Perawan gadis kecil diratah monyet

Perawan gadis kecil diratah

Asallamualaikum, dalam minggu ini sudut bicara labu emas lebih banyak menerbitkan siaran seakan-akan lucah, namun jika di fahami, bukan lucah pun, cuma sekadar ingatan dalam perkongsian.dan semua terbitan ini adalah benar dan bukan di reka-reka untuk menghiburkan.

Dalam siaran kali ini yang bertajuk,anak kecil hilang keperawanan angkara beruk dan kelalaian ibu.sebagai isteri dan ibu,tugas yang di amanah kan oleh suami wajib dilaksanakan sebaik mungkin,kerana memang menjadi tanggungjawab seorang isteri dan ibu kepada anak-anak.ok kite teruskan ke kisah ini……..

Dalam sebuah kawasan persendirian,tinggal satu keluarga iaitu,suami isteri dan dua orang anak kembar sepasang,iaitu seorang lelaki dan seorang perempuan,masing-masing berusia 2 tahun.suami pula bekerja sendiri dengan mengusahakan tanaman pisang dalam tanah pusaka dari arwah ibubapanya,manakala isterinya atau ibu kepada dua beradik kembar ini, menjadi surirumah sepenuh masa dan mempunyai hobi bersosial di laman facebook,tweeter dan sebagainya.tak kira bila,kadangkala tagisan anak berhenti sendiri tanpa di hiraukan,namun dari segi makan minum dan pakaian anaknya cukup terjaga.

Sehingga lah pada suatu petang,ketika si ibu mandi,manakala anak lelaki nya tidur di buaian,tinggallah anak perempuannya seorang diri bermain di dapur rumah dengan pintu ternganga,ketika itu bertandan-tandan pisang nipah yang mulai masak beronggok di belakang dapur rumah mereka.Keseronok kan anak kecil bermain dalam keadaan telanjang telah menarik perhatian seekor kera,(monyet jenis besar bebulu kuning) sedang memerhati kan timbunan pisang di belakang rumah,ketika ibu kanak-kanak perempuan masih mandi,ketika itu lah kera tadi datang untuk mencuri pisang,ketika memunggah pisang,kera terbabit telah terpandang kanak-kanak perempuan bermain seorang diri dalam keadaan bogel di dapur rumah,walaupun di pagar paras pinggang,untuk mengelak kan anak bermain di luar,namun tidak menghalang dari kera untuk masuk kedalam rumah.

Sehingga lah si ibu selesai mandi,tanpa di hiraukan anak nya,terus naik ke ruang atas rumah untuk menyalin pakaian,ketika itu si ibu mula mendengar tangisan anak nya,disaat ibu nya masih mengemaskan diri,ketika itu lah beruk tu masuk dan cuba mencederakan kanak-kanak tersebut dengan menarik rambut serta mengigit bahagian peha dan lengan kanak-kanak malang tadi,termasuk lah beruk tadi telah menyetubuhi kanak -kanak malang tanpa perasaan.

Mendengar tagisan anak nya semakin kuat,ibu nya mula risau dan turun untuk mendapatkan anak nya,hampir pengsan si ibu melihat keadaan anak nya,bila darah mengalir dengan banyak nya dari kesan luka,termasuk lah kemaluan anak gadis kecil nya,si ibu menangis dan terus mendapat kan anak nya,sementara menunggu suami nya balik,luka di tubuh kanak-kanak malang tadi di sapu dengan ubat luka,petang nya,setelah 3 jam berlalu,baru lah ayah nya balik dan membawa anak nya ke klinik berhampiran,lapuran polis di buat,dan nyaris juga si ibu didakwa di mahkamah atas kecuaian nya,setelah pemeriksaan dan rawatan di lakukan,dokter memberitahu terdapat kesan tusukan pada kemaluan anak mereka,dan harus sentiasa di awasi dengan mendapat rawatan susulan agar tidak di jangkiti kuman merbahaya.

Seminggu selepas itu,kanak-kanak malang tadi mula sembuh,namun ibu nya kesal sepanjang hayat kerana tidak menjaga anak nya sebaik mungkin,sehingga kepercayaan suami nya hilang dan terpaksa mengupah pengasuh untuk menjaga kedua anak mereka di rumah.sekian perkongsian saya buat kali ini,sebagai pengajaran dan ingatan buat ibu-ibu yang mempunyai anak kecil,lebih-lebih lagi mereka yang tinggal berhampiran dengan hutan,bahaya jika biar kan anak kecil keseorangan,bukan sekadar kera,tetapi serangga berbisa seperti lipan,kala jengking dan sebagai nya,kerana kanak-kanak kecil masih belum kenal erti bahaya.lindungi anak anda sebelum menjadi mangsa.sekian,wassallam.

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Maut setelah meratah perawan puteri jin

Maut setelah meratah perawan puteri jin

Maut setelah meratah perawan puteri jin

KISAH BENAR BERDASARKAN PENGAKUAN SAKSI;

Salam sejahtera,sekali lagi kita bertemu dalam ruangan sudut bicara labu emas,perkongsian saya pada kali ini,bukan lah satu topik yang hangat atau berita yang sensasi,tetapi bekenaan cerita mulut orang dulu-dulu,dek kerana mulut lah dia mendapat malu,malah sehingga mencabut nyawa sendir kerana nafsu serakah yang tidak bertempat,berdasarkan kisah sebenar dan memang terjadi,cuma tidak terpapar di dada akbar sahaja.

Jamil merupa kan seorang petani,dan pekerjaan tetap nya dengan bersawah dan membuat kerja kampung,pernah berberapa kali beristeri dan biasanya cuma bertahan kurang setahun sahaja,entah apa sebab nya pun kita tak berapa nak ambil tahu,namun mengikut khabar angin,dia ni suka mengamalkan persetuhan luar biasa atau pelik,kerana itu lah isteri nya bertukar ganti.namun kerana berasal dari keturunan berada,punya harta dan wang yang banyak,maka mendapat isteri baru dan cantik tak ubah seperti menukar baju,Nak di jadikan cerita,Sewaktu menikmati hidangan makan tengahari,Jamil memberitahu dengan isteri nya yang dia ingin kesawah dan bermalam di sana,kerana ingin turun ke sawah awal pagi,di sebabkan terlalu bimbang padi akan rebah dan rosak bila terkena air terlampau lama.dalam sikap rajin yang ada pada Jamil ni,satu sahaja yang kurang nya,dia ni pantang berjumpa dengan kaum hawa,tak kira tua atau muda pasti di tegur dan di umpan dengan kata-kata cinta dan memberahikan.

Setibanya Jamilbdi sawah,dia ternampak makcik Eton terbongkok-bongkok di petak sawah nya,makcik Eton ni dah menjangkau usia 52 tahun,kira dah nenek-nenek lah tu.Jamil pun menyapa,Mak Eton…. tak balik lagi?makcik Eton pun menoleh kearah Jamil yang terpacak sambil mencekak pinggang tak ubah seperti seorang mandur memerhati kan anak buah nya.Belum lagi Mel,senja sikit lah aku balik,kau pula kenapa baru nak datang,Saya nak bermalam kat sawah malam ni mak Eton,kalau Mak Eton nak teman kan saya,apa salah nya,lagi pun malam ni,pak Hassan ada ceramah agama,mana lah tau kalau-kalau mak Eton nak teman kan,tidak lah saya sunyi sorang-sorang .hisshh gila kamu ni Jamil,aku ni dah tua,lagi pun kan tak elok Jamil.aku ni dah sebaya mak engkau dah,rungut mak eton.

Tak mengapa lah Mak Ton,saya saja nak bergurau,mana lah tahu mak eton sudi,kata Jamil sambil ketawa dan meninggal kan mak eton yang sibuk di sawah nya,selepas siap masak makanan ala kadar untuk malam itu,Jamil pun makan sambil di temani lagu-lagu menarik di corong radio mini hadiah cabutan bertuah dari kedai runcit chai kit chong.selera makan malam Jamil terganggu dengan gigitan nyamuk yang banyak sekali,puas Jamil membuat ungun api dan membakar ubat nyamuk,namun seperti tiada kesan kepada nyamuk malam itu,semakin banyak pula nyamuk yang mengerumuni susuk tubuh Jamil.

Dek kerana sakit hati melihat keadaan luar biasa nyamuk malam tersebut,Jamil dengan angkuh nya menjerit,hoi nyamuk celaka!kalau bukan kerana kau ni kecil,aku dah tetak/potong kepala korang.aku nak berehat pun susah.Sehingga lah berlarutan,Jamil melihat jam tangan nya,jelas menunjukkan tepat pukul 11 malam.namun entah kenapa mata nya payah nak lelap,sambil tangan tak henti menepuk sini menepuk sana,kerana nak membunuh nyamuk yang menghisap darah nya,kesabaran Jamil mula tiba di kemuncak,sekali lagi Jamil merungut seorang diri,sehingga lah Jamil berkata,hey nyamuk.jika kau nak sangat menghisap darah aku,kau cari kan aku bidadari cantik untuk teman kan aku malam ni,Teriak Jamil seorang diri.

Entah kenapa,selepas Jamil bercakap begitu kepada nyamuk,dengan tidak semena mena,nyamuk tak menggigitnya tadi malah hilang begitu saja.Sehingga menjadi sunyi.ketika itu datang lah seekor nyamuk gergasi sebesar sebiji cempedak.tiba-tiba bercakap dengan Jamil ,Bidadari yang seperti mana tuan hajatkan? kata raja nyamuk kepada Jamil.Jamil pun menjawab dengan angkuh nya,aku nak perempuan muda,lawa bertaraf puteri,untuk bersetubuh dengan aku malam ni,begitu lah permintaan Jamil kepada nyamuk besar tadi.setelah mendengar permintaanJamil, Nyamuk gergasi tadi telah pergi meninggakan tempat tersebut.

Kurang dari setengah jam,tiba-tiba pintu pondok Jamil di ketuk bertalu-talu,perasaan Jamil mungkin yang mengetuk pintu itu isteri nya.Jamil pun bingkas bangun dan menuju kaearah pintu untuk membuka nya,berdiri seorang wanita matang,dengan potongan badan yang pasti mengugat hati yang memandang.Jamil bertanya, Datang dari mana.Namun perempuan tadi pun tidak menjawab dan hanya bersenyum melihat Jamil.tanpa berlengah lagi,Jamil mempelawa perempuan tadi masuk ke pondok nya,ketika itu lah Jamil cuba mengorak langkah untuk menggoda wanita tadi, dengan harapan mendapat kuih asli.dalam kain puteri tadi,

Tiba-tiba puteri tadi berkata,aku di utuskan oleh rajaku bagi memenuhi tuntutan mu keatas nyamuk-nyamuk yang menghisap darah mu tadi.Dan aku akan penuhi segala hajatmu,tetapi dengan syarat,setelah kamu mendatangi aku,hendak lah kamu kencing di sungai sebelum terbitnya fajar;.Mendengar kata-kata tersebut,Jamil menjadi tak keruan kerana terlampau gembira dapat menikmati tubuh pejal,muda remaja malam itu.Tanpa berlengah lagi,Jamil mengiring puteri ke tempat tidur nya,yang cuma beralas tikar mengkuang.Maka bermula lah adengan kenikmatan antara Jamil bersama seorang puteri yang Jamil sendiri tidak tahu asal nya.daripada pelukan mesra,kucup mengkucupi,Jamil sudah bersedia membenam keris pusaka berusia 42 tahun kedalam perigi nikmat mahluk yang bergelar puteri,puas Jamil mencuba,namun begitu payah keris nya nak menembusi dinding keperawanan puteri tersebut.Jamil mencuba berbagai teknik,namun tidak berhasil,sedangkan puteri tadi diam kaku tak ubah seperti mayat.Akhir hya Jamil berjaya menembusi benteng pusaka puteri,Jamil bertambah ceria dan sangat gembira kerana menyetubuhi seorang puteri yang nyata masih suci murni.tidak juga terlalu lama,cuma bertahan 10 minit sahaja,akhir nya Jamil terkulai kepuasan.Setelah membersihkan diri,puteri tadi menghilangkan diri tanpa Jamil sedar,

Hampir pukul 4 pagi,baru lah Jamil terjaga dari tidurnya,dan mencari puteri,namun entah kemana,ketika itu juga lah Jamil mula mengigil ketakutan bila mendengar bunyi puntianak mengilai dan bersahut sahutan tak ubah seperti sebuah pasar.Jamil amat ketakutan,nak lari,sejauh mana saja boleh lari,lantas Jamil cuma mendiam kan diri tanpa menghiraukan bunyi puntianak tadi,Jamil mengambil lampu suluh dan keluar dari pondok nya,ternyata luar terang benderang dek kerana pancaran bulan purnama.Jamil keluar menuju sungai di celah celah pohon padi di sawah ,dan tanpa berfikir panjang Jamil menunai kan hajat.maka Jamil kencing lah kedalam sungai tersebut,bila terkena saja air kencing nya kesungai,tiba tiba Jamil rasakan kemaluan nya memanjang,panjang dan panjang……Jamil menjadi terperanjat dan cemas sambil berlari ke pondok nya,setiba nya Jamil di pondok,mula lah dia menarik kemaluan nya,namun tidak juga habis-habis,malah semakin panjang,hampir segenap ruang pondok nya di penuhi dengan lingkaran kemaluan nya,beratus-ratus kali Jamil cuba menampar muka nya sendiri dengan harapan itu cuma mimpi.

Sehingga lah ke siang hari,ketika isteri Jamil tiba di sawah,isteri Jamil atau nama gelaran yang selalu Jamil guna kan untuk memanggil isteri nya ialah Anje.Mata Anje melilau di segenap sudut sawah,namun tidak juga menemui kelibat suami nya,sehingga lah Anje tiba di pondok sawah mereka,belum pun sampai di kawasan pondok .Anje ternampak seekor ular sebesar pergelangan tangan menusup kearah nya,Anje menjadi terperanjat dengan kehadiran ular aneh tersebut,sepantas kilat Anje menetak tubuh ular tadi sehingga terputus.yang di tetak depan mata Anje,tetapi dalam pondok pula bunyi orang menjerit kesakitan,sangat kuat bunyi nya,dan Anje kenal sangat dengan suara tersebut.Anje pun berlari ke arah pondok dan membuka pintu,kelihatan suami nya tengah nazak bertarung nyawa,dan begitu juga dengan pondok yang menyenget hampir runtuh kerana kemaluan Jamil yang panjang tidak henti henti bermula awal pagi dan terhenti setelah isteri nya menetak seekor ular di kawasan pondok mereka,

Dalam keadaan nazak dan teketar ketar,Jamil mencerita kan apa yang telah terjadi sehingga kisah dia bersetubuh dengan puteri nyamuk,dan pertumbuhan drastik kemaluan nya dan cuma terhenti setelah di tetak oleh isteri nya.semasa bercerita,Nadi Jamil semakin lemah,manakala isteri nya pula dapat merasakan degupan jantung Jamil dah terlampau lemah Anje pula tak henti henti menagis, menangis kerana kecurangan suami nya dan sedih melihat keadaan suami nya,akhir nya Jamil menghembus nafas terakhir nya di pangkuan isteri nya.baru lah kemaluan Jamil dam kemalikembali kepada asal.Namun tinggal sia sia sahaja,kerana Jamil meninggal dunia dalam keadaan zina dan mengaibkan.namun apakah dosa yang di buat terhadap isterinya terampun merana berzina ketika isteri nya masih sihat?

Dan begitu lah berakhirnya riwayat seorang lelaki hypersex di tangan mahluk ghaib.dalam situasi yang menyayat hati.Kisah ini benar benar terjadi di kawasan Kuala belait,Brunei suatu masa dahulu.namun kisah nya di angkat kembali untuk di kongsikan,dan bukan untuk mengaibkan,sekadar memberi peringatan kepada generasi kini dan yang akan datang,agar dapat mengawal nafsu,dan tidak melakukan hubungan sex keterlaluan dan luar biasa.insyaAllah

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Allahyarham maut di atas perut janda seberang ketika bersetubuh

Allahyarham maut  di atas

SEORANG lelaki Singapura berusia 58 tahun meninggal dunia, dikatakan ketika mengadakan hubungan seks dengan seorang janda di sebuah hotel murah di Batam Rabu lalu.

Kematian lelaki yang sudah berumah tangga dan mempunyai anak itu dikatakan berpunca daripada ubat kuat berjenama Urat Madu yang diambilnya sebelum melakukan hubungan seks itu.

Kematian beliau disahkan seorang pegawai penyiasat kanan Polis Kota Besar Batam-Rembang- Galang (Poltabes Barelang) ketika dihubungi menerusi satu panggilan jauh semalam.

Pegawai yang dikenali sebagai Pak Leo itu mengesahkan bahawa untuk tujuan siasatan punca kematian lelaki tersebut adalah ‘akibat serangan jantung’.

Wanita yang dikenali sebagai Mislani alias Upik, 38 tahun, itu janda anak empat asal Jambi, Sumatera. Mislani mendakwa mengenali lelaki yang disifatkan beliau sebagai kekasihnya itu sejak 7 Februari lalu.

Dalam laporan beliau kepada polis, Mislani mendakwa beliau menjemput lelaki itu di pelabuhan Harbour Bay Batu Ampar pada 7 pagi waktu Batam, iaitu 8 pagi waktu Malaysia.

Allahyarham kelihatan segar bugar ketika tiba di pulau yang pernah diberi julukan ‘Bila Anda Tiba Anda Menyesal’ itu.
Dari situ mereka menaiki ojek, iaitu teksi motosikal, menuju ke Hotel Sekawan di Nagoya.

Dalam perjalanan, Allahyarham telah menukar (Dollar Singapura) 150 kepada wang rupiah dan membeli jamu Urat Madu dalam bentuk kapsul, dakwa janda tersebut.

Dalam bilik hotel, Allahyarham dikatakan menelan kapsul jamu itu sebelum melakukan seks dengan Mislani. ‘Waktu lagi berhubungan, tiba-tiba dia mengeluh dadanya sakit. Tak berapa lama dia rebah. Suaranya seperti orang sedang menggorok,’ kata Mislani dalam satu laporan di sini.

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Akhirnya remaja 14 tahun pecah lubang lakukan seks dengan lapan lelaki

Akhirnya remaja 14 tahun pecah lubang

Seorang gadis telah mengaku melakukan hubungan seks sehingga lima kali seminggu dengan teman lelaki yang sebaya dengannya di rumah kedua-dua keluarga mereka seawal berusia 14 tahun.

Lebih mengejutkan, Azy yang kini sudahberusia 16 tahun mengaku pernah tidur dengan lapan lelaki sepanjang dua tahun terbabit dalam hubungan terlarang itu.

Kali pertama dia melakukan seks di rumah teman lelaki seusia dengannya dan sejak itu dia sering melakukannya apabila ada kesempatan.

“Dalam seminggu, boleh dikatakan empat hingga lima kali saya melakukan hubungan seks dengannya.

“Lokasinya juga tidak tentu. Oleh kerana saya tinggal berdua di rumah nenek, ada masanya saya bawa teman lelaki pulang atau melakukannya di rumah teman lelaki apabila ibu bapanya tiada,” katanya.

Dia menjadikan budaya ponteng sekolah, melepak bersama rakan dan bertukar teman lelaki adalah kebiasaan.

“Bila sudah tidak suka teman lelaki pada masa itu, saya cari yang lain dan tak susah mendapat teman baru.

“Cukup dengan menawarkan diri untuk ditiduri, senang-senang saya dapat teman baru,” katanya yang melahirkan anak tidak sah taraf, baru-baru ini.

Walaupun sering bertukar pasangan dan melakukannya dengan rakan rapat lain, Azy mengakui tidak pernah hamil anak luar nikah dan ini kali pertama dia mengandung hasil hubungan dengan teman lelakinya yang tinggal berjiran.

“Sejak pertama kali tahu mengenai seks, kami tidak pernah guna kondom atau pil pencegah hamil. Saya juga tidak pernah terfikir akan hamil kerana hanya tahu seronok melakukannya,” katanya.

Sebelum dirinya disahkan mengandung, ibu bapanya tidak tahu dirinya adalah antara pelajar bermasalah di sekolah.

Oleh kerana melakukannya bersama rakan lain, setiap perbuatan dilaporkan berjaya dirahsiakan daripada pengetahuan keluarga.

“Biasanya, bila saya ditahan polis seperti bergaduh atau cikgu mengadu kepada ibu bapa… kawan menjadi penyelamat.

“Saya dan rakan berpakat untuk mereka cerita lain hinggalah ibu bapa kami percaya kami tidak bersalah. Sama seperti bila ditahan kerana bergaduh, kami berpakat bahawa kami bergaduh untuk mempertahankan rakan yang dibuli pelajar lain,” katanya.

Dia disahkan hamil ketika pemeriksaan di klinik selepas neneknya mengadu mengenai perbezaan bentuk tubuhnya kepada ibunya.

“Sebenarnya, keluarga tak tahu saya terbabit dalam perlakuan tidak bermoral kerana di rumah, saya lebih banyak mendiamkan diri dan membantu keluarga bila disuruh melakukan kerja rumah.

“Semua perkara buruk itu saya buat bila ponteng sekolah dan keluar pada waktu malam,” tambahnya lagi.

Mengakui terkenal sebagai antara pelajar bermasalah kerana kerap ponteng dan bergaduh hingga beberapa kali ditahan polis, Azy turut mengakui sering bersembang dan menonton cerita lucah dengan rakan lain.

“Asalnya, saya bersama teman lelaki dan rakan hanya bersembang mengenai perkara lucah. Namun, lama-kelamaan ia bertukar menjadi tabiat.

“Ada antara kami mengaku pernah melakukan seks dan mengajak rakan lain mencubanya. Bermula daripada situ, kami belajar mengenai seks selain kerap bertukar video lucah,” ujarnya.

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Lelaki menjadi gatal bila perempuan miang

Lelaki menjadi gatal bila

Kesimpulannya yang jelas dan nyata, wanita sukar mengakui bahawa dirinya gatal. Meskipun sudah jelas, dia seorang yang gatal tetapi dia tetap marah apabila dikata begitu. Berbeza lelaki, kebanyakan lelaki hidung belang bangga apabila disamakan seperti buaya darat.

Meninjau alasan mereka setiap kali menolak, status gatal atau perasan itu terlalu keras untuk dilabelkan. Malah ia kedengaran seperti tiada maruah untuk seorang wanita sedangkan ia memang realiti.

Sebuah majalah wanita sendiri pernah melaporkan yang hari ini lebih 50 peratus hubungan ia bermula daripada wanita yang memberi reaksi positif, minta untuk didekati dan mengharap ada lanjutan daripada si lelaki.

Perangai lelaki lebih kurang sama, mereka tidak sekali menunjukkan rasa minat ketara atau nampak terhegeh-hegeh walaupun mereka sememangnya minat dan suka berbanding wanita yang lebih mudah mengukir senyum jika tersentuh jiwanya.

Hakikatnya antara lelaki dengan wanita, memang tiada bezanya dalam soal ‘gatal’ ini. Kalau kita katakan lelaki miang itu sangat ramai, wanita gatal pun tidak kurang. Mereka ada di mana-mana contohnya di pejabat, di taman-taman perumahan, di institut pengajian, malah di mana saja.

Bezanya, lelaki tidak segan silu memperlihatkan sikap miang itu sedangkan wanita sedaya mungkin cuba menyembunyikannya bagi terlepas daripada gelaran ‘wanita berangan’ atau ‘syok sendiri’.

Kalau kita lihat dari perspektif lebih luas, lelaki yang gemar bergaul, banyak kenalan dan jenis periang adalah mereka yang lebih cenderung bersikap gatal atau mengurat. Tapi perlu diingat, tidak semua lelaki begitu berniat lebih sebaliknya mereka gemar mengusik saja bukannya ingin untuk ke fasa seterusnya.

Kebanyakan lelaki memang bersikap ‘test market’ walaupun sudah mempunyai teman wanita. Tapi sayangnya, wanita pula yang terlebih ‘feeling’ dan mudah sangat jatuh hati sedangkan ia hanya ‘crush’.

Siapa golongan wanita yang acap kali dilabel gatal?

Kebiasaannya gadis di sekolah menengah adalah golongan paling cepat memberikan reaksi jika diusik lelaki. Kiranya cinta monyet zaman persekolahan adalah fasa permulaan bagi kebanyakan gadis hari ini.

Tapi lebih kronik dan ada kalanya tidak boleh terlepas daripada gelaran sebegitu adalah setiausaha. Itulah stigma yang melekat pada masyarakat kita yang mana kerjaya ini sering kali dikaitkan dengan identiti wanita yang gatal.

Kasihan juga pada mereka yang kebetulan berkerjaya ini kerana tanggapan itu sudah sinonim dan sukar ditepis walaupun tidak semua bersikap begitu.

Andaian ini disebabkan kerjaya setiausaha selalunya memerlukan beberapa kriteria seperti cantik, bergaya dan bijak berkomunikasi terutamanya dengan majikan yang kebanyakannya lelaki yang sudah berkahwin.

Kerana itu juga mereka mudah dikaitkan menjalin hubungan atau menyimpan strategi untuk memancing selera majikan masing-masing ketika bekerja memandangkan lebih 80 peratus rutin tugasan mereka perlu bersama majikan itu.

Pada kebiasaannya, seorang setiausaha akan mengendalikan semua fungsi kesetiausahaan termasuk kerja-kerja memfailkan dokumen, menyemak surat-menyurat, mengendali panggilan telefon, mengatur mesyuarat serta menyambut tetamu ketuanya.

Oleh kerana sentiasa berurusan dengan pihak luar khususnya para pelanggan syarikat atau organisasi, seorang setiausaha perlu memiliki perwatakan menarik dan inilah salah satu elemen yang menyebabkan kebanyakan bos mudah terpikat kepada setiausahanya sendiri.

Jangan tipu, isteri kepada majikan pastinya akan terbit rasa cemburu atau paling tidak mencurigai keadaan itu kerana ada kalanya setiausaha perlu kerja lebih masa dan meluangkan masa dengan majikan mereka.

Isu mengenai cinta gelap antara setiausaha dengan bos lelaki ini masih menjadi persoalan dan pertikaian jika topik mengenai pejabat diutarakan.

Bagaimanapun setiausaha tidak semestinya seorang wanita. Lelaki juga boleh melaksanakan tugas ini malah ada kalanya lebih baik. Lihatlah setiausaha persatuan, setiausaha surau dan masjid, malah setiausaha negara adalah seorang lelaki.

Kalau dilihat mengapa stigma ini berlaku, ia berpunca daripada sikap sesetengah setiausaha itu sendiri. Tidak dinafikan, memang banyak kes membabitkan setiausaha wanita dengan majikan lelaki yang berlaku.

Bos lelaki itu sanggup curang dengan isteri dan anaknya malah lebih teruk ada yang ‘kantoi’ depan mata menjalin hubungan dengan setiausaha mereka sendiri. Maklumlah setiausaha cantik dan bergaya, lebih faham masalah dan tekanan majikan mereka di pejabat membuatkan majikan lelaki lebih selesa dengan layanan mereka berbanding isteri yang mungkin tidak memahami.

Penyelesaiannya? Tiada yang konkrit untuk melenyapkan masalah ini kerana semuanya bergantung kepada diri sendiri. Lebih baik jika majikan lelaki dibantu oleh setiausaha lelaki atau wanita yang sudah pun berkahwin dan mempunyai komitmen keluarga.

Kalau majikan wanita, ia lebih mudah kerana jarang sekali kita dengar kisah setiausaha lelaki menjalin hubungan dengan majikan wanita memandangkan wanita yang memegang status majikan akan lebih serius dan komited terhadap tugasnya.

‘Lady boss’ adalah gelaran untuk majikan wanita yang hampir kesemuanya tegas dan tidak akan melakukan benda remeh di pejabat, sebaliknya mereka bersikap fokus pada tanggungjawab.

Justeru kepada setiausaha wanita terutamanya yang muda, jagalah peribadi dan tingkah laku kerana setiap pergerakan anda diperhatikan. Apa saja dilakukan pastinya menjadi tanggapan dan mudah dinilai.

Itu kisah kerjaya yang acap kali dikaitkan dengan isu ini, tapi ada banyak lagi jenis wanita yang gatal dan cepat miang, cuma semuanya lebih mudah untuk dinilai sendiri.

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Janda sepi jadi mangsa kerakusan lelaki alim

Janda sepi jadi mangsa

Akibat percaya janji, seorang janda kerugian kira-kira RM200,000 selepas tidak sedar dikikis oleh seorang lelaki berperwatakan baik yang konon boleh membantunya menyelesaikan pembahagian harta pusaka milik arwah suaminya.

Mangsa Norizah Muslim, 44, berkata, dia mengenali suspek selepas dihubungi lelaki itu yang dikenali sebagai Rizman, 38, yang berminat mahu menyewa rumah milik arwah suaminya di Butterworth pada Mei tahun lalu.

“Dia berperwatakan baik malah dalam waktu yang singkat dia banyak membantu kami sekeluarga termasuk urusan pembahagian harta pusaka arwah suami,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurutnya, sikap lelaki itu yang gemar membantu menyebabkan dia sekeluarga berasa senang dengan kehadirannya.

“Kami suka sebab dia ringan tulang malah sanggup menghantar dan mengambil anak perempuan saya yang belajar di sebuah IPTA di Perlis pada waktu cuti,” katanya.

“Pada awal November, kami menyerahkan wang deposit sebanyak RM25,000 sebagai deposit pembelian rumah. Dia membawa kami melawat rumah yang bakal dibeli sebelum meminta lagi RM38,000 sebagai wang pendahuluan selepas menandatangani perjanjian jual beli dengan syarikat pemaju perumahan berkenaan.

Menurut Norizah dia memang sudah lama berhasrat untuk membeli rumah teres di Kuala Lumpur.

“Malah dia juga meyakinkan saya untuk melabur dalam projek ternakan ayamnya yang beroperasi di sebuah kawasan Di Bukit Mertajam. Saya dibawa ke kawasan penternakan yang dimilikinya dan bersetuju untuk menyertai pelaburan itu dengan modal permulaan RM50,000,” katanya.

“Untuk projek ternakan dia berjanji akan membayar keuntungan RM2,000. sebulan dan bagi menyenangkan saya berulang alik melihat pusat ternakan, dia memujuk supaya membeli sebuah kereta dengan cara membuat pinjaman peribadi dari sebuah bank berjumlah RM45,000.

Katanya, kesemua wang berjumlah kira-kira RM200,000 ini diserahkan kepada lelaki itu dari Oktober hingga Disember tahun lalu.

“Saya hanya menyedari ditipu selepas mendapat tahu Rizman dipukul oleh lelaki yang merupakan pemilik sebenar pusat penternakan kerana gagal melangsaikan hutang pembelian ayam berjumlah puluhan ribu ringgit.

“Bila dapat tahu perkara itu, saya memberikan pelbagai alasan kepadanya untuk mendapatkan kembali wang yang telah diberikan, namun dia memberikan pelbagai alasan termasuk sanggup berkahwin dengan saya untuk menyelesaikan masalah itu,” katanya.

Norizah berkata sepanjang mengenali lelaki itu, dia pernah membawa seorang wanita yang didakwa sebagai isterinya, Selepas diselidiki, keluarga wanita itu sebenarnya turut menjadi mangsa penipuan ‘Rizman’.

“Ramai lagi mangsa di sekitar Bukit Mertajam ditipu dengan pelaburan ternakan ayam yang sebenarnya tidak wujud,” katanya.

Katanya, disebabkan itu dia kini terpaksa menyelesaikan hutang dengan bank selain menanggung kerugian besar disebabkan ‘Rizman’ menghilangkan diri.

Norizah membuat laporan di Balai Polis Ampang sebelum kesnya dirujuk di Ibu Pejabat Polis Daerah Bandar Perda, Bukit Mertajam Disember tahun lalu.
– See more at: http://www.utaranews.com/2014/02/janda-sunyi-jadi-mangsa-kerakusan.html#sthash.YBXqWrfk.dpuf

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen

Pesanan buat anak dara tua yang telah kehausan

Pesanan buat anak dara tua

“Saya gadis berusia 30 tahun. Sampai sekarang, masih belum ada pemuda yang ingin meminang saya. Hal ini bukanlah penyebab kepada penderitaan & kesedihan yang saya rasakan.

Saya tahu bahawa perkahwinan itu sudah menjadi ketentuan daripada Allah SWT. Saya juga tahu bahawa masih banyak perkara lain yang lebih penting daripada berkahwin, seperti redha Allah dan redha kedua ibu bapa, perlindungan Allah SWT dan kesihatan yang baik. Saya juga tahu masalah ini dialami oleh ramai wanita pada waktu sekarang ini.

Akan tetapi yang menjadi masalah saya sekarang ini adalah kerisauan yang melampau oleh ibu saya kerana sampai sekarang saya masih belum berkahwin.

Selain itu, ibu saya juga sering merasa tidak selesa jika salah seorang ahli keluarga atau saudara mara bertanya mengapa saya masih belum berkahwin.

Saya juga merasa sangat hiba kerana teman-teman perempuan saya yang suka menjerat saya dengan soalan yang sangat menyusahkan seperti ini. Kadang-kadang saya terpaksa meminta diri meninggalkan mereka dan berpura-pura tidak mendengar pertanyaan mereka. Saya berasa sangat malu menjadi bahan ejekan mereka.

Saya hanya mahu penyelesaian yang boleh membuatkan saya terbebas dari keadaan yang sangat menyusahkan ini..”

Bertenanglah saudaraku yang masih belum berkahwin

Agar kita boleh melepaskan diri dari masalah yang selalu meresahkan ini, pertama kita harus memandang masalah ini dengan dengan pandangan yang sungguh berbeza.

Ramai gadis seusia anda yang masih belum dipinang oleh lelaki. Akan tetapi, mereka tidak terlalu memperbesarkan perkara itu, seperti yang anda lakukan. Tidak seorangpun dari mereka yang menyebut dirinya sebagai ‘anak dara tua’.

Mereka juga tidak berusaha menenangkan diri dengan mengatakan bahawa ada perkara-perkara lain yang lebih penting daripada berkahwin. Anda terasa pilu kerana belum juga berkahwin. Inilah sebabnya saudara merasa sedih apabila orang lain seakan-akan menyindir anda.

Ayuh, marilah kita menggantikan perasaan dan pemikiran itu tadi dengan perasaan optimistik, ‘inner beauty’, menjaga penampilan, selalu tersenyum, serta memperbanyakkan doa kepada Allah SWT agar pada masanya nanti Dia menganugerahkan seorang suami yang sesuai untuk saudari.

Kalau tidak di dunia, di Syurga sana InsyaaAllah.

Ditambah dengan memanfaatkan masa yang ada dengan sesuatu yang bermanfaat dan menyenangkan, serta tidak mengingkari keperluan atau keinginan saudari untuk berkahwin.

Jangan membuat jiwa saudari menjadi lemah dengan menyebut diri saudari sebagai anak dara tua. Kerana hal ini boleh menimbulkan kesedihan, menjadikan kita pesimis terhadap kehidupan ini, serta memperlakukan diri seolah-olah telah tertinggal ‘kereta’ perkahwinan.

Jika perkara ini terjadi, maka saudari telah membuat para lelaki semakin menjauhi saudari tanpa disedari.

Selain itu, mengenai ibu dan teman-teman anda, jelaskan kepada mereka bahawa sampai sekarang belum ada calon suami yang sesuai untuk anda.

Ini bukan bohong, tetapi bertujuan mengalihkan perbicaraan dengan santai dan tidak menunjukkan emosi. Kita tidak perlu berasa malu. Ini adalah hal yang wajar.

Kita perlu ingat, ramai gadis yang berbohong di saat mereka bercerita mengenai pemuda yang telah melamar mereka. Saya berharap anda tidak melakukan perkara sebegitu. Jangan terlalu resah memikirkan masalah ini.

Segera membuang pemikiran yang keliru yang bersarang dalam fikiran anda bahawa bila belum adanya pemuda datang melamar, bermakna terdapat kekurangan pada diri anda atau kewanitaan yang dimiliki.

Aturlah gaya hidup dan cara dalam berpakaian. Apakah kita akan berjalan dengan muka yang masam cemberut? Bersifat garang dan bengis terhadap keluarga dan kenalan? Apakah kita ingin dikatakan sebagai seorang yang kedekut? Keras kepala atau mempunyai sifat-sifat buruk yang lain?

Hal-hal seperti ini kadangkala boleh mencemarkan nama baik seseorang gadis dan menyebabkan para lelaki takut mendekatinya.

Oleh manfaatkan kesempatan yang ada dengan sebaik-baiknya, muhasabah baik-baik diri kita tingkatkan kelebihan-kelebihan yang kita miliki di semua sudut, tanpa terburu-buru dan belebihan.

Setelah itu, tenangkanlah diri, bergembira dan sibukkanlah diri untuk mengubah hidup kita menjadi lebih. Buanglah segala fikiran yang negatif dan jangan bairkan ia mengisi ruang hidup sehingga kita menderita kerananya.

InsyaaAllah

Posted in Uncategorized | Tinggalkan komen