuat bersetubuh

1. Biasanya wanita yang memiliki bulu-bulu halus di tangannya.

2. Memiliki kumis tipis atau bulu halus di pinggir bibirnya.

3. Perhatikan lehernya, biasanya terdapat bulu rambut yang menjalar nipis di lehernya

4. Punggungnya seperti agak membongkok atau disebut bongkok udang.

5. Kemaluannya tidak begitu montok, bahkan boleh dikatakan agak nipis.

6. Memiliki payudara yang enak dilihat atau tegang. Continue reading

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Perkelahan yang boleh menghanyutkan suami isteri di pintu syurga

Perkelahan yang boleh

Dalam kehidupan di dunia ini kita hanya boleh sekadar mencapai nikmat sehingga ke pintu syurga sahaja, Tuhan berikan satu nikmat sekadar di pintu syurga agar nikmat ini dapat dirasa oleh hamba-hambaNya. Di Syurga nanti, kita akan dapat menikmati nikmat JIMAK ini beribu-ribu kali ganda Sedap, Nikmat yang tanpa kita rasa penat dan jemu. Jadi, marilah kita syukuri Nikmat Tuhan yang kita dapat secara Halal dan ianya menjadi ibadah dan Tuhan berikan Pahala bila kita lakukan Jimak suami-isteri dengan niat-niat yang baik, InsyaAllah.

Pelbagai cara dilakukan untuk mendapat kepuasan dalam berjimak. cara dibawah sedikit sebanyak membantu dalam mendapat kenikmatan berjimak..selamat membaca dan mengamal…

1. Pelbagai posisi bersetubuh

- isteri di atas
– sambil mengiring
– sambil duduk
– sambil berdiri
– dari belakang isteri
– atas kerusi
– Atas Bantal
– Dalam Bilik Air
– meniarap
– kat dapur..hahahahaha

AMARAN : jangan lakukan posisi suami dibawah isteri di atas. Takut nanti kerana jika inzal, mani suami tidak habis keluar dan cecair didalam faraj isteri mudah mengalir membasahi zakar suami dan sedikit sebanyak memasuki zakar suami. Ini memudahkan jangkitan kuman-kuman yang ada. Jadi, cara yang terbaik adalah posisi suami di atas isteri di bawah.

2. Lokasi terbaik

- atas katil empuk
– atas sofa
– tab mandi
– dapur
– kat rumah orang..tak tahan sangatla tu… hahahaha (kalau nak makan pelempang boleh la..hahaha)
– dan lain2..pastikan lokasi tadi ade elemen2 yang romantik, yang datangkan nafsu berahi yang mencanak2.
– sekali sekali, sewa hotel dan lakukan asmara bersama suami isteri (homestay pun boleh – nak budget)

kamar-hotel

3. Mencapai kenikmatan jimak

- mulakan dengan bismillah serta berdoa supaya dijauhkan perkara2 yang mungkar
– berbuallah dengan pasangan mengenai kehidupan bekeluarga dan seterusnya kepada hubungan intim
– perlahan-lahan mengusap setiap inci tubuh pasangan
– ciumlah pasangan anda dengan seikhlas2nya kerana melalui ciuman kita akan tahu tahap keihklasan dan kesetiaan pasangan kita
– jelajahlah setiap inci tubuh pasangan dengan lembut dan ghairah
– berilah peluang kepada pasangan untuk menjelajah tubuh kita agar dia tahu berharganya pasangannya
– untuk menjelajah ke tahap yang heavy sikit (pertemuan zakar dan faraj),berilah sepenuh kasih sayang dan dengan perlahan tusukkanlah senjata kenikmatan.
– berilah sepenuh tumpuan terhadap apa yang dilakukan.jangan spoilkan keadaan yang berahi dengan perkara2 yang bukan2 seperti tergelak, muke masam, berburak dan lain2
– lakukan seberapa banyak posisi yang boleh agar pasangan tidak bosan.
– selalulah merayau2 ke seluruh tubuh pasangan ketika berjimak
– apabila kenikmatan jimak sampai ke kemuncak (klimaks) lakukanlah dangan sepenuh perhatian dan dan berdoa agar mani yang dikeluarkan dapat berkembang dengan baik dan terhindar dari segala perkara yang negatif.
– apabila selesai jangan tergesa2 bangun. Tunggulah selama 10 min baru cabut agar mani yang dikeluarkan tidak meleleh keluar dari faraj
– sesudah itu senyum dan ucapkanlah terima kasih kepada pasangan.

4. Melambatkan inzal (mani keluar)

- tahan nafas ketika memasukkan zakar
– lakukan jimak dengan perlahan dan tidak tergesa2
– kawal pernafasan
– kerjasama dengan pasangan,apabila hendak inzal, berhentilah dahulu dengan lakukan yang ringan2, kemudian sambung semula

5. Sentiasa ingati ALLAH

- jangan lalai dari mengingati ALLAH. inya bertujuan untuk menunjukkan keangunganNYA, biasanya anak yang lahir sukar mendapat penyakit sawan.

6. Berdoa ketika klimaks

Ingat, perlu dibaca dalam hati, bukan secara lisan.tidak boleh sebut nama ALLAH semasa berhadas. Doanya seperti dibawah :- Continue reading

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen